• Bride Aug-08

Budgettips!

Pengarna har snabbare fötter än jag hinner se känns det som.
    Vi vill definitivt inte ha något pampigt stort bröllop. Tvärtemot, litet, enkelt, sommrigt känns mer rätt. Men börjar man i en ända och kolla på saker så rullar det på fortare än man hinner med. Vad har ni för knep för att hålla nere priserna? Alla tips är jag glad för.

• Svar på tråden Budgettips!
  • Lucyinthesky

Hej!

Jag skrev ett mail som cirkulerade här för ett tag sen med bugettips. Jag kan skicka det till dig om du vill!

• Gerda

Vi har satt ett budgettak och håller oss inom ramen för den. (Går ganska bra ;))

• Sagan

Två nyckelord: Planering och kontakter

Kolla bekantskapskretsen efter kontakter: Någon som kan sjunga i kyrkan, hyra musikanläggning billigt, gör snygga buketter, duktig frisör mm mm

Planera både vigseln och festen noga: Vad är viktigt och vad kan man strunta i. Vilket bageri har billigaste tårtorna? Mest prisvärda brudbuketterna? fixa egen bordsdekoration från blomsergrossist och IKEA, istället för floristen......osv

Vi har på detta sätt fixat gratis solist, extra billig (men bra) DJ till festen, tårta för 20:-/portion, ljuslyktor för 8:-/st mm

• Bride Aug-08

Tack för bra tips.
    tack o lov så är vi ju ute i väldigt god tid. men känns ändå som om det är rusen mer saker att fixa än jag ens kunde föreställt mig.
    det som jag på rak arm vet att jag har i släkten är en bartender. hmm alltid något. ska tänka vidare. tack för tipsen.

Svar på tråden Budgettips!