• l i s a

Kuvertavgift + bar???

Den här frågan har säkert varit uppe förr... men jag kan inte komma ihåg att jag har sett några svar och jag hittar inget när jag söker... så...

Ni som "tar ut" kuvertavgift till ert bröllop, hur gör ni med baren?? Har ni "fri" bar som "ingår" i kuvertavgiften eller har ni kuvertavgift + bar till självkostnadspris??

Och, vidare, vad räknar ni som tar kuvertavgift att ni ändå själva måste stå för?

• Svar på tråden Kuvertavgift + bar???
  • MpMl

Vi kommer att ta 250 i kuvertavgift och bar till självkostnadspris. Vi kommer att ha en lättare middag och hoppas på att inte lägga ut så mycket själva eftersom vi helt enkelt inte har något att lägga ut själva...

• h-b

Vi har inte bestämt oss, men funderar på att låta 2-3 drinkbiljetter ingå i kuvertavgiften. De som vill ha mer än så får handla i restaurangens bar till restaurangrpriser som de har lovat skall vara humana. Tyckte att det kändes väl snålt att ta kuvertavgift OCH ha betalbar när vi inte kan ha till självkostnadspris.

• h-b

Ojdå, du hade visst en fråga till.
    Vi räknar med att få lägga ut 100-150 kronor per kuvert utöver de 250 kronor som vi tänkte ta betalt. Sen betalar vi förstås för musiken själv

• Duxen

Vi håller våran fest på en blueskällare som har en egen bar/restaurang... Så tyvärr blir det kuvertavgift och sedan öppen bar till restaurangpriser...

• Pippi Pelikan

Jag tycker att kuvertavgift följt av betalbar känns väl snålt. Ett alternativ kan ju vara att bjuda på maten och alkoholfri dryck, men låta de gäster som vill dricka vin till maten och dricka efteråt betala för det. Annars kanske de som inte dricker känner att de till stor del får betala andra gästers fylleri.

• najna

Tycker också det är lite snålt med först kuvertavgift och sedan betalbar. Ta då lite extra i kuvertavgift eller bjud på baren om ni kan!

• Emmis 05

Förlåt men jag måste fråga.
    Ni som tar kuvertavgift. Ber ni att folk ska betala sitt kuvert ISTÄLLET för bröllopspresent för det är ju ett bra sätt att få råd med sitt drömbröllop.

• najna

Emmis 05: Ja så brukar det oftast vara. Så var det när min bästa vän gifte sig. På så sätt kunde hon också ha en fest med alla hon/de kände.

• Emmis 05

Jamen dåså:)
    Då är det ju en bra idé.
    Det låter nämligen lite fräckt att välja ett bröllop man inte har råd med och så får gästerna betala OCH ge present men är det här presenten så är det ju kanon.

• Moulin

Vi tar både kuvertavgift (250) och har bar till typ självkostnadspris. Vi kommer att ta 20 kronor per öl/cider/vinglas, dels för att hjälpa oss med finansieringen, men framför allt av den anledningen att vi inte vill att det ska bli FÖR mycket fylla. Vi räknar med att folk dricker mindre om det kostar 20 pix än 10 eller om det är gratis.

Svar på tråden Kuvertavgift + bar???