Måste bara fråga
Det är så mycket prat om troll och liknande...
Vad i hela *_* menar ni med det?
Det är så mycket prat om troll och liknande...
Vad i hela *_* menar ni med det?
folk som skriver inlägg för att mucka typ!
ja det är väl inget sagotroll, jag undrar också
troll-en person som bara hittar på allt.
Många anklagar folk som startar konstiga trådar för troll, det tycker jag är helt fel. Då många har blivit ledsna på detta forum över att ha blivit kallade för troll när det sen visar sig att det nog inte var så.
orkar verkligen folk lägga sin tid på att mucka gräl?? då har man alldeles för mycket fritid
Då är det ungefär som jag trodde.
Men då kommer ju nästa fråga - Varför fortsätter vi andra att svara och hålla deras trådar aktuella?
Varför inte strunta i dem helt enkelt?
klippt ur reglerna här på sidan:
Det finns individer som gillar att reta upp och förstöra på diskussionsforum, de brukar kallas för troll på nätspråk
och som Gnappgnapp skrev, en som muckar
Men var väldigt försiktiga med att använda bokstäverna T-R-O-L-L menat till en som ni inte känner.
troll har en betydligt allvarligare sida. det finns sådana som snor andras bilder och livshistorier - mytomaner alltså. sådana som bara startar provokativa trådar är ganska lindrigare troll.
men bra att veta:
dont feed the troll.
egentligen behöver man ju inte nämna något om att det skulle vara ett troll, man kan ju bara anmäla inlägget, skriva sin förklaring och sedan får någon annan (BT)ta ställning till det...
villa solglimt har en väldigt viktig poäng där, varför fortsätter folk att svara på inlägg och trådar som bara är skrivna för att vigla upp stämningen?? (Vad som nu kan vara så intressant med det??)
Tack för era svar.
Nu behöver jag inte undra längre...