• angelici_81

tjock....

hej

jag har nyligen insätt att jag är för tjock för mitt dröm bröllop....vet inte varför jag plötsligt har fått ångest över hur jag ser ut... har alltid tidigare tyckt att " ja visst kraftig men vad..jag har fött två barn" men nu är det sömnproblem..jag går ut och går hela dagen och idag skulle jag unna mig en liten och då menar jag liten bit pizza och fick sån ångest efter 3biten...jag mår dåligt faktiskt över att jag ska prova bröllopsklänningen i morgon...fan jag kommer se ut som en uppsväld val...

har kört canbrigt eller uhr det nu stavas..(ett bantnings pulver...som i mitt fall fungerar)...men inte tillräkligt fort..jag gifter mig i augusti...så dag sa min kille..att det bara är 4 månader kvar..inget är fullt färdigt..INGET...suck...

tack för att ni läste...nu har jag i alla fall fått ur mig det.

kram på er alla

• Svar på tråden tjock....
  • E T

jag kan bara säga att jag förstår dig. Har blivit likadan själv nämligen-) Det enda jag kan rekommendera är att försöka komma över det. Du kommer vara jättevacker på din bröllopsdag oavsett antal kilo! Och planeringen hinner ni ordna till på fyra månader Lycka till!

• Ell

Känner precis som du ibland, speciellt inför bröllopet då det känns som bruden "förväntas" vara smal och snygg. Det är ju naturligtvis inte sant. Sanningen är att det är de smala och snygga som syns i media, men hur många kvinnor ser ut så, på riktigt? Inte alls "alla" som man inbillar sig...

Men slösa inte pengar på bantningskurer, man kan bli lite smalare av dem, men genast när man börjar äta normalt igen så går man upp till samma vikt som innan. Det enda som gäller är att ändra vanorna, äta mindre än man förbränner, alltså. Jag har kämpat och kämpat och försökt gå ner, men ännu har jag inte lyckats så bra...men jag försöker att inte tänka på det, jag är den jag är och ser ut som jag gör.

Unna dig en godbit ibland, det är bra för humöret. :) Ge inte upp, och kom ihåg att du är vacker oberoende av kilon!

• Sessa-25

angelici_81:

Usch din stackare jag vet precis hur det känns. Jag har två små barn den minsta är 10 månader. Jag har själv 16 kilo att gå ner till 2 sep.

Varje jävla månadag försöker jag ta tag i mitt felätande men misslyckas gång på gång...
    Jag ställer gärna upp om du vill att vi håller kontaketen via email eller teleon varja dag eller när vi känner att det är tufft så kanske vi lyckas....

Hur mycket vill du går ner?

• Uller

Känner mig sjäklv som en säl väger ca 30 kg för mycket. När jag körde cambridge för ca 2½ år sedan gick jag ner 17 kg. Blev sedan med barn igen och gick upp 7 av dessa.
    Har sedan slutet av januari ätit naturdiet och gått ner 9 kg men det är massor kvar. Har hittat och beställt klänning men vill gärna att den ska behövas sys in en eller två st innan bröllopet blir av i augusti

• unelmia

Hej!!! Jag vill bara säga att jag tycker att brudar är som vackrast när de är som de brukar vara.....det är inte fint med brudar som gått ner X antal kilon bara till bröllopet och sen efter går de upp allt igen ( å lite till )...... är man lite mulligare så tycker jag att man skall vara det och inte bara kämpa för vikten istället för att njuta av det underbara som bröllopsförberedelserna ger. Nej, sök en klänning som passar din figur..då ser man inte "för" tjock ut...

Är det inte hemskt att vi brudar måste ha dessa "smal-måsten" till bröllopet....alla vet ju ändå hur vi "egentligen" ser ut......

////kram

• Uller

Själv är det för att må bättre kroppsligt som jag vill gå ner i vikt och inte för bröllopet utan det känns som en sporre.
    har ont i rygg och axlar, orkar inte så mycket som jag skulle vilja

• Mastermind

Jag antar att du menar Cambridge?

4 månader är ju ca 18 veckor, och håller du dig till Cambridge hela den tiden så kommer du gå ner. Jag kan rekommendera Cambridgetråden här på BT, man blir jätteinspirerad av att läsa i den. :) September bride har t.ex gått ner drygt 20 kg på endast 7 veckor; och det är ju mindre är hälften av tiden du har kvar till bröllopet. :) Så är en riktigt festmåltid idag (eller över helgen, om ni är bortbjudna) och sätt igång sen. Du kan ju trappa ner med blandad kur, eller vad det kallas, och sedan gå över i ren kur. Och med allt att stå i inför bröllopet, och hur peppad du blir inför att ha målet så pass nära, så tvivlar jag inte alls på att du kommer klara det. :D

Här är Cambridgetråden: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html

• angelici_81

hej Mastermind

va bra att den lenken finns..kommer defenetivt forsätta att läsa den...och kanske till och med skriva..ler..

tack för all uppmuntran...jag vet...att rätt klänning gör allt..men ja..vore det inte roligare att se på mitt bröllopsfoto och tänka gud va jag såg perfäkt..än att känna...hmm kunde gått ner några kg till..

ja ja...tack alla för era ord och sessa-25

jag behöver ca 20kg...så det är en del kvar..men ja...några månader kvar ... så 10 borde jag gå ner..

kram på er alla

• Glam

angelici_81:
    du kan gå ner till ditt bröllop i augusti om du är villig o jobba lite.. allting handlar ju egentligen om vilja och ork.
    Bestäm att du inte ska käka te.x godis o sötsaker varje dag, utan du har en dag då kan unna dig saker, börja äta mycket proteiner, fibrer o grönsaker, kolla innehållsförteckningarna på bröd du brukar köpa, bröd innehåller otroligt myket "gömd socker" Drick massa vatten, o ät var 3:e timma små portioner, skippa kaffe o thé, o börja träna, promenera allt vad du kan, träna på ett gym eller gör övningar hemma, men att du sätter ett mål att du ska träna te.x 3ggr/veckan, så LOVAR jag att du kommer o se resultat. Jag tycker absolut att du ska skippa bantingskurer som går ut på att du ska bara leva på flytande föda, när du har gått ner alla dina kilon så kommer du gå upp lika fort när du börjar äta vanlig mat eftersom kroppen har varit utan det viktiga som finns i kött, grönsaker osv.. så kommer din kropp suga åt sig som en svamp av allt du stoppar i dig.
    Ät vanlig mat o träna regelbundet, för du vill väl ha ett resultat som varar??
    Det är mitt tips, o tro mig jag vet att det funkar :)
    Lycka till :)

• Mastermind

Glam - Det finns soppor i Cambridgekuren; kyckling-, grönsak- och svampsoppor. :) Men visst, om man går tillbaka till att äta helt fel efter kuren så är det inte så konstigt om man går upp igen. ;)

• Heroine

Jag undrar hur man gör med klänningen om man går ner mkt i vikt precis innan bröllopet. För visst ska man beställa sådant ca 4 mån innan bröllopet?

Sen vill jag tillägga att man inte alls måste vara smal när man gifter sig!

• angelici_81

hej

alla har fått för sig att jag äter godis..vilket jag aldrig gör..mörkt bröd..m.m. så allt handlar inte om onytiga saker utan oxå om viljan att motionera..och visst gick jag på gymet 3 gånger i veckan så skulle jag nog gå ner..men ett medlemskap kostar 600-1500 eller liknande..och träna hemma med 2 barn går ganska så där...och ut och gå har jag presis börjat med..

när vi kommer till min kur så kan jag säga att jag sen tidigare gott ner nästan 18kg.

Har visserligen kvar 20kg..men jag har inte gått upp 1 kg äns..
    nä jag valde bort viss smör och mjölk..men jag ska vara ärlig..jag känner mig inte redo att stå i bröllopsklänning med den kroppen jag har...trode jag va nöjd när jag gått ner 18 men sen kom bröllopsplaneringarna och jag fick skräck..måste vara smal..

• isk

jag tror helt enkelt att det handlar om tid för din del...om du nu inte äter godis utan bara nyttig kost så kommer du att gå ner mer snart. ett tips är att leka mycket aktivt med dina barn och där har du inga undanflykter, tro mig jag är idrottslärare. det är just sådana aktiviteter man själv inte tänker på att man gör men som ger resultat.

• angelici_81

jo du har helt rätt..men tyvärr har jag ingen pust...försöker jobba upp den med att gå ut och gå så jag ska i framtiden orka hänga med mina pojkar ...ja i alla fall 30min..ler..mer kan jag nog inte förvänta mig...dom är ju två vildar..ler.

men det är helt sant det du säger..tack.

ska försöka angaskera mig mera i deras sporter..ja min 5årings intressen i alla fall..kanske inte bara sitta och titta på..

tack

• Blowjo

jag är också för fet för mitt

så till den 1 juli så ska jag hinna gå ner från 76 kg..till 63-65 kg..

med cambridge

• angelici_81

hihi...gud att man inte kan var nöjd som någon sa tidigare ...varför nojar sig alltid bruden för utseende...fan jag skulle dö för din vikt..eller nja...men svälta lite kanske..ler..

det som jag anser är nästan perfäkt vikt kan en anan anse vara för stort...

lycka till med cambridgen ..kram

Svar på tråden tjock....