Inlägg från: Bettan, Skåne |Visa alla inlägg
  • Bettan, Skåne

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Har haft min tärna på besök, jättekul eftersom vi bor så långt från varann och inte kan träffas så ofta, så har vi förståss bara vältrat oss i allt som har med bröllop att göra

Förresten är det någon av er som har bra tips på barnvakt?
    Tänkte ju försöka hitta två tjejer (kanske inte alltför unga och blyga) som kan passa barnen under festen. Självklart kommer vi att betala dom.

• Bettan, Skåne

hjartat73: tack för länken
    jajj@,he,he.. ja detta gäller ju 10st små vildingar...... ... gud, dom kommer att riva hela slottet!

• Bettan, Skåne

Svemrikanskt bröllop: vi ska ha tre brudnäbbar men då har vi också bara en tärna och en bestman.
    Känner du att du inte riktigt vill ha en näbb till så är det väl en jättebra förklaring att du redan har tillräkligt med "folk".

• Bettan, Skåne

Jättegrattis till Smurfen och Ocikatten och vilken otroligt tur ni hade med värdret

Känner att det blir mindre och mindre tid till övers nu, hjälp vad mycket som ska ordnas och fixas, men blir det nån fika i denna eller nästa vecka så vore det kul att hänga på!

• Bettan, Skåne

*smurfen*, kolla bara upp vilket märke det är på produkterna hon har. Vissa märken är ju bättre och sitter längre än andra. Själv har jag hört att det ska fnnas en foundation från Trucco (tror jag märket heter) som ska vara helt fantastiskt bra och sitter precis hela dagen.

Själv har jag bokat in en tid för make up nästa vecka, då ska jag få lite tips och råd hur jag ska sminka mig (iom att jag kommer att göra det själv) och så ska jag köpa en del grejer så jag kan fylla badrumskåpet med en massa smink (= KUL! )

• Bettan, Skåne

~emma~: jättegrattis till jobbet Hoppas du får tid till ev. bröllopsresa.

Sakta men säkert kan man nu boka av lite på "att göra-listan" , har bokat en vit gammal Rolls Royce som transport från kyrkan och har även ett fem-mannaband på gång (som ska spela på festen), men shit alltså vad dyrt att blir!!!

I veckan nu ska vi träffa kocken och bestämma menyn (ev. få provsmaka )
    Förresten ska göra håruppsättningen på O´dromen, har aldrig varit där men har hört himla gott om stället, någon av er som vet nått mer?

Nu ska jag ut och fortsätte "påta" i trädgården, ha det bra så länge

• Bettan, Skåne

Phu: det är en bilförmedling i Lund, tror adressen till sidan är : www.bfm.nu
    Fanns faktiskt en del att välja på tycker jag, men kanske lite dyrt.

• Bettan, Skåne

Jo, jag ska verkligen försöka komma iväg på fikan för det var himla längesen nu

Var och fixade sambons kläder idag och det var ju verkligen i sista minuten, phu... frockcoat blev det. men så blev jag lite sur då sambon fick för sig att han skulle köpa manchetknappar (eller hur det nu stavas?) också, typiskt för det var ju vad jag hade tänkt att köpa till honom i morgongåva!!!!
    Hmm... kommer omöjligt komma på nåt annat att köpa....

• Bettan, Skåne

svemrikanskt bröllop: tack för tipset, ska kolla upp det!

Var och testade brud- make up idag, spännande men är nu bara ännu mer säker på att jag ska göra make upen själv, tyckte inte jag såg riktigt klok ut! fast en del bra tips fick jag och bra produkter att köpa.

Förresten jag kan tänka mig att komma till fikan redan vid 18-18,30!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3