Inlägg från: Bettan, Skåne |Visa alla inlägg
  • Bettan, Skåne

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Julibrud, paraplyet köpte jag i en inredningsaffär (ganska nyöppnad) som heter Fideli & Konungen, den ligger på Stora Nygatan (om man går förbi Hansa och klänningsaffären Cinderella ligger den sen en bit bort på vänster sida)
    Paraplyet är lite silverfärgat och har en jättefin form,typ som en kupol och kostade 179 kr.

• Bettan, Skåne

~emma~, jag känner igen det där med att komma på mig själv med att längta tills dagarna efter bröllopet när liksom man bara kan pusta ut, just nu känns det nästan hysteriskt mycket, kanske ska låna ditt mantra

Tog faktiskt med mig sambon till Cinderella där de håller på att göra diverse ändringar på min klänning, har nämmligen haft spatt på hurvida nöjd jag egentligen är med den, är livrädd att klänningen liksom är för mycket, så sambon fick lova att vara helt ärlig och han tyckte ju den var superfin men den kunde ju varit enklare, panik! känner att jag nog valde den lite för snabbt nu.

*rabblar emmas mantra för mig själv* det blir säkert bra, det blir säkert bra.......

• Bettan, Skåne

Äntligen tillbaks efter smålandsbesök, nu har vi semester och kan fullkomligt gräva ner oss i allt vad bröllopsplanering heter

Fika låter ju super, har en spelning imorgon men hoppas den inte är för lång annars tittar jag förbi lite senare.

(förresten emma, du har fullkomligt rätt i det där med panik för klänningen )

• Bettan, Skåne

Ska verkligen försöka komma på fikan ikväll!

Julibrud -06 : herregud vad skönt att kunna ta det lugnt nu, själv känner jag att det är nu jag tid att ta tag iallt (iom semestern), men känner mig nog hyfsat lugn ändå

• Bettan, Skåne

Tack för himla trevlig fika igår!

hjartat73: funderar verkligen på ditt tips där med att inte ha strumpor under klänningen, men kommer du att ha sådana där små strumpor i skorna bara då?

• Bettan, Skåne

~emma~ : gu, vad skönt att det löste sig nä, man ska nog inte räkna med att allt kommer att lösa sig.

Själv så ringde vi återbud till "vår" tårtbagare idag då vi hittade et annat bageri som gjorde precis sådana tårtor som jag alltid drömmt, det känns verkligen super (fast det var ju lite dyrare)

Annars har jag fått hem brudklänningen idag och försöker nu intala mig att det ÄR min drömklänning (inte helt lätt )
    och nu måste jag verkligen gå och lägga mig för imorgon ska jag upp skit tidigt
    för attgöra provuppsättning (och hade tänk att hinna öva på att göra brud make up innan liksom

• Bettan, Skåne

insämmer med gänget :
    lycka till imorgon emma :-d

• Bettan, Skåne

usch... stressa oss inte så där

har panik med alla vigselprogram, placeringskort och menyer som ska fixas allt tar ju så mycket längre tid än vad man tror. är iallafall himla glad att min pappa tar hand om festprogrammet.

Igår hade min kille svensexa dessutom så honom lär man ju inte få hjälp av idag

Nä, nu ska jag fortsätta jobba på, hoppas det går bra för er andra också!

• Bettan, Skåne

mrs July: det blev faktiskt inga stenar, hittade inte riktigt någon bra penna och sen så orkade jag inte hålla på att fundera mer så jag bara köpte vanliga placeringslappar som jag kommer att stanca ut små rosa blommor och sätta på.

Nu har jag precis skrivit ut alla 80 vigselprogram, såå sköönt att ha det gjort

Sen är det menyerna kvar(om dom från restaurangen kan maila det till mig nån gång, grrr.....)

Sen ska vi köpa presenter till bestman och tärna (skitsvårt faktiskt, nån som har bra förslag?)

Ja, hoppas bara man kan ta det lugnt nästa vecka (och att det blir bara några grader svalare

• Bettan, Skåne

Phu76: kommer bara att lägga menyerna ovanpå festprogrammet och se till att de har samma storlek.

Förresten har du nån bra nagelfixare i Limhamn att rekomendera? har aldrig brytt mig om naglarna förut men tänkte att det kanske skulle vara på tiden.

• Bettan, Skåne

Phu76: där var ju jag på ansiktsbehandling, visste inte att de gjorde naglar med, tack för tipset!

• Bettan, Skåne

hjartat73, wow, låter som en kanonhippa är det på Make up store du ska göra brud sminket sen?

• Bettan, Skåne

Phu, menar du med naglarna? kommer faktiskt fixa dom själv sparar ju lite pengar då

Gud vad där är nära nu, och jag har fortfarande inte skrivit ut menyerna!!! väntar på info. om vinerna som jag ju aldrig får grr....

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3