• bröllop2006

hur gör man praktiskt..?

först ska man transportera sig nånstans & göra sig i ordning, sen ska man transporteras till fotografen & sen till kyrkan..

ska man ta av klänningen emellan eller ha den på hela tiden? känner jag mig rätt så kommer den att va både skrynklig & smutsig innan vi kommer fram till kyrkan annars..

hur gör man?

M

• Svar på tråden hur gör man praktiskt..?
  • Sockerpinglan

Vet vad du menar... Det är ju många som gör sig i ordning först och sedan tar på sig klänningen antingen hos frisören eller där man gör sig i ordning. Klänningen tar man nog på sig det sista man gör!

Jag tänkte göra mig i ordning hos frisören, och sedan går vi de 500 metrarna till vårt hotellrum och där klär vi på oss och sedan åker vi iväg för fotografering och sedan till vigseln. Tänker att man är nog så försiktig man bara kan!

• bröllop2006

ja väldigt försiktig får man va.. man ska ju in & ut i nån bil, ta på klänningen över ett sminkat ansikte.. mycket smuts kan det bli på vägen :O

ojoj, så mkt att tänka på.. allt har kommit över mig nu 2,5 månad innan bröllopet då jag insett att det är ju nu allt måste planeras på allvar..

M

• Skärgårdsbrud 6 maj

Jag ska ta på mig klänningen det sista jag gör, dvs. i huset där vi ska vigas och sedan ha middag/fest. Jag kommer att slinka in på toan innan vigseln och sätta på mig den. Jag bor på landet så känner jag MIG rätt så kommer jag få gifta mig med en lerig klänning om jag ska stiga in och ur vår bil med den på

• bröllop2006

man kanske ska ta på den hos fotografen & sedan ta av den igen & så ta på den igen i kyrkan.. för att slippa gå i & ur bilen med den..

• h-b

Jag tror att jag kommer att lägga en stor filt på hela sätet och ner på golvet i bilen. Filten kommer att vara instoppad i ett rent påslakan så det är garanterat rent i bilen där jag sätter mig. Det känns som att det skulle kunna gå vägen...

• Victory

Jag har läst om en tjej som klev in i ett påslakan medan de transporterades runt. Smart tips, tycker jag!

• Janiz

Vi ska göra så här att vi sover tillsammans hemma och sen beger vi oss till en salong nere på stan som våra bestmanns flickvänner äger.Där ska vi allihopa ( 2 tärnor, 2 bestmanns, och vi göras iordning för dagen samtidigt som vi dricker lite alkohol och äter lyxfrukost.

Fotografen är oxå me..

Och efter det drar vi iväg till utvalda ställen där vi ska fotograferas och sen ska vi gifta oss.

Kläderna lämnar vi där dagen innan.

• Janiz

he he läste visst inte riktigt ordentligt upptäckte jag sorry..

Men nu så ska jag svara rätt jag bryr mig inte så mycket om det men jag kommer ha en filt i bilen antagligen.

Tycker inte att det gör så mycket att den blir lite skitig faktiskt.

• Sockerpinglan

Hm, det där med påslakan var ju faktiskt en toppenbra idé!!!

• Jenca

Tänk på att det ofta är en hel del knappar eller snörning på brudklänningar som gör att det tar lite tid att ta sig i och ur dem.

Så länge det är torrt väder och man tar det försiktigt så brukar det inte vara något problem att ta sig i och ur bilar osv. Jag hade störst problem med min klänning när vi tog kort på ett ställe där gräsmattan var nyklippt och gräset låg kvar i stora klumpar!

• Blivande Fru Johansson

Ja o mina tärnor (mina systrar) sover hos våra föräldrar. Vi åker gemensamt ja o mina tärnor till frisören, där vi blir sminkade o iordninggjorda. Äter nått lätt där så man inte blir så hungrig. Sedan åker vi hem o klär på oss. Sedan åker vi dit vi ska fotograferas. Där min blivande redan är.. Sen åker vi till kyrkan!

Svar på tråden hur gör man praktiskt..?