• confetti

Inget stort problem egentligen men...

Jag har ett litet problem som beror på både mig och min kille. Det är nog ganska vanligt egentligen. Problemet är helt enkelt att det tar längre tid för en tjej att bli upphetsad än för en kille!

Det vet han också men ibland vill både han och jag ha en snabbis och då går det med glid men det är ju aldrig lika skönt som när man har haft ett långt förspel.

Sedan är jag lite för dålig på att säga och visa att jag vill ha mer förspel och han lite för otålig så då går det som det går och resultatet blir att det inte är så skönt för mig.

För det mesta när vi har sex är det jätteskönt men vi måste prata om hur vi vill ha det. Då kan man undra varför jag sitter här och skriver istället för att prata med honom men jag ska det sen. Måste bara skriva av mig lite först.

Jo en sak till, ni tjejer som gillar snabbisar...är ni jätteupphetsade då eller har ni sex ändå för att det är roligt/skönt eller för hans skull? Bara undrar...

• Svar på tråden Inget stort problem egentligen men...
  • pickolina

Hmm... Jag älskar snabbisar, speciellt på spännande ställen.. *hihi* Så för mig personligen så är det inget ptoblem alls vid de tillfällena. Jag hinner kanske inte alltid bli upphetsad innan men vet hur jag ska göra för att få igång min kropp så att tex glidmedel osv aldrig behövs ändå..

Killen jag träffade sist (under 4-5år) älskade det faktum att jag inte behövde något förspel på det sätt som många andra tjejer... För killar är ju oftast redo att köra som sagt... *s* Fast jag menar inte att man bara trycker in den, liiite förspel finns ju med men kanske inte på det sätt som många andra menar.

Däremot kan jag erkänna att jag ofta haft sex av helt fel anledningar... Mitt problem är istället att jag snabbt tappar intresset och upphetsningen och då fortsätter jag tyvärr ofta för killens skull istället för att avbryta sexet... :(

Förra killen hade jag dock aldrig det problemet med...men hur hittar man fler sådana killar, det är mitt problem... *s*

-Lite roligt läsning om killars upphetsning i nya nr av Cosmo.. ;)

• pickolina

Hade alltså ingenting vettigt att säga.. *s* Är bara på prathumör.. :D Men jag tycker det är viktigt att framföra att alla tjejer inte fungerar lika.. :)

• Lucia05

Du får helt enkelt hetsa upp dig själv på egen hand innan snabbisen :D:D:D

• Meddelande borttaget
  • crotro

Jag fastnade i filtret tidigare, ska försöka ändra mina ord lite.

Denna disskussion känns jätteaktuell för mig i mitt förhållande, vi har precis haft lite av dessa disskussioner.

En snabbis går jättebra- om det är jag som vill. Jag vet ju att min man går igång på "rak på sak" varianten.

Däremot går det inte tvärtom. Det kan ju vara lite förrvirrande för honom, men vi har just pratat om det.
    Jag kan ge honom det han går igång på när jag har lust. När han har lust måste han ge mig det jag behöver- och då funkar inte rakt på sak.

• tattar-Emma

Killar går inte igång på ingenting heller, däremot så har jag ofta märkt i mina förhållanden att killen ofta gått och tänkt på sex hela dagen och då varit rätt sugen när vi väl träffats. Själv gör jag det mer sällan, och då tar det förstås tid för mig att komma upp till hans nivå. Jag tror skillnaden ligger där, snarare än i något fysiskt.

En kille jag hade var så läcker att jag jämt tänkte på honom :D, där var det inte direkt nån skillnad mellan oss.

• pickolina

Hmm, jag tror att det finns en biologisk skillnad mellan killar och tjejer men självklart har tankar på sex osv en stor roll i det hela oxå, som tattar-Emma skriver... Kanske därför jag inte behöver någe förspel, jag tänker så mkt på sex konstant ändå så jag är nog alltid lite småk*t!.. *s*

Vissa perioder tänker jag dock inte alls på det... Vet inte att jag haft några problem att gå igång m en kille då heller i och för sig... Hmmm....

Aldrig träffat en kille som behöver en massa förspel för att vara redo.. *haha* Tror inte det bara beror på att de tänker mer på sex... Sedan är det säkert olika men de killar jag haft längre relationer med har man bara behövt titta på (knappt det) så har de varit redo... :) Fast jag klagar inte! :)

Svar på tråden Inget stort problem egentligen men...