• June20

2008 Sommarbröllop, tråd 2

lillithsmamma: synd /Kram

Vi har också en liten sparburk men det e mest jag som lägger undan i den men sen så har vi gemensam ekonomi också. Ingen vanlig sparburk ifall man skulle få oturen med inbrott i lägenheten, vårat hus e lite extra utsatt o vi vill VERKLIGEN flytta så är uppskriven på massa lägenheter nu för at fly snabbt som ögat. Faktiskt riktigt jobbigt att ens gå o handla på Netto 1km bort bara.
    Tillbaks till burken....den blir lite länsad dåo då däremot pga att jag har bla köpt brudskor redan o lite andra smågrejer. Visa tillfällen växlar ja bara mynten då ja måste kopiera till jobbansökningar men försöker lägag tillbaka så exakt växel som möjligt då ja inte vill förlora sparandet direkt.

Ja det e bra att vi har mycket tid på oss tjejer! Jag känner verkligen det att redan nu 2006 o 2007 så måste ja köpa visa saker för att hinna spara ihop till resten sedan 07/08 för tex mat/klänning/ring/resan som verkligen kostar.

• June20

lillithsmamma:
    vad kostar den just nu om du vinner då? :)

händer inte så mycket direkt....ialf inte hos oss förutom att vi verkar bli av med plan B lokalen med eftersom ägaren verkar vara en idiot!
    Jag ringde härom veckan o bad om få veta priser o han sa maila. Så ja maila o råka komentera att vi ska ha bröllopet 2008.
    Jag ringer o frågar varför han inte mailat svar o han säger men ni ska ju inte ha det förns 2008 o jag v et inte vilka priser ni har då! Men hallå säga de då hur svårt kan det vara o säga det i ett litet mail el ens komentera att dem har bara pris för 2006 o ev skicka det istl?????!!!!
    Så han skulle skicka 2006 priser men nu har det gått nån dag o han verkar skita i det igen?! Samt hört att han vill ha lokalen grovstädad o färdig kl.04.00 på MORRONEN! Vem står o dammsuger kl.01.00???

En glad nyhet annars är att vi hittade en helt perfekt kavaj m byxa åt m2b - i HANS EGEN garderob! hahaha...slipper hyra/köpa! Behöver bara en cravatt o skjorta o ev skor.

hur går det för er andra damer?

• June20

Lanzara:
    i know :/ men ja e en kräsen liten flicka ASG*

• June20

MrsNyberg2B:
    Hyra tält då? ala amricana style?....el jag vet inte...kanske inte så trevligt ifall det regnar ialf. Tänkte mest att då kan ni grilla utomhus o hålla er torra ändå liksom.

• June20

MrsNyberg2B:
    har ni skaffat egna el bara passar? :)
    själv var ja på catshow det var FARLIGT! ush dem kostar ju 5-8000kr per katt där! :/

• June20

Chokladtårtan:
    det måste vi få se bilder på! både hur du tänkt klänning o annat o sen måste du ju självklart visa bilder hur det blev sen....fast det lär ju ta ett tag innan dem HEHE ;)

• June20

lillithsmamma:
    ca 1år innan tänkte jag så man hinner fixa nåt samt om jag i slut ändan bestämmer mig för att göra Secretbox så vill ja kunna göra det i tid o se på bilderna mm.

• June20

Mysan98:
    vad är din smak då? *nyfiken* :)
    själv gjorde jag om en jag hittade för jag tyckte bara om kjoldelen på den, ska få min uppsydd istl som jag vill ha den.

• June20

Mysan98:

Korsett nr13 om man rullar ner( ska vara som överdel istl för "underkläder") ska ha en spetts på bystkanten men inte på höften samt inga strumpebandhållare. Det är ett annat företag som har den(i rätt nyans med) men deras hemsida e nere nu så tog närmaste liknande:
    www.conifer.nu/Damk_rdfl_kupa.htm

Kjolen ska vara i stil med denna med det sorters släp(man kan klicka sig fram till baksidan nedanför).
    Gå in på sidan och välj: PRONOVIAS 2006
    Indra heter klänningen.
    www.ramonadesign.se/

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2