• Cartesia

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Tack tack alla Kul att ni gillar den. Hoppas bara den blir lika fin som vit! Mitt "problem" är att jag är smal & dessutom atletiskt byggd med smala höfter osv, så får jag fel klänning på mig kan jag lätt se ut som en liten skolflicka... Men med den här får jag lite mer kurvor =)

Ja, det här med planering om man är 2 tjejer säkert bli ett kapitel för sig när vi väl sätter igång ordentligt För tillfället är det bara jag som babblar på om blommor & dukningar och så eftersom det är så långt kvar... Vi har inte förlovat oss än och inte heller berättat på riktigt för andra, utan är mer på "pratstadiet"... Dock är vi båda iaf överens om att vi ska gifta oss Lilla frugan har förrestej gift sig en gång tidigare där hon styrde allt som värsta bridezillan, så det är väl inte mer än rätt att jag ska få bestämma detta bröllopet *hoppas*

Hehe...

Tapeter har jag också varit inne på.. hittar man den rätta så kan det bli hur coolt som helst! *hrrm* Här går man genom livet och försöker hitta den rätta partnern och tror att letandet tar slut där... Det är väl snarare så att det BÖRJAR med rätt partner & sedan bara eskalerar allt helt okontrollerat tills man hamnar i nån skum BT-värld där man lägger ner hur mycket tid som helst på att hitta sina rätta detaljer till bröllopet...

• Cartesia

Förresten MrsNyberg2B - fin klänning du hittat!

• Cartesia

Aaaaahhh.... Jag hinner inte med!!!!!!!

• Cartesia

MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

Helmborn2b 080802 - ivory, creme, beige & pärlemor

Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

Snitte- Ljus lila och silver

Cartesia 080524 - Vitt, creme & rosa. Tema Frugan & Fruntimret

• Cartesia

Jag har kollat lite snabbt i den boken, men var lite tveksam... Är den bra & inspirerande??? Jag vill läsa aaaallt, hehe...

• Cartesia

Weee... jag vill springa iväg & köpa den direkt!!! Måste passa sjuka katten tills frugan kommer hem, men sen så... Fan vad kul det är med fler som planerar för fullt så här tidigt

• Cartesia

Mysan, det var det jag tänkte först när jag såg den. *hmm* Undrar om jag går under "besatt" eller inte... Får se - jag köper den idag!

• Cartesia

Det finns en av hon Ribbing som heter typ "JA- en bok om bröllop" eller nåt i den stilen. Någon som läst i den?

• Cartesia

Vi har egentligen tentaperiod i skolan, men för en gångs skull så har jag ingen Sitter hemma och pluggar på datorn inför nästa tenta i september (15 poäng intern medicin för produktionsdjur någon?), men har hamnat här inne oroväckande ofta idag... *S* Läser till veterinär!

• Cartesia

Jag sitter här & funderar över ifall jag ska börja på min & frugans hemsida... Det är ju onekligen i tidigaste laget, men jag tror att jag har en pangidé på gång... Om jag börjar lägga upp bilder redan nu på klänning, förslag på inbjudningskort, roliga saker till festprogrammet, bra hemsidor etc - inse hur roligt man kommer ha det i slutet när man tittar tillbaka på allt krimskrams man höll på med Plus att man har all information och alla tips samlade, som dessutom andra kan ta del av... STRÅLANDE eller hur!!!??

• Cartesia

Nix, jag bor i malmö och pluggar i köpenhamn! Så jeg skifter mellem at tale dansk og svensk hver dag

• Cartesia

Hold da op, hvor er du ond! Hvorfor synes du at dansk er et mærkligt sprog??? Selv synes jeg at os danskere er de flotteste, sejeste og sjoveste mennesker der over hovedet eksisterer! Du er da ikke nogen hyggelig pige...

• Cartesia

Jag gick natur natur (inte tekniskt alltså ) på gymnasiet och vad jag vet är det den enklaste vägen att gå. Naturbrukare tror jag måste komplettera sina betyg med en extra kurser...

Danska ÄR svårt att förstå! Men man kan öva hemma genom att ge sin sambo en klump kall havregrynsgröt som han/hon ska behålla I halsen samtidigt som han/hon bara uttalar första tredjedelen av orden och sluddrar resten. Kan du vänja dig vid det, borde det gå lättare att förstå danskarna

Jag har läst i 4 år och även bott i kbh i 2, så nu är det iaf inga problem!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2