• Mysan98

2008 Sommarbröllop, tråd 2

När vi gifter oss har vi varit tillsammans i... *räknar på fingarna* drygt sju år. Oj!!! Tiden går grymt snabbt när man har roligt :) Vi har inga barn tillsammans och inga från tidigare förhållanden. Däremot har jag kaniner sen tidigare förhållanden men det är en helt annan historia

• Mysan98

För tidigt och för tidigt. Jag anser att man ska göra det som känns rätt. Ibland funkar det att gifta sig tidigt och ibland är det bättre att vänta. Ibland måste man ju chansa och följa sin "gut feeling" Och fungerar inte ett äktenskap så får man ju antingen skilja sig eller satsa på rådgivning. I övrigt visste jag redan när jag såg min karl för första gången att jag skulle gifta mig med honom, men sen har ekonomin varit lite taskig eftersom jag pluggar.

• Mysan98

lillithsmamma samma här trots att jag inte varit med er andra brudar så värst länge. Studsar upp ur sängen och sätter på datorn så att jag kan äta frukost framför skärmen och läsa vad alla har skrivit :) I mitt fall tror jag att det handlar om att så många tycker att vi är helknäppa som börjar planera så här långt i förväg för "vem vet vad som kan hända", men här är jag inte ensam och kan prata på utan att folk börjar sucka åt mitt bröllopsprat :)

Apropå att gifta sig tidigt så tycker min mamma att vi gifter oss alldeles för tidigt. Vet inte riktigt hur länge hon vill att vi ska vänta eller hur gammal jag måste vara *suckar*

• Mysan98

Och när jag ändå sitter vid tangentbordet.... Eftersom jag är så insnöad på inbjudningar just nu (och inte kommer ihåg om ni skrivit något om det tidigare), är det någon mer än jag som funderat på hur de ska se ut? Ska ni göra själva eller beställa färdiga?

• Mysan98

Ohhh Cartesia den klänningen är jätte fin!!!! Du kommer säkert bli otroligt vacker i den.

MsNordqvist jag var också inne på tapet ett tag ända tills jag insåg att jag inte hittade något vintrigt motiv (om jag inte valde en barntapet med snögubbar på... urk). Men jag tror att man kan göra ursnygga inbjudningar med tapetpapper. Hittade lite idéer på såna som jag blev superimpade av.

• Mysan98

Vi har tillsammans bestämt så här att eftersom jag tycker att pyssel är så otroligt roligt så kommer själva planeringen av pysslet att styras mycket av mig. Vi har pratat om vad vi vill ha och vad vi inte tycker om och sen är det mitt jobb att leta idéer och pyssla fram prototyper och det är jag absolut inte ledsen för. När den stora pysseldagen kommer då vi ska göra alla inbjudningar och program så vet jag att han vill vara med. Det bor nog en liten pysseldjävul i honom också fast det är väl inte tillräckligt manligt att visa hela tiden *asg*

Vi har varit inne på massor med olika färgteman så till sist åkte vi till Panduro och stod och plockade fram papper och tittade och tittade. Det var mycket jämförande och tänkande och vi köpte med oss lite prover hem för att kunna tänka hemma också. Så det blidde ett jätte gemensamt beslut efter elimineringar.

Dessutom har min karl redan sprungit och tittat på kläder åt sig själv och ville att vi (jag :)) ska sy plastrongen i samma tyg som tärnklänningarna.

Tror att vi har nog gjort en hel del gemensamt fast jag står för surfningen och det är jag ju sååååååååååå ledsen över :) Jätte jobbigt att jag behöver hänga här på BT hela tiden ;)

• Mysan98

MrsNyberg2B nu blir jag riktigt avundsjuk - ett helt rum för pyssel.... *suckar* DET skulle jag också vilja ha!!!!!

• Mysan98

MrsNyberg2B (igen) Har du hittat en sån medaljongtapet? Det lät döspännande!!!

• Mysan98

Ja sorry... Förvirringen är stor nu.... För mycket snor i hjärnan av allt pollen :)

• Mysan98

Jag måste absolut också ha ett sånt rum den dagen vi flyttar till större vare sig det är lägenhet eller hus. Just nu sprider jag mina saker över hela lägenheten och den är inte så värst stor. Min stackars karl får vada genom allt pyssel och alla skolböcker :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2