2008 Sommarbröllop, tråd 2
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Ja du är fruktansvärt negativ just nu faktiskt
June20
Du, kan ni inte lägga till ett s i namnet med, och om någon frågar säger ni att personen som uppfann namnet var full, men det är helt svenskt:P
Meeeeeeeeeennn... Här somnar man som ett slocknat ljus tidigt tidigt igår kväll och vaknar idag och har missat hur många sidor med inlägg som helst i min nya favvetråd!!! Titta, helt plötsligt fick jag ju verkligen vatten på min kvarn på varför jag måste vara här hela tiden :D
Först vill jag också bara säga välkommen till Cartesia och jag tycker också att man kan säga att ni gifter er. Att ingå partnerskap låter så sterilt tycker jag.
Sen ville jag bara berätta att jag hittade en sida igår som sålde MASSOR med snöflingesaker - allt från papper till hårnålar med snöflingor på så jag är helt i extas nu hahahahah. Hittade ett papper som jag tror kommer att funka till våra inbjudningar och det kanske löser alla våra (mina) problem. Nackdelen är bara att det är en amerikansk site (självklart) så det blir så dyrt att beställa hem dessa papper. Funderar på att chansa och beställa allt papper på en gång och hoppas på att det är i rätt nyans, istället för att beställa prov och bli tvungen att betala en massa porto två gånger. De har ett fast pris på portot så det spelar liksom ingen roll om jag beställer ett papper eller tvåhundra.
Mysan98
Själv gick jag också och lade mig tidigt... imorse! Kvart i 5 var klockan då jag hittade sängen Men jag var uppe halv 10 ändå
Hahahahhahah! Jag slocknade typ vid 8-tiden igår och då hade jag inte rört datorn på hela dagen. Det måste vara ett nytt rekord tror jag
Jag tror jag måste sluta jobba, annars hänger man ju inte med i tråden, man måste ju faktiskt prioritera!!!! :D Tur att det är lördag idag och att M2B måste sitta och rätta en massa nationella prov och var bekymrad över hur jag skulle klara mig utan hans sällskap..... Än mer befogat att sitta här hela dagen...
Fick en katalog från slöjddetaljer med posten - Kärlek! Det är verkligen bra att man måste börja träna på att göra snygga inbjudningskort, så att man kan beställa nu. Me like!
Cartesia - VÄLKOMMEN hit! Det är roligt att det finns alla typer av bröllop här! Bröllop som bröllop tycker jag, jag tycker som de andra att partnerskap låter sterilt. Ni ska gifta er ju!
Alltså, nu har jag en ytterligare fråga: Vart bor ni allihopa och vart ska ni gifta er? Lite vag koll på vissa har man ju, men ändå det vore spännande!
Vi bor just nu i Tranås men planerar att ha bröllopet i Eskilstuna.
MrsNyberg vilken bra idé med katalogen från Slöjddetaljer. Jag har ju en liggande i mitt pysselskåp men den har jag ju faktiskt TOTALT glömt bort!! Den måste jag genast gå och leta fram!!! Var i Eskilstuna ska ni gifta er?
Själv bor jag i Stockholm med min söta fästman och mina kaniner. Vi har inte riktigt bestämt oss var vi vill gifta oss någonstans. Först ville jag gifta mig Västra Ämtervik i värmland för där finns vår familjegrav och därifrån kommer min släkt på mammas sida. Men eftersom jag inte hittade någonstans att ha festen på som tilltalade oss så reviderade vi våra planer. Efter att ha varit på slottsbröllop i somras ville min blivande absolut också ha ett sånt bröllop. Så nu har vi börjat åka runt och leta efter ett slott/herrgård att förälska oss i :) Än så länge har vi absolut inte bestämt oss för något.
Mysan98 - Kolla in Läckö, värsta läget vid Vänern (om du inte varit där förstås...) det finns en superfin kyrka där åxå, från typ 1300-talet (???) Hur som helst, det är väldigt fint läge!
Vi tänkte att vi skulle gifta oss vi blivandes familjestuga i Björsund, på bryggan med Mälaren som bakgrund.. I min tankevärld är det jättefint, soligt och vackert och varmt. Man kan ju alltid hoppas lixom... Fast jag är lite orolig för att det ska bli lite fånigt med ett jättelångt följe, typ, två tärnor och bestman och sådär, men va farao...
Chokladtårtan:
HAHAHAHA hmm går nog inte då hans efternamn slutar på ändelsen som låter som "vich" alltså det låter som du säger ordet Witch - Häxa. Svårt o lägga in Set där hahahaha men bra idé ändå...man kanske kan göra något annat med annan bokstan men helst hade ja klippt bort själva vich delen, det ä den som stör liksom.
Kul idé ialf nån som va full ;)
Har bett honom o tänka på saken ang klippa av ialf för nu får han ialf hjälpa till lite o inte va så ego.
Själv trodde ja han skulle tycka det var mera av intr/finare/romantiskt om vi hade samma namn så vi kände mera att vi hörde ihop men verkar inte så. Får se hur lång tid det tar honom o tänka på saken, han har ett mycket "lätt huvud" o glömmer saker lätt/snabbt oavsett vad det e...jaaa som att leva med en ego 5 åring ibland....;)
Åh tack för tipset om Läckö. Det måste jag kolla upp för det har vi absolut inte tittat på ännu. Vi är öppna för alla förslag nu när vi ändå har ganska lång tid på oss att fundera. Dessutom känner jag igen tankarna kring det "perfekta bröllopet". I min fantasi är det jätte kallt och massor med snö. Kan lova att det säkert är +10 och regn när vi väl står där :)