• Mysan98

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Ja rätt detaljer till bröllopet är superviktigt hehehe :D Förstår inte hur det här skulle funkar om jag jobbade heltid någonstans. Skulle nog få sparken av för mycket BT-surfande på jobbet...

• Mysan98

Välkommen Zika. Jag är nog lite av MrsNyberg2B:s åsikt i alla fall med vår ekonomi. Men om vi båda hade jobb så skulle jag nog överväga att åka dit - lite beroende på vilken relation jag hade till brudparet. Det blir ju på samma gång en liten semester eftersom man skulle vara borta en hel vecka.

Cartesia jag tror också att den skulle vara jätte fin i vit - det hänger nog mer på hur tyget kommer att falla än färgen tror jag

• Mysan98

Hahahah Lanzara. Min blivande svärfar är från Åland och han har värsta problemen med valutan i Finland nu. När han ska ta reda på hur mycket sakerna egentligen kostar på Åland i svenska kronor så ovandlar han Euron till någon antagen kurs i Finska Mark för att SEN omvandla det till SEK. Slutpriset brukar sällan motsvara priset i Euro :)

• Mysan98

Asch ni skriver så snabbt att jag hela tiden ligger steget efter ju :) :)

• Mysan98

Av "större" saker har vi har bestämt datum, att vi vill ha mottagningen på ett slott/herrgård, åka släde i fackelsken till mottagningen (och för det krävs snö *talar till högre makter*), min karl har hittat sin frockcoat eller i alla fall där han ska hyra den för frågan är om just den modellen finns kvar om två år, hur inbjudningskorten ska se ut i stort (om jag bara kan hitta papper i just de färgerna vi vill ha) färger och snöflingetema, hur min ring ska se ut och att han inte vill ha två ringar, tärnor och best man och att min karl ska köpa min bukett.

Bland "mindre" saker som vi bestämt är placeringskorten, mycket ljus, att vi ska dansa tango som bröllopsdans (fast det kommer att bli värsta överraskningen för alla) och säkert ett helt gäng andra småsaker som jag för tillfället har glömt

I luften hänger beslutet om toastmaster/madame, orten vi ska vara på, hur många vi ska bjuda och vilka ( vi har båda ruskigt stora släkter på två kontinenter och det blir alldeles för dyrt om vi ska bjuda alla), låna pengar om vi inte lyckas spara tillräckligt eller skjuta på bröllopet ytterligare ett år...

Sånt vi helt enkelt inte pratar om just nu är fotograferingen och allt som rör själva vigseln

• Mysan98

Just det... Resan är också sånt som hänger i luften :)

• Mysan98

MrsNyberg2B va bara lunchen... Jag har redan hunnit med två måltider här :) Men jag ursäktar det hela med att det här bättre att jag hänger här än terroriserar hela min omgivning hela tiden. Tror att ingen skulle komma till sist då för att jag pratat ihjäl alla då!

• Mysan98

zica jag tror att det här är den senaste listan över allas färgteman. Tog mig friheten att kopiera den från några sidor tillbaka

MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

Helmborn2b 080802 - ivory, creme, beige & pärlemor

Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

Snitte- Ljus lila och silver

Cartesia 080524 - Vitt, creme & rosa.

• Mysan98

Insåg att jag faktiskt måste försvara min egen besatthet lite... Det största, harkel, skälet till varför jag sitter vid datorn idag är att jag ska sammanställa inventeringslistan från förra veckan. Och den går förstås långsamt framåt för att det är så rackarns tråkigt. Måste därför pigga upp mig lite med lite BT i mellanåt

• Mysan98

Ja visst det är JÄTTE viktigt med avbrott!!! Hehehe

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2