Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Just det: Fritiden. Tja... BTar. BTar och så försöker jag umgås lite ibland med blivande... :D Just nu tittar vi på lägenheter och sådär, för att flytta till nåt lite större, och så har vi ju för tillfället fyra katter som tar lite tid. Vill gärna umgås så mkt som möjligt med alla vänner, men det är svårt eftersom de är spridda ungefär över hela Sverige, men det finns ju som tur är, telefon...

• MrsNyberg2B

Jag tror jag måste sluta jobba, annars hänger man ju inte med i tråden, man måste ju faktiskt prioritera!!!! :D Tur att det är lördag idag och att M2B måste sitta och rätta en massa nationella prov och var bekymrad över hur jag skulle klara mig utan hans sällskap..... Än mer befogat att sitta här hela dagen...

Fick en katalog från slöjddetaljer med posten - Kärlek! Det är verkligen bra att man måste börja träna på att göra snygga inbjudningskort, så att man kan beställa nu. Me like!

Cartesia - VÄLKOMMEN hit! Det är roligt att det finns alla typer av bröllop här! Bröllop som bröllop tycker jag, jag tycker som de andra att partnerskap låter sterilt. Ni ska gifta er ju!

Alltså, nu har jag en ytterligare fråga: Vart bor ni allihopa och vart ska ni gifta er? Lite vag koll på vissa har man ju, men ändå det vore spännande!

Vi bor just nu i Tranås men planerar att ha bröllopet i Eskilstuna.

• MrsNyberg2B

Mysan98 - Kolla in Läckö, värsta läget vid Vänern (om du inte varit där förstås...) det finns en superfin kyrka där åxå, från typ 1300-talet (???) Hur som helst, det är väldigt fint läge!

Vi tänkte att vi skulle gifta oss vi blivandes familjestuga i Björsund, på bryggan med Mälaren som bakgrund.. I min tankevärld är det jättefint, soligt och vackert och varmt. Man kan ju alltid hoppas lixom... Fast jag är lite orolig för att det ska bli lite fånigt med ett jättelångt följe, typ, två tärnor och bestman och sådär, men va farao...

• MrsNyberg2B

Jag undrar, fast jag är absolut inte säker, men det kan finnas ett litet hus intill som man kanske kunde ha festen i... om man nu inte skulle vilja vara i slottet...

Mysan - Vi kommer förmodligen ha ungefär samma väder, kan man tänka sig... Med den vanliga turen... :D

• MrsNyberg2B

Cartesia... Skitlöjligt. Frugan och fruntimmer tycker jag var coolt...

Jag bor då i Tranås och jag är (snart) 27 år.. (och när gick de åren?????)

• MrsNyberg2B

Coolt med tapeter.. Det hade inte jag tänkt på! Däremot hr jag suttit och bläddrat i min slöjddetaljskatalog och bara lääääääääääääääääääängtar efter att få sätt igång med förberedelserna! Det ska bli så underbart roligt! I går var det bara 2 år och en månad kvar.. Snart är jag inne i tid där jag kan säga.. om ETTår och elva månader.. Det låter inte lika långt som två år. Vi kommer förövrigt att ha varit tillsammans i 3,5 år när vi gifter oss, och jag visste också (som flera andra här) att det var min blivande make jag träffade, när vi sågs första gången. Det bara ÄR vi. Blir tydligare för var dag som går...

Jag har dessutom idag fått ett treveckorsvikariat! Helt underbart att ha ett schema att följa! Så bra, så bra, så bra! Me like! Sen börjar de långa semesterviken, och det är ju också bra.. Innan vi går in i dimman igen med timvikariat till hösten, men vad fn, nu är nu! Och på tisdag ska vi titta på en lägenhet (alltså i morgon) som ligger superfint, så man kan hoppas att den är lika fin inuti! Där ska vi ha ett helt rum för bara pyssel (och Btande).

Cartesia - Superfin klänning! Jag har just börjat fundera på om man kanske inte skulle ha en färgad klänning istället för vit. Man måste ju inte ha just vitt, faktiskt... Slog mig när jag surfade runt och tittade, och hittade så många fina klänningar - jag menar, hur ofta har man en klänning av bal/bröllopsklänningstyp? Inte särskilt (åtminstone inte jag) så varför inte satsa på den snyggaste man hittar, oavsett färg...? Är det fler som funderat på just det där med /en annan/ färg?

• MrsNyberg2B

Lanzara - man kan inte vara tillgänglig jämt, och du har gott om väldigt bra skäl till att vara borta... TA väl hand om dig och familjen! Vi finns här närsomhelst... :)

Har hittat en drömklänning (igen) - www.mipaform.se/default2.asp

• MrsNyberg2B

Japp, det kommer bli det bästa rummet! Jag har redan börjat inreda... :P

Igår satt jag och höll en monolog om fördelen med just ett extra rum, vid matbordet, och när jag argumenterat klart så sa blivande "men vad ska vi egentligen med en trea till?" Då fick jag förklara för honom att jag precis suttit och talat om det, så då skämdes han lite och sen kom han på alla anledningar (som jag nyss rapat upp) själv.. Förmodligen lyssnade han med ett halvt öra iaf..

MsNordqvist - vad var det för bok du hade beställt? Jag funderar nämligen på om jg ska göra slag i saken och beställa mig en bröllopsbok...

• MrsNyberg2B

Cartesia - Jag tror den blir lika snygg i vitt! Minst... Inte några problem med det inte!

• MrsNyberg2B

Hej Zica, och välkommen hit! Som du märker är vi ett gäng redan.... :D

4000 kan ju vara ganska så mkt pengar för en del, men om ni å andra sidan planerar det redan nu, och så att säga har lite tid på er så kan ni ju tala om det för dom det gäller...

Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att ni hade en bröllopsfest för vänner och så i Sverige, om ni t.ex hade själva bröllopet i Serbien. Då får ni ju dessutom två fester, och det är alltid bra med fest!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2