• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • zica

merci Mysan98 =)

Jo självklart tänkte vi bara bjuda de närmaste, men det blir ju en del iaf eftersom de tar med sig sin flickvän/pojkvän antagligen vilket vi tycker bara är kul =) Mycket planerande krävs verkligen, men kul är det=)

• zica

Lanzara

oj vad kul!! Vart åker ni på resan då?
    Nee herregud inte lika långt som ni iaf =)
    Jag hittade den här sidan för inte så längesen och då kände jag att man kanske bör sätta igång. Jag vill nog prata med kompisar och familj om hur och var så sen kommer detaljerna med färger och så.
    Vad ska ni ha för färgtema?

• MrsNyberg2B

Det gäller verkligen att inte ha för mkt för sig om dagarna för att inte tappa bort sig här...

• Lanzara

zica - Vi har ju egentligen inte gjort så mycket annat än pratat... Och när vi insett att vi är av samma åsikt så bestämmer vi att... ja - såhär blir det!! Bröllopsresan går antagligen till Maldiverna ifall pengarna räcker till!! Det verkar vara det perfekta stället för oss!! Färgtemat har ändrats lite men det blir antagligen creme, rosa och eventuellt en färg till (silver eller guld kanske?!)

Men jag tror ändå inte att vi är "värst" här (har planerat längst/mest)!

Jag tycker absolut att ni skall köra på med er tanke med bröllop i Serbien, det blir ju som en semester samtidigt för kompisarna. Låter jätteroligt!!!

• Lanzara

MrsNyberg2B - sant så sant!!! Har tänkt äta lite sen jag kom hem vi 1-tiden, men här sitter jag ännu!!

• Cartesia

Aaaaahhh.... Jag hinner inte med!!!!!!!

• Mysan98

Av "större" saker har vi har bestämt datum, att vi vill ha mottagningen på ett slott/herrgård, åka släde i fackelsken till mottagningen (och för det krävs snö *talar till högre makter*), min karl har hittat sin frockcoat eller i alla fall där han ska hyra den för frågan är om just den modellen finns kvar om två år, hur inbjudningskorten ska se ut i stort (om jag bara kan hitta papper i just de färgerna vi vill ha) färger och snöflingetema, hur min ring ska se ut och att han inte vill ha två ringar, tärnor och best man och att min karl ska köpa min bukett.

Bland "mindre" saker som vi bestämt är placeringskorten, mycket ljus, att vi ska dansa tango som bröllopsdans (fast det kommer att bli värsta överraskningen för alla) och säkert ett helt gäng andra småsaker som jag för tillfället har glömt

I luften hänger beslutet om toastmaster/madame, orten vi ska vara på, hur många vi ska bjuda och vilka ( vi har båda ruskigt stora släkter på två kontinenter och det blir alldeles för dyrt om vi ska bjuda alla), låna pengar om vi inte lyckas spara tillräckligt eller skjuta på bröllopet ytterligare ett år...

Sånt vi helt enkelt inte pratar om just nu är fotograferingen och allt som rör själva vigseln

• Mysan98

Just det... Resan är också sånt som hänger i luften :)

• MrsNyberg2B

HAha... Själv har jag intagit lunchen framför datorn... (Herregud, det börjar bli dags att skaffa sig ett liv.....) nåja, jag kan trösta mig med att jag ska jobba i morgon iaf...

• Mysan98

MrsNyberg2B va bara lunchen... Jag har redan hunnit med två måltider här :) Men jag ursäktar det hela med att det här bättre att jag hänger här än terroriserar hela min omgivning hela tiden. Tror att ingen skulle komma till sist då för att jag pratat ihjäl alla då!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2