• Mysan98

2008 Sommarbröllop, tråd 2

God morgon tjejer! Ser att ni har varit i full gång sen jag var här sist.

MsNordqvist: Så skönt att ni haft en bra helg tillsammans. Det är aldrig roligt när man är på kollisionskurs med varandra

snitte: Utgår ifrån att man får se mer utav dig härinne då nu när du har mer tillgång till internet. Kul!!

Lisse_: Håller med helt klart! Skulle man tycka att det roligaste var att skriva på ett papper ja då skulle man knappast hänga här hela tiden :)

Min helg har bestått i att titta på en studsande basketboll. Nu är jag så slut i huvudet och längtar knappast till den kommande helgen då det är ytterligare en basketturnering. *suckar* Det är mycket nu.... Skulle vilja hänga mer här men jag misstänker att ni inte kommer att se röken av mig under hela kristi flygare.

I övrigt har det inte varit så mycket bröllopsprat under helgen. Vi satt och spånade lite i fredags över vad vi ska göra för att göra vårt bröllop speciellt, men kom väl egentligen ingen vart. Lite jätte lösa idéer som man kan spåna vidare på men inget konkret. Återkommer om det när det lösa blir lite fastare :)

Hoppas att ni andra har haft en skön helg!

• Mysan98

Hellu tjejer.... Har verkligen inte hunnit alls hänga här de senaste dagarna *surar* Det har varit hur mycket som helst de senaste dagarna och jag lär väl inte visa mig under hela kristi himmelsfärd heller... Men jag lovar att jag ska spana in era bilder på svart brud så fort jag hinner :)

• Mysan98

Helloj tjejer!! Här har det varit mycket aktivitet sen förra veckan. Jag överlevde tydligen baskethelgen men det har varit slitigt och tröttsamt. Känner mig totalt slutkörd nu. Hörde på omvägar att det kommit ut en ny Allt om bröllop som jag måste jaga rätt på. Alltid är det något :) Nu ska jag läsa ikapp lite vad ni skrivit så kan jag kommentera lite..

• Mysan98

Vi har inte riktigt bestämt hur borden ska se ut mycket pga att vi inte vet ännu var vi ska vara... Även om vi har ett tema så vill vi att det ska passa ihop med lokalen. Fast vi funderar på idéer så att det bara är att köra igång och pyssla när man väl hittar det "rätta" stället.

lillithsmamma: Grattis till huset. Usch så avundsjuk jag blev. Hus måste tyvärr vänta tills jag har pluggat klart och vi har gift oss...

MrsNyberg2B: Vi hade tänkt att göra Save the date-kort med 4 fotoautomatskort så vi har tydligen lockats av samma idé. Hittade ett på nätet som jag tyckte om jätte mycket och eftersom vi kommer att ha flera väldigt långväga gäster som kommer vi att skicka Save the date-kort till dom men förmodligen inte till de här i sverige. Väntar också med spänning på ert första provkort med tapet!!!

Utöver all basket så har faktiskt något bröllopigt inträffat. Jag beställde ett papper som vi ska använda i vår inbjudan (som det känns just nu i alla fall) från Weddingstar, som kom i fredags. Papprena var verkligen jätte fina bortsett från att det fanns en text på dom som vi inte är så förtjusta i. Funderar på att scanna in pappret istället och klona bort texten i Photoshop. Så nu vill jag ännu mer hitta rätt färgnyans till inbjudningskorten så att jag kan få göra mitt första provkort för att kunna fundera vidare....

• Mysan98

Just det... ska försöka hinna ladda upp lite bilder på svartbrud ikväll :)

• Mysan98

June20: Nä det var inte ett prov - har köpt ett helt paket med papper.... Det stod "Today marry my best friend" Det är egentligen ett dubbelsidigt kort men vi tänkte använda bara framsidan och klippa itu det... Texten är jätte söt, men inte riktigt vad jag hade tänkt mig

Vi fejkade en födelsedagsmiddag med mina föräldrar och min karls föräldrar och bjöd istället på en förlovningstårta när vi berättade att vi hade förlovat oss. Sen fick vi in förlovningspresent av mamsen och papsen en annons i DN efter den kvällen.

• Mysan98

Ja det var lite roligt med fejkad fest, fast mina föräldrar tänkte först inte komma... Snacka om panik!!! Kanske är svårt att genomföra om folk bor i andra länder och i andra delar av sverige :)

• Mysan98

Jag tycker också absolut Europa Exklusiv Rom, men mitt tips är trots allt, oavsett vilken ring ni väljer, att fundera på hur den skulle passa till en kommande vigselring. Har redan varit med om för många människor som har älskat sin förlovningsring men inte hittar en vigselring som passar till formen eller designen på den sen... :(

Usch så negativ jag låter, men det är absolut INTE så jag menar!!!

• Mysan98

Lät inte bara negativ utan som en förmanande gammal kärring också :) Hahahah och det var verkligen inte heller meningen. Kommer ihåg när jag förlovade mig första gången så hade jag inga tankar i huvudet på huruvida den skulle passa ihop med en vigselring och jag lovar att det inte skulle finnas en vigselring någonstans som skulle ha passat till den förlovningsringen :):):)

• Mysan98

MrsNyberg2B: Usch så tråkigt. Nej då är det väl inte kanske det bästa tillfället att prata bröllop

Jag har i alla fall lyckats reda ut lite groll kring bröllopet med min mamma. Jag har hela tiden tyckt att hon har verkat såååå ointresserad av allting, vilket självklart har lett till att jag har varit jätte ledsen. Nu visade det sig att hon inte alls varit ointresserad utan var så rädd att jag skulle uppleva att hon tog över allting. Det handlade bara om hänsyn alltind. Gud så knasiga saker kan bli men jag är jätte glad att vi redde ut det här :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2