• algit

Bröstförstoring (5)

Bröstkaramellen:
    De bästa med operationen tycker jag är eller det är många saker egentligen.
    Men alla kläder sitter snyggare,jag känner mej mycket kvinnligare,jag slipper se dessa urammade skinnlappar varje gång jag ser i en spegel.
    Har ok kropp för övrigt tycker jag men brösten kunde man ju inte göra nåt åt som man kan med resten av kroppen,tvärtom de blev bara värre av träning o viktminskning.
    Men nu passar brösten till min kropp.
    Hela jag trivs bättre.

• algit

hej alla:
    Vill inte vara typ negativ men det tar tid låååång tid innan det är ok igen.
    Jag kan säga nu med facit i hand uppemot ett år allafall 10 mån innan jag tyckte att det var ok.
    Nu 13 mån efter tänker jag sällan på det känner sällan den konstiga känslan att muskeln är för liten, jo när jag simmar.
    Så håll ut flickor det är ändå ett stort ingrepp i kroppen ,klart att den protesterar.
    En ystersyster:
    Jo så är det många ser men säger inget.
    Ingen har sagt något till mej men mycket bakom min rygg.Men ärligt så bryr jag mej inte jag älskar mina nya bröst,o hade någon haft modet att fråga istället för att undra bakom min rygg hade jag sagt som det är.Jag tycker det är ok vad andra tycker rör mej inte i ryggen.Håller med dej de kan fara åt......de som tycker så mycket bakom ens rygg.

• algit

bröstkaramellen.:
    Jag operererades på Citadellkliniken lade in 350 runda gelehallon via armhålan.

• algit

Enystersyster.
    Kul att du ska ha nytt jobb hoppas det går vägen.Jag söker oxå har varit på en intervju, vill göra nåt nytt med mitt liv.

Det är så svårt att förklara med att det tar lång tid ,men jag kom på ett bra exempel:att det har hela tiden kännts jobbigt att sträcka upp armen o stänga bagageluckan i bilen,då har det kännts i muskeln men nu en dag så kom jag på att det känns inte så längre.
    Det går så sakta att man inte märker det.
    Och jag tyckte de var mjuka efter ett par månader nej mjukare, men nu är de mjuka.

• algit

Rat:
    Bra att du klarat första dagen på jobbet jag led första veckan började för tidigt ville inte säga nåt.Arbetar oxå med barn o lyft fy vad det var jobbigt första veckan men sen gick det bättre.

• algit

Enystersyster:
    Jag har gjort så att jag har fått köpa bikini bh storlrk 42/44 o sen korta bandet runt om det är jättelätt.
    På stadium har de fina bikini man kan köpa byxor o bh för sig.Att köpa ett set tillsammans är numera helt uteslutet.

• algit

FAmousfairy:
    Lycka till imorgon ,nej jag tror inte du saknar dem alls.

• algit

Enystersyster.
    Kul!!! att du hitta en bikini o är nöjd.Visst är man skitsnygg hahaha.
    Jag har oxå köpt några halsterneck men har fått sy in dem i ryggen.
    Lie lustigt att köpa 36 i byxor 42 eller 44 i bh.Men snyggt blir det.

Läste många sidor här nu det var någon som frågade om bodypump.Jag tränade efter 8v. men hade lite vikt när det var bröstmuskelövning.Du känner precis vad du inte kan göra.Har mina ärr under armhålan ,men min läkare sa att efter 2 mån finns det inget du inte kan göra tvärtom så ska man använda bröstmuskeln för att vänja den vid sitt nya läge.
    Att göra det som känns skumt istället för att låta bli just för att vänja muskeln.
    Efter ett par månader var jag uppe på samma vikt vid träningen igen.

• algit

Enystersyster:
    Så var det för mej oxå upp o ner ena veckan kändes allt jättebra sen nästa vecka öm o "hårdare" så höll det på.
    Det känns skumt att börja träna bröstmuskeln säkert eftersom den har ett annat läge nu.Och det är ju inte så konstigt egentligen.
    Men ju mer man tränar så försvinner den känslan jag känner inget sånt nu när jag tränar.
    Bara när jag simmar känns skit skumt som att bröstmuskeln är helt för kort.

Jag lydde min läkares råd han sa att nu har jag opererat så bra jag kan nu är det upp till dej att "hjälpa till att de blir snygga.Stretcha ,massera,o gör saker som känns konstigt så muskeln vänjer sig vid sitt nya läge.
    Och det har jag gjort men det har tagit ca 10 mån innan jag tyckte det var helt ok.

• algit

Rat:
    Jag började oxå jobba efter 2 v. jobbigt,men efter 3v. så hände nåt med mej att allt kändes mycket mycket lättare.
    Jag kommer ihåg förta veckan ville gå med armarana i kors över bröstet för att inget barn skulle springa in o mej.
    Jobbar i en skola med fruktansvärt tunga dörrar kunde knappt öppna dem huuuu det var hemskt.
    Men nu är det bara en dag till på denna veckan eller hur?

Svar på tråden Bröstförstoring (5)