Inlägg från: AnnaS23 |Visa alla inlägg
  • AnnaS23

Bröstförstoring (5)

Hej tjejer,
    nu har jag varit på konsultation och känner mig lite förvirrad - som vanligt vill säga Vet inte om ni kommer ihåg mig längre, inte varit så aktiv här på ett tag. Är somsagt 177 lång, väger ca 56kg. Efter min bröstoperation vill jag fortfarande ha en smal siluett och ett så naturligt intryck som möjligt samt att de inte ser för stora ut. Min tanke har varit att välja storlek mellan 190-200cc ungefär. Var somsagt på konsultation igår och där rekomenderade han anatomiska under bröstmuskeln, vilket jag tycker är bra. Han tyckte jag skulle välja 215cc! Hade föreställt mig MAX 200cc. Är kanske inte så stor skillnad iof, men nu kändes det det så himla stort. Är det de? Det andra alternativet om jag ville ha mindre skulle då vara 170cc - låter ju som ingenting. Blir så osäker nu... Vill inte ha för stora bröst det är min största fasa. När jag provade inplantaten hade han inga anatomiska där som man fick känna och se på pga av att de kostar 20.000kr att köpa in. Så jag fick prova runda strl 215cc, då får man ju inte rätt bild av hur det kommer se ut heller. Jag som var säker innan, nu blev jag osäker... Så svårt att få en uppfattning om hur det kommer se ut. Vore så tacksam för lite råd från er som kan...

Sedan har jag en valmöjlighet att göra op i maj el i sept ungefär. Också en fråga jag inte vet hur jag ska ställa mig till pga av att jag åker utomlands i början av juli. Tejp, ärren och bygelbh är kanske inget vidare tre veckor i solen? Bättre att vänta tills efter sommaren el?

HJÄÄLP!

Kram Anna

• AnnaS23

Hej, är det inte flera av er här inne som har 215cc? Har för mig att jag läst det... Ingen som svarade på mitt förgående mess så jag skriver igen. Är somsagt lite nervös för att det ska bli för stort. Jag ska ha anatomiska geléhallon bakom bröstmuskeln, alternativen är 215cc el 170cc. Är det någon större skillnad egentligen? Ingen som möjligtvis har bilder... Tack på förhand!

• AnnaS23

Jätte dum fråga säkert... har också hört att man inte ska massera de anatomiska implantaten pga att de ska växa fast. Hmm växa fast hurdå? Alltså om de ska tas ut blir det mer komplicerat då el? Emfh?

Nancy pancy
    Ska också opereras snart och börjar bli väldigt nervös, kanske inte osäker men nja man börjar gräva i allt som kan gå fel. Puh...jobbigt. Vart ska du opereras och vad för implantat, strl osv?

Kramar

• AnnaS23

Jejan...
    Jo det hänger jag med på varför de ska växa fast, blir ju inte snyggt om ett anatomiskt bröst vrider sig. Det jag undrar är om det är svårare att ta ut ett sådant implantat?

• AnnaS23

Hej! Vill inte vara någon glädjedödare men har ni funderat på vad som händer längre fram? Hur vet man om man måste byta implantaten, känner man om de går sönder? På konsultationen sa det att det är livstidsgaranti och att implantaten ska hålla - vad tror ni? Något ni äns tänker på? Min operation närmare sig och jag tänker 24tim/dygn på precis allt som har med operationen, brösten, komplikationer, framtiden etc. Blir tokig, längtar tills det är över...
    Men hur skall man veta att implantaten är ok flera år senare? Hmm...

Rat: Håller verkligen tummarna för dig och hoppas att allt löser sig till det bästa!

• AnnaS23

Har kallt räknat med att jag kommer att få byta ut implantaten iaf en gång i framtiden (kanske fler). Men hur sjutton ska man veta när det är dags att förnya dem? Kan man röntga tro och se hur det ser ut - om de är hela?
    Jag är 23 nu och min tanke har varit att man ev gör en ny operation efter att man fött hela barnaskaran. Då har ju säkert brösten förändrats en hel del eftersom man ammat osv. Så det är väl kanske om 7-10år. Hmm...

Jag ska ha anatomiska geléhallon, om de går sönder märks ju troligtvis inte det. Är det på någotvis farligt att gå runt en längre tid så?

• AnnaS23

Hoppas verkligen det kommer att det kommer att ordna sig för er som har haft så mycket problem efter eran operation. Lider verkligen med er och håller tummarna! Men nu är det snart dags för mig med och det kändes som det var ett tag sedan någon skrev något jätte positivt om sina nya behag här... Vore ju trevligt - nästan så jag börjar undrar vad jag har gett mig in på...huha! Det blir som det blir helt enkelt...

Kram på er alla - hoppas somsagt att det blir bättre och bättre för er som det krånglar för.

• AnnaS23

Heather:
    Tusen tack för alla bra råd och tips. Jag ska göra min operation om några dagar så alla inputs är av stor betydelse.

Något man mer bör tänka på innan/efter?

Inga övningar som man kan göra tex efter en operation?

Kram

• AnnaS23

Nu har jag gjort det... opererade brösten i torsdags. Gick förvånansvärt bra tycker jag. Visst ont har det gjort och gör fortfarande men det går. Jobbigt att sova! Jag lade in 215cc anatomiska geléhallon bakom bröstmuskeln. Nu är jag tejpad runt brösten och över, bara bröstvårtorna som syns (pekar rakt ut). Jätte svårt att se hur det kommer att bli? Nu tar jag inte av mig sport BH:n så mycket och granskar inte brösten. Men kommer de att ändras mycket? Vad händer när alla tejp tas bort...? Kan Sport BH:n trycka till brösten fel? Svårt att röra mig och sträcka på mig då all tjep trycker och drar. Hur kände ni i början? Nojjig... Kram

• AnnaS23

Hmm.. en sak till... vet inte hur jag ska förklara. Jag var ju knappt en A tidigare och har lagt in 215cc bakom muskeln. Givetvis kommer jag inte få några stora bröst och det var inget jag heller ville ha. Men det känns som brösten står ut mer på sidorna än rakt ut. Alltså inte så mycket bröst framåt utan snarare rundare åt armarna till. Vet inte om ni händer med? :) Tacksam för svar...

Svar på tråden Bröstförstoring (5)