Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (5)

INGRID65

Hmmm, en sak som kan vara orsaken...
    Tänk dig när du har träningsvärk, den är alltid som värst när du är eller varit mest inaktiv och sedan rör dig. Tex under natten eller framförallt på morgonen när du ska börja röra dig osv....
    Så brukar det oftast vara efter en operation oxå. Efter 10 olika operationer har jag lite erfarenhet av det... *hehe*

Andra saker som oxå kan påverka är att de flesta har fler timmar mellan värktabletterna under nattperioden + att man är mer medveten om smärtan när man inte har en massa annat runt sig som tar uppmärksamhet... Dvs, det är tyst, mörkt, lugnt... Man har bara sig själv och sin smärta liksom...

• pickolina

Tärnansara

Jag kan ju självklart bara svara för hur jag själv gjorde... :) Jag lät klistret vara... Å tvättade inte heller... Jag är allergisk mot plåster och överkänslig mot kirurgtejpen så ju mer jag pillar och har mig ju mer irriterad blir huden.

Om jag böt tejpen när jag var torr så satte jag på ny tejp direkt och om jag böt när jag ducshat/var blöt så lät jag huden torka och sedan satte ny tejp.

Första gången jag op brösten så bytte jag tejp ofta, gjorde rent med alsolsprit osv men det irriterade bara huden och gav mig delvis väldigt fula ärr och mycket bekymmer under tiden jag tejpade...

De andra gångerna jag op mig, andra gången jag op brösten exempelvis så gjorde jag så liiite som möjligt och då slapp jag alla problem och fick jätte fina ärr.... :)

• pickolina

Tärnansara

En annan sak, byt bara tejpen när du måste... Ju oftare du byter desto mer risk för irritation och fula ärr osv...

• pickolina

Tärnansara

Min mamma är inte allergisk mot tejpen och jag kan berätta en lite rolig grej...

Jag och mamma opererades ungefär samtidigt för ett tag sedan.

Jag bytte bara tejpen när jag var tvungen, för att den nästan lossnat och gjorde aldrig rent osv osv...

Hon bytte tejpen ofta och gjorde rent och såg till att få bort klistret osv..

Hon fick irriterad hud, vilket ledde till infekterade sår och nu har hon skitfula ärr...

Mina ärr syns inte ens och jag hade aldrig några problem med irritation eller infektion.

SÅ, LÅT DET VARA!!!!! ;)

• pickolina

Ja att lufta innan man sätter ny tejp är jätte viktigt. Speciellt när man är känslig och om man är lite röd/irriterad i huden och/eller att det kliar pga tejpen..

famousfairy

Det är nog så att bh´n inte riktigt passar... Men eftersom dina bröst kommer fortsätta att förändras ett tag framöver så skulle jag nog råda dig att inte lägga ut en massa pengar på en massa nya bh´s... Precis som du själv säger, det är liksom ingen ide´än... Har du tur fungerar det men har du otur så passar de snart inte och då har du slängt ut en massa pengar i onödan.

Jag köpte några nya bh´s i panik när jag hade mina nya bröst... De låg bara i lådan sedan för de passade inte alls... *s*

• pickolina

Nyfniken

Jag gick med vanliga tajta, tunna tröjor och även linnen... Jag tycker att det kan vara jätte snyggt med en sportbehå under ett nättare linne, så att sportbehån syns... Rätt sportbehå + rätt linne då förstås... Mix n´Match... :D

• pickolina

Nyfniken

Jag tycker att det är skitsnyggt med en kraftiga topp under ett linne med smala axelband... Kollar man på tex träningskläder så finns det träningstoppar som är sydda så... För ett tag sedan fanns det även toppar på ex. H&M osv som var sydda så....

Annars kan man ju ta ett kraftigare linne över, det är oxå skitsnyggt... Då kan man välja om man vill att sportbehån ska synas eller ej.. Men det är ju populärt med lager på lager... Kika i tex klädeskatalogerna, ofta har tjejerna två eller tom tre linnen över varandra och har sett dem så att alla lager ska synas...

:D

• pickolina

och har SATT dem så att alla lager syns... *hehe*

Slarvmaja, JA-A!!! :D

• pickolina

Tärnansara

Jag bytte alltid tejpen efter jag duschat, dvs i princip rengjorde jag inte alls... Men du ska göra det som känns bäst för dig men tänk bara på att inte göra för mycket så huden blir irriterad.

Jag vet faktiskt inte hur ofta jag bytte tejpen. Jag lät den sitta tills den började lossna eller var förstörd. Att den blir smutsig brydde jag mig inte om...

Första gångerna använde jag M3´s vita tejp men sist köpte jag Scanpor´s hudfärgade, för att den ska vara bättre om man är känslig + att det ser fräshare ut. Jag gillade dock inte den tejpen, efter några dagar så gick klistret igenom tejpen och la sig på utsidan liksom... :( Så denna gång kommer jag köra med M3´s vita istället... Är alltså nyopererad, igen.. *skratt*

Men det där med vilken tejp man gillar får man testa. Alla tycker ju så olika... :)

Någon annan här i tråden skrev att hon blivit tillsagd att byta tejpen var 14e dag.. Det tror jag är ganska bra..

• pickolina

Nyfniken

HÄR är lilla jag! Haft fullt upp med datorn ett par dagar...

Svar på tråden Bröstförstoring (5)