Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (5)

catte

Sorry, jag tolkade det så bara. Du skrev att du inte trodde det skulle bli för stort på henne samtidigt som du även skriver att du skulle valt större om du fick göra om det och övertygade henne om att C/D-kupa inte alls är så stort som man tror + att de flesta som operar sig ångrar sig att de inte tog större osv..

I mina öron låter det som att du pushar henne....

Om jag har fel så ber jag om ursäkt.. Menade inget illa, jag bara påpekade hur jag tyckte att det lät och att jag tyckte det lät illa.

Vissa gör det inget om de blir större än de tänkt, de kanske däremot skulle bli besvikna om de blev mindre än de tänkt. För vissa är det däremot tvärtom, att de hellre vill att de blir mindre än tänkt än att de blir större. Man måste respektera personens egen önskan och ge råd och tips utifrån det.

• pickolina

catte

När du skriver att du inte tror att det skulle bli för stort på henne så utgår du från dina åsikter utan att egentligen ha i åtanke att hon kanske skulle tycka att resultatet skulle bli alldeles för stort.

• pickolina

catte

Förstår och du har absolut helt rätt! :)
    No hard feelings hoppas jag?

• pickolina

Det där är ju olika men det dröjde länge för mig... Jag hade mina i tre år innan jag tog ut dem och jag tyckte aldrig att det var skönt att sova på mage med implantaten. Man får använda sig av kuddar, sova halvt på sidan osv osv...

• pickolina

Hmmm, detta är väldigt oviktigt men jag har reflekterat över att många pratar om sina dåvarande och nuvarande bh-storlekar och av någon anl så har de gått upp i omkrets efter operationen?! Hmmm... Varför? Har ni blivit bredare över ryggen oxå eller? *hehe* Tänker ju genast på detta att 90% av alla kvinnor anv fel bh-storlek. ;)

• pickolina

famousfairy

Ok.. Nu menade jag inte dig specifikt men det var ditt inlägg som startade tankebanan, absolut. Jag har dock märkt att både i dessa trådar, andra trådar och IRL att folk verkar tänka så... De har ingen riktig koll på hur storlekarna fungerar... Vilket i och för sig inte är någon jätte katastrof men något jag ibland kan vara lite förundrad över. :)

• pickolina

Men om man ska vara lite korrekt då så innebär det att om du gått fr tex 70B till 75C så har du egentligen kanske ökat 2strl, för om du fortf skulle ha 70 i omkrets så skulle det innebära att du nu skulle ha 70D... :D Om inte mkt av vikten satt sig på brösten så klart. Blir lite tokigt det där... Svårt att veta exakt när även omkretsen ändrats, eftersom omkretsen påverkar kupan... Det låter lite missvisande då liksom...

• pickolina

heather

Visst är det så. Det är ju bara när bh´n inte passar/sitter som den ska som det blir ett problem. En kompis till mig har lite lustig syn på det där. Hon vääägrar att köpa rätt storlek och går med bh´s som inte passar hennes bröst/kropp alls. Ser bedrövligt ut men det är ju hennes val. Skratt... Hur man nu kan vilja det.. haha....

famousfairy

Ja precis så är det. Det var därför jag menade på att om du fortf skulle haft 70 i omkrets så skulle du inte haft C nu utan du skulle haft D. För du skrev att du hade ca: 75C, vilket alltså motsvarar 70D... Om man bortser helt från att du ökat i omkrets och enbart pratar om exakt hur mycket du ökat i kupstorlek... :) Att jag tog upp det var för att påpeka att det låter som att dina bröst ökat mindre i storlek än de faktiskt har, eftersom du oxå ökat i omkrets.

• pickolina

Nancy Pancy

Å jag gick oxå upp två storlekar, med 270cc...
    Om det känns ok för dig att få en C-kupa så blir nog 300cc jätte fint men jag har oxå väääldigt svårt att tro att du kommer få en B-kupa. Om du absolut inte vill ha större än B så tror jag (personligen) att 300cc är för stort men om du inte har något emot att få något större så gör det ju inget... Beror ju på hur du själv känner så klart.

Använd ristestet och känn efter så kommer det nog bli jätte bra till slut...

-Lycka till! :)

• pickolina

Jag trodde man skulle ha okokt ris när man gjorde ristestet?! Hmmm....

Svar på tråden Bröstförstoring (5)