Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (5)

Rat

Det gör inte ont att ta stygnen. No worries !

• EnYsterSyster

Rat

....jag tog mina själv. Går på trettio sekunder, jag hade inte lust att åka åttio mil för det !

• EnYsterSyster

Rat

Stackars dej ! Jag hoppas verkligen det löser sej ! Ja du, jag tycker också det är snurrigt med alla olika besked, men som vi säger på jobbet "Det här är ingen exakt vetenskap" (medicin alltså). Det är ofta så inom vården, att olika forskning och olika doktorer säger olika. Det verkar alltså inte finnas bara ett rätt svar.

• EnYsterSyster

Det skulle INTE va´ en smiley där !

• EnYsterSyster

algit
    eller
    vem som helst som vet

Jag är lite orolig för jag har precis börjat träna överkroppen och stretchar bröstmuskeln ordentligt efteråt. Idag är brösten jättehårda (speciellt höger som läkt långsammare) och ömmar rejält ! Det har kommit på några dagar. Jag är också himla rädd för komplikationer precis som alla andra. Vad tror ni ??? Det är mer än 5 månader sen jag opererades.

• EnYsterSyster

Tack tjejer !

Jag tror jag har tränat och stretchat för hårt och fått en muskelinflammation. Jag stretchade väldigt hårt och är rädd för att jag ställt till nåt, men jag har ju anatomiska som ska växa fast och det har ju gått 5 månader, så dom kan ju inte gärna ha "gått upp" ? Brösten är hårda nu och inte lika snygga, de ser nyopererade ut om ni fattar med mer skarvar över brösten. Det ena bröstet är något lägre (det som var lägre innan men nu rättat till sej lite), jag tror musklerna är svullna och trycker ner implantatet.

Jag är just nu lite deppig för jag är rädd att det aldrig ska bli riktigt bra. Skönt att ni finns ! Jag tror jag måste ha mer tålamod, eller vad tror ni ?

• EnYsterSyster

algit

Jag tror det också.

famousfairy

Du som kan det här med muskler och stretching: Borde det inte vara en målsättning att få bröstmusklerna "längre" för att få bättre plats för implantatet ? Nu har jag säkert fått en massa bristningar som ska läka. Jag vill ju inte att muskeln "kortnar" när det läker. Fattar du vad jag menar ? Hur ska jag göra nu: stretcha försiktigt för att bibehålla längden eller inte stretcha alls ?

• EnYsterSyster

Rat

Jag känner igen det där med "klumparna", jag har skrivit om det. I vanliga fall känner jag fortfarande implantaten som fastare "kärnor" innanför den egna bröstvävnaden. Jag tror man får leva med att de blir fastare än vanliga bröst, men jag hoppas också att de mjuknar.

famousfairy

Tack för din info, jag tror jag burit mej mycket korkat åt när jag tränat . Jag borde veta bättre ! Brösten är ömma och känns svullna. Jag får ta det mycket lugnare och stretcha som du säger. Hoppas det läker fint och fort !

• EnYsterSyster

Hej hopp allesammans !

Nej, jag är inte död, jag har bara haft FRUKTANSVÄRT mycket att göra sista tiden.

Nancypancy

Gabriella Sellman på Plastikkirurggruppen gjorde mina för snart ett halvår sen. Jag är 165 cm, väger 55 kg. Hon rekommenderade 245 g, jag valde 215 g MM McGhan´s anatomiska. Jag tycker inte de blev för stora, skulle tom blivit nöjd med ännu mindre, men synd att klaga !

• EnYsterSyster

Angående tejpning:

Även om såret läker hyfsat snabbt så tar det 6-12 månader innan huden fått sin fulla styrka. Tejpen fungerar som en stabiliserande "andra hud" som håller ihop sårkanterna. Tejpar man inte sträcks ärret isär och blir bredare och därmed fulare.

Själv har jag idag tagit bort tejpen för gott och smort in huden under. Några veckor för tidigt (har inte gått ett halvår riktigt) men jag tror det är okej. Skönt !

• EnYsterSyster

Nancy pancy

Hade en utammad liten 70B efter 3 barn innan op, nu 70D. Hade nöjd mej med C-kupa, men jag överlever som sagt !

• EnYsterSyster

Nu har jag inte tränat överkropp alls utan bara sprungit så nu är brösten mjuka igen. Ska försöka smyga igång träningen igen och se om det funkar.

• EnYsterSyster

bröstkaramellen

Fortfarande lite fastare än jag förväntat mej. Jag tycker dock att det växlar. Jo, jag valde soft touch.

• EnYsterSyster

famousfairy

Träningsråd från mej ??? Det är ju du som är experten !

Vad gäller formen är det nog inte mycket att göra mer än att vänta. Jag tycker att formen fortfarande förbättras på mina boobisar.

• EnYsterSyster

pickolina

Hoppas det blir bra den här gången ! Jo, man får betala för narkosen vid omop. Det är inte den billigaste kliniken men de kan ta de priserna eftersom de har så gott rykte.

Jag fettsög utsidan och insidan av låren och man kan se någon "grop" på insidan av låren om man tittar mycket noga. Insidan av låren är nästan omöjligt att få helt jämna.

• EnYsterSyster

Rat

Näe, de kändes inte som mina vanliga efter 6 veckor. Jag kände tydligt de hårda "kärnorna" inuti. Jag instämmer med algit: det tar MYCKET längre tid. Nu har de snart gått ett halvår och jag känner fortfarande av dem men de är bättre än förra månaden när jag tänker efter. Still improvement, alltså ! Sen tycker jag hårdheten varierar väldigt. Jag tror att det beror på hur mycket jag "jobbat" med bröstmusklerna.

Angående varet: lufta är bra, ev alsolsprit kan torka ut, men man måste ju hålla ihop sårkanterna så det läker fint. Svårt att säga när jag inte ser det.

Jag kommer inte hänga här lika ofta, jag har fullt upp med mitt nya coola jobb

Skämt åsido, min man var emot dessa operationer men stöttade mej ändå. Nu är han förvånad över hur mycket jag vuxit och hur mitt självförtroende ökat. Jag mådde väl innan, hade god självkänsla och är faktiskt snart 40 med 3 barn som sagt. Det känns som jag nytt en ny nivå på nåt vis. Jag säger inte att det beror bara på gummibitarna i mina tuttar, men ändå....

Sen gillar har verkligen brösten och han gillar att jag gillar dem !

• EnYsterSyster

Annamaj

Hjälp, det är så svårt att säga, sen är det ju subjektivt. Tycker fortfarande höger är lite hårdare, det bröstet har tagit längst tid på sej. Jag har kommit fram till att det hjälper inte att fundera och oroa sej. De blir som de blir, helt enkelt. Men jag tycker fortfarande de verkar mjukna, som sagt. Det verkar ta SÅÅÅ lång tid innan de är 100% "färdiga" !

• EnYsterSyster

Annamaj
    Rat

Hav tålamod, kvinnor ! Ni är fortfarande hyfsat nyopererade ju. Mina bröst nu och efter 6 veckor går inte att jämföra, tycker jag.

Gonatt ! (Ja, jag är trött, MÅSTE sova).

• EnYsterSyster

Nancy pancy

Lugn !!!!! Jag förstår att du har panik och mår dåligt men försök ta det lugnt och GÖR INGET FÖRHASTAT. Din reaktion liknar lite post-traumatiskt-stressymtom (nu har jag bara läst dina senaste inlägg dock, har inte varit har på ett tag) och du är inte riktigt dej själv nu tror jag. I det här läget får du nog koppla bort känslorna och tänka med hjärnan: du har funderat länge på det här, eller hur ? Du har tänkt igenom alla aspekter och vänt och vridit på det här, eller hur ? Dessutom vet du att det kan ta LÅNG tid att vänja sej och för brösten att få sin slutgiltiga form. Hur du känner för dina bröst (för stora/små, lyckat resultat eller inte, hur nöjd du är, hur snygga du upplever dem) KOMMER ATT VARIERA fram och tillbaka, kanske under flera månader.

Glöm aldrig: du är samma Nancy pancy som innan, oavsett om du har implantat eller inte.

Svar på tråden Bröstförstoring (5)