Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (5)

AnnaS23

Ah.. Då är jag med! Vad spännande! :) Du måste vara oerhört pirrig inför att se dina nya bröst?! Det går nog bra med tejpen, med tanke på att du överlevt operationen så är detta ingenting och det är ganska snabbt över..

-Lycka till i morgon! Kram

• pickolina

famousfairy

Vill bara säga att Swegmarks sportbehå inte är en bra referens när det gäller bh-omkrets. Jag använder 80 i Swegmarks sportbehå men har 75 i mina vanliga bh´s.

• pickolina

Jellomoon

Jag vet faktiskt inte om jag håller med! Jag tror att folk börjar bli mer och mer medvetna om bh-storlekarna och hur de ska sitta osv och därför har större storlekar blivit vanligare... Även bland icke-opererade. Jag hade små bröst när jag var smal och jag hade ändå C-kupa. Min mamma och min bästa vän har båda små bröst och de har C-kupor båda två...

Min syster har jätte stora bröst men hon har D-kupa och eftersom jag har E/F-kupa så säger hon att jag har större bröst än henne men det stämmer ju inte alls. Dels så har hon större omkrets och dels så tror jag att hon anv fel storlek, som 90%av alla tjejer gör.

Om man kollade på Oprah när det handlade om just bh-storlekar så såg man att alla testpersoner de tagit dit alla använde för små storlekar... Så jag tror att folk har större storlek än de tror och pga det så har folk en felaktig inställning om att storlekarna är större än de är.

En C eller D-kupa är inte alls särskilt stort.

• pickolina

Jellomoon

Alltså, när jag var smal och innan jag opererade mina bröst så använde jag C75 men jag kunde lika gärna ha använt D70 med tanke på att jag fortfarande använder 75 i omkrets, trots att jag väger 20 kilo mer. Dvs jag använde en lite för stor omkrets förr.. Kan mer om bh-storlekar nu.. :D Jag hade absolut INTE stora bröst och många av mina kompisar hade mycket större bröst än mig, heeelt naturliga bröst. Så det är så fel det bara kan bli att det är ovanligt att smala tjejer har naturliga D-kupor! Däremot så kan jag säga att de alla använde B eller C-kupor och var chockade att jag med mina "små" bröst använde samma eller tom större kupa än dem. Men det berodde ju på att jag kanske hade bättre koll på min egentliga storlek än de hade. På den tiden fick man ju nästan leta efter C-kupor i affärerna. Till skillnad mot idag menar jag....

• pickolina

Jellomoon

Kan ju även lägga till att jag numera har en helt naturlig E/F75! :) Fast nu kan jag erkänna att de inte är små längre... Hahaha...
    A + B kupa skulle jag säga är normalt små, C + D skulle jag säga är Normal storlek och över det så börjar de väl räknas till större.... Det är min åsikt i alla fall.

• pickolina

famousfairy

Här kan du kika bland annat:

66.220.30.134/~wool-und/ccart/agora.cgi?page=brasizes.html

Sedan får man gå på känsla oxå självklart. Mina bröst är väldigt fylliga upptill så alla bh´s sitter åt där så jag måste ha en viss modell + oxå kanske lite större än enligt uträkningarna. Men de stämmer ganska bra.

• pickolina

Have you everwondered why A, B, C, D, DD, E, F, G, and H are the letters u! said to define brasizes?
    If you have wondered why, but couldn't figure out what the letters stood for, it is about time you became informed!

(A} Almost Boobs..
    {B} Barely there.
    {C} Can't Complain!
    {D} Dang!
    {DD} Double dang!
    {E} Enormous!
    {F} Fake.
    {G} Get a Reduction.
    {H} Help me, I've fallen and I can't get up ! :D

• pickolina

djana

Nu är det ju så olika för olika personer men jag tänkte bara säga hur JAG personligen känner.. Jag hade C-kupa innan operation och fick DD efter... Efter tre år tog jag ut mina implantat och tro det eller ej, idag har jag naturliga E/F-kupor men skulle vilja förminska brösten... Skulle vara superlycklig om jag hade C-kupa igen.

• pickolina

djana

Vill du ha stora men inte för stora så är nog D en bra storlek. Det är lite större men fortfarande en vanlig och normal storlek, även bland icke-opererade tjejer... Känner många som har naturliga bröst som är större än så...

• pickolina

djana

Av många olika skäl..
    Jag fick problem med ryggen. Alla i min omgivning fokuserade på mina bröst. Det var ett evigt tjat om dem konstant, från alla håll och kanter. Jag blev sååå trött på det. Sedan tyckte jag att de kändes lite obehagliga. Tunga, onaturliga klumpar där inne, obehagliga att ligga på, kliade gjorde dem osv..... De var supersnygga men jag var ändå inte helt nöjd. Jag är perfektionist och hade förväntat mig perfekta bröst men det är ju en omöjlighet och det hade jag nog inte riktigt fattat... Osv osv...

Det blev helt enkelt för mycket, både psykiskt och fysiskt och jag klarade inte av det. Att ta ut dem var något av det bästa jag gjort i mitt liv! Vilket verkligen är en annan erfarenhet än alla andra i denna tråd men så var det för mig....

Konstigt nog så har jag idag, efter jag tagit ut implantaten accepterat mina bröst som de är... *skratt*

Svar på tråden Bröstförstoring (5)