Inlägg från: bröstkaramellen |Visa alla inlägg
  • bröstkaramellen

Bröstförstoring (5)

dannie:

Jag håller med dig, men det som händer efter en sådan här operation är just att man plötsligt blir väldigt fokuserad på sina bröst. Nyopererade bröst känns hela tiden och de glöms liksom inte bort. Inte ens på natten när man kämpar med att hitta en bra ställning att få sova några timmar i. Sedan är det ju så att man har lagt ut stora pengar (i mitt fall 49.000 och då vill man kunna känna sig någorlunda nöjd. Då kan en höjdskillnad, en storleksskillnad eller lite knepig form kännas jättekonstigt. Om det dessutom gör extra ont i ett bröst och det bråkar vid läkningen så kan det räcka för att man ska känna sig riktigt trött och deppig. I mitt fall så är de lite olika + att det vänstra bröstet känns obehagligt och ömt i vissa lägen. Men med tiden kanske allt sådant rättar till sig så pass att man kan känna att det är ok, dock ej "perfekt" (man har ju ofta en drömbild man målat upp och den kanske inte alltid är helt realistisk).

Känslan att vilja ta ut inplantaten direkt är egenligen inte konstig. Det är en ren panik-reaktion skapad utifrån en ångest som uppstått i och med operationen. För att bli av med ångesten som kanske är riktigt tuff så ser man ingen annan utväg än att "plocka ut och börja om på ruta ett", dvs få sina gamla bröst tillbaka och låta allt bli som vanligt. Men de flesta avvaktar nog och blir förr eller senare nöjda.

Kram

• bröstkaramellen

Skulle INTE bli en smiley efter 49.000
    Där borde det suttit en *ler*

• bröstkaramellen

Pickolina:

Skelögda var namnet
    Och jag måste bara säga att jag tycker det är väldigt värdefullt att ha dig här som faktiskt har hamnat i det läget att du valde att plocka ut dina inplantat och idag tycker om och accepterar dina bröst. Jag är väldigt glad att du inte slutade "hänga" här trots detta. Och jag förstår precis ditt inlägg kring motståndarna, för de skulle lätt kunna gå igång på sånt här. Men det är ju inte därför vi skriver om det som är jobbigt, utan för att det faktiskt inte bara är enkelt och superpositivt.

• bröstkaramellen

Tärnansara:
    Tack gumman, det värmer
    Jag hoppas att de riktigt hittar rätt i min kropp (bra liknelse av dig) och jämnar till sig. Jag har försökt gå in och prata med dig på plastic.... men det är ju helt omöjligt. Jag har i alla fall köpt en Swegmark nu och den är UNDERBAR. Jag ska köpa en till nästa vecka.

Kram!!!!

• bröstkaramellen

algit:

Så det var du med bakluckan
    Jag kände efter förut idag och det gick ganska bra. Värre med alla kramar idag (skolavslutning). Kände riktigt hur mina kanonkulor var i vägen *fniss*.

• bröstkaramellen

Jag har visst kommit åt blink-knappen Kör såna i varje inlägg *haha*.

Pickolina:
    MYCKET grundlig inspektion, varje dag....

• bröstkaramellen

Tärnansara:
    Den som kostade 199:- Hittade inte någon annan som var knäppning i bak??

• bröstkaramellen

Då kan jag gott handla en till snarast. Har ju bara en SWEGMARK och jag är såååå glad för tipset.

Nu ska jag kojsa tjejer. Från och med igår natt så sover jag bara på sidan. Varvar vänster och höger och det går bra. Skönt!!!!!!!!!!!

Kram!

• bröstkaramellen

Tärnansara:
    Då köpte jag "rätt" alltså

famousfairy:
    Hoppas att det inte är något på tok med ditt bröst. Du tittar väl in här i morgon och berättar? Lycka till.

Natti natti

• bröstkaramellen

Tärnansara:
    Jag skrev "natti natti" samtidigt som dig. Lite tankeöverföring så här på kvällskvisten?

Kram alla underbara tjejer!!!!!!!!!

• bröstkaramellen

Pickolina:
    Hoppas jag bara drömmer goa drömmar
    Önskar dig detsamma!!!

• bröstkaramellen

Tez82:

Tack för det

Man blir lite orolig eftersom den sidan är en sådan fantastisk mötesplats (så även denna!).

• bröstkaramellen

Cockie, Jellomoon, Tärnansara m.fl
    Hallonet här! Känner också att jag saknar plastic... jättemycket. Har ju hängt där flera timmar om dagen de senaste veckorna och nu är den bara borta. Tycker också synd om dem som inte vet att vi kan mötas här, men jag saknar min dagbok!! Och alla andras. Behövde bara skriva av mig

Famousfairy
    Så skönt att allt var ok med bröstet. Ler när du skriver att de börjar likna dina gamla små fast större nu när de hänger till sig. Så känner jag att även mina nu börjar göra. Jag blir glad när jag känner igen mina gamla, fast i modell större. De är inga "tonårstuttar" som jag har skrivit förut men de passar nog min kropp. Så jag tycker de är mer ok än vad jag tyckt förut. Fast det är lång väg kvar.

Kram och go´natt alla goa tjejer!!!

• bröstkaramellen

Pickolina:
    Gillar dina tips med sport-bh/linne.
    Jag håller med dig
    Den kombinationen kan vara skitsnygg, bra mycket snyggare än spagetti-trådar över axlarna. Så tycker i alla fall jag

• bröstkaramellen

Nyfniken:
    Jag önskar att min kirurg sagt det där om jag eventuellt skulle tro att han var galen efteråt. Jag gjorde ju det, alltså tyckte att han var fullständigt galen så som jag såg ut!!! Men han sa bara: TÅLAMOD. Och det hjälper. Det blir bättre och bättre. Ville också ha så naturliga bröst som möjligt och jag tror jag kan lura de flesta

• bröstkaramellen

Hej allihop!
    Har saknat er massor!!! Har försökt att släppa det här med brösten ett tag för ok för att vara positivt fixerad, men när man är åt andra hållet så är det inget kul. Nu har jag i alla fall kommit till det stadie då jag accepterat mina nya "vänner". Ok, det skiljer som sagt lite i storlek (det ena är lite, lite större - syns mest på bild och om man kollar jättenära) och därmed har det en lite annorlunda form på något vis. Men jag tror ingen skulle se det som inte fick stå på en meters avstånd och glo och få frågan "Hur många skillnader kan du se???". Så - jag känner mig i dagsläget nöjd. Läker fint, i stort sett totalt obefintliga ärr redan (inte ens röda) och jag kan göra allt jag vill i princip. Så varför klaga?

Jag kommer nog aldrig ur min sport-bh känns det som, i den trivs jag bäst. Har den under toppar, v-ringade linnen (sticker fram) m.m. Jag älskar den och vill inte alls byta till vanlig bh. Sover till och med i den fortfarande fast jag inte behöver.... Jag är nog lite knäpp

Nyfniken - Pamela??? Visst var det så? Kul att du också är här! Läste din tejp-diskussion och håller med kirurgen - byt inte tejp som sitter fast hårt och ser någorlunda ok ut. När den är dags att byta tycker jag att den är rätt lätt att dra av, dvs den behöver kanske ett par veckor på sig i alla fall.

Jag har städdag idag och igår och.... Ja, ni fattar. Ibland måste man städa och nu har jag tagit det ganska försiktigt i mina 7 veckor (så gamla är boobsen)men jäklar vad jag har gått loss med trasan, dammsugaren och moppen nu. Det var behövligt!!

Kram på er alla tuttfior!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)