Bröstförstoring (5)
dannie:
Jag håller med dig, men det som händer efter en sådan här operation är just att man plötsligt blir väldigt fokuserad på sina bröst. Nyopererade bröst känns hela tiden och de glöms liksom inte bort. Inte ens på natten när man kämpar med att hitta en bra ställning att få sova några timmar i. Sedan är det ju så att man har lagt ut stora pengar (i mitt fall 49.000 och då vill man kunna känna sig någorlunda nöjd. Då kan en höjdskillnad, en storleksskillnad eller lite knepig form kännas jättekonstigt. Om det dessutom gör extra ont i ett bröst och det bråkar vid läkningen så kan det räcka för att man ska känna sig riktigt trött och deppig. I mitt fall så är de lite olika + att det vänstra bröstet känns obehagligt och ömt i vissa lägen. Men med tiden kanske allt sådant rättar till sig så pass att man kan känna att det är ok, dock ej "perfekt" (man har ju ofta en drömbild man målat upp och den kanske inte alltid är helt realistisk).
Känslan att vilja ta ut inplantaten direkt är egenligen inte konstig. Det är en ren panik-reaktion skapad utifrån en ångest som uppstått i och med operationen. För att bli av med ångesten som kanske är riktigt tuff så ser man ingen annan utväg än att "plocka ut och börja om på ruta ett", dvs få sina gamla bröst tillbaka och låta allt bli som vanligt. Men de flesta avvaktar nog och blir förr eller senare nöjda.
Kram