• Princessa

semester i danmark

Hejhej!
    Vi tänkte resa till danmark i sommar, till västerhavet eller vad detnu heter. Är det nån som har erfarenhet av danmark här? Skulle va kul om ni ville berätta lite..tex vad ni gjorde där och vad man kan hitta på när man inte ligger på stranden. Behöver man pass när man reser från finland?

• Svar på tråden semester i danmark
  • Lioness *förlovad*

Du behöver inget pass när du reser inom Norden, men ett identitetsbevis kan vara bra att ha med.

Hoppas ni får en trevlig resa, tyvärr kan jag inte svara på frågorna om Danmark.

• Princessa

ok, tack! Tur att man inte behöver ordna med nåt pass, sånt brukar väl ta ganska lång tid!

Såg en bild från Jylland, tror jag det var. Jösses det såg ju typ ut som nåt medelhavsland! Ska verkligen bli kul att åka dit!

• sposa

Lolland ska vara mycket vackert annars.... :)

• Princessa

aha..var ligger det? Är det runt jyllandstrakten? Finns dom där långa fina sandstränderna där också?

• sposa

Lolland är en alldeles egen liten ö, sydväst om själland. Det är väldigt pittoreskt, du vet små städer med kullerstensgator och gamla gamla hus, härlig atmosfär. Eftersom det är en ö, har du gott om stränder också! :)

• Ancher

Om ni båda har barnasinne kvar är Legoland att rekommendera! :)

Jag och min m2b var där 2004 och hade hur skoj som helst i en hel dag! :D Det finns massor att titta på och åkattraktioner som passar stora "barn" (vuxna).

Svar på tråden semester i danmark