• Bröllopstokiig

Villa Pauli

Är det någon som har varit/ska ha sin
    mottagning på Villa Pauli?
    Vad tyckte/tycker ni, och vad gick
    notan på?

• Svar på tråden Villa Pauli
  • Bröllopstokiig

Hej Miss L !

Jag hade min bröllops fest på Villa Pauli för precis en månad sen.
    Hade perfekt miljö och mat.Valde deras runda bord med italiensk buffe som var riktig bra DOCK gillade jag inte hur de hade fixat/dukat buffen, maten fylldes inte på i tid och folk fick vänta på nästa talrik.De gjorde inte så märkvärdigt mycket för de pengarna.

Hoppas det går bättre för dig.
    Vi hade otrolig vacker dag och bilderna utanför Pauli blen helt UNDERBARA...

• Bröllopstokiig

Jag har varit på ett fantaskiskt fint bröllop på just Villa Pauli - tyckte att maten och vinet var helt suveränt och personalen kändes mycket uppmärksam, allt flöt bra vad jag kunde se.

Det ligger ju dessutom så fint vid vattnet så jag skulle inte tveka att ha fest där!

• Bröllopstokiig

Vi skall ha festen på Djursholms slott men tänker troligtvis ordna catering från Villa Pauli.
    Aug.fru...det vore guld värt för mig att veta hur mycket det kostade per person för den Italienska buffén....vi funderar nämligen på just detta alternativ.

Jättetacksam för svar!!

• Bröllopstokiig

Jag var på Villa Pauli för två år sedan när några av mina kompisar gifte sig. Ärligt talat så minns jag inte maten (det gör man sällan, försök själv) däremot minns jag att lokalen var fantastiskt trevlig och kalaset likaså. Det var toppen, helt enkelt!

• Bröllopstokiig

Milla!
    Vi ska också vara på djursholms slott. När gifter ni er?

• Bröllopstokiig

Weddingplanner, Vi gifter oss 7/6 2003 ...ni då ?
    Har ni kollat upp någon av cateringköken ännu ?

• Bröllopstokiig

Milla,
    Då gifter vi oss helgen efter er! Nämligen den 14/6. Vi kommer att vigas i djursholmskapellet, gör ni också det? Jag har haft mkt kontakt med Villa Pauli via mitt jobb och ngn gång med Djursholms värdhus också. När vi hade bokat slottet ringde jag till värdshuset och golfklubben och pratade med dem angående maten. jag fick bäst bemötande av golfklubben men jag tror att värdshuset är bättrre. De erfarenheter jag har av Villa Pauli är varierande. Det är oftas mkt god mat och de har varierande service. Men jag tror nog att de ändå ligger snäppet högre. Värdhuset har redan idag många fler 3-rätters menyer att välja mellan om det är det ni ska ha. Golfklubben har betydligt färre, men de verkade samtidigt mer till mötes gående. har du kollat in deras hemsidor? Hur långt har ni kommit i övrigt med er planering?

• Bröllopstokiig

Milla 7/6 och Weddingplanner. Finns det nagon hemsida till Djursholms slott? Nar bokade ni?
    Lisa

• Bröllopstokiig

Hej Lisa,
    Nej det finns ingen hemsida. Men jag denna länken som visar en bild på utsidan, dock inte så rättvis.
    www.danderyd.se/fakta/byggnader
    Jag bokade i april. När gifter ni er?

• Bröllopstokiig

Weddingplanner,
    vi hade tankt gifta oss i september, men har inte bestamt oss for nagon festlokal an, allt verkar mer eller mindre bokat nar vi vill gifta oss. Bor utomlands sa det ar inte sa latt att hanga med...
    Lisa

Svar på tråden Villa Pauli