• Pink Lady

Mått dåligt av p-ring??

Hej,

någon som mått dåligt efter en tid? Har den senaste veckan känt mig nära gråt och mått dåligt överlag...undrar om någon märkt någon förändringar efter en tids användande? Jag är inne på min tredje ring och har tidigare mått bra.

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Mått dåligt av p-ring??
  • Buslinna

Hej!

Jag använde p-ringen i nästan ett år och sedan gav jag upp. Under den första månaden hade jag rejäl pms-deppighet i tre veckor. Jag grät och mådde riktigt dåligt. Sedan lugnade det sig lite och jag hade lite starkare pms än vanligt men under lika lång tid, plus ännu en hormontopp cirka tre dagar efter att jag satte in den nya ringen då jag mådde dåligt.

På slutet blev det dock mycket värre. Den sista månaden jag använde den fick jag en pms-dag jag sällan lär glömma. Jag hade fulgråtattacker i flera timmar i sträck utan att ha någon särskild anledning att vara ledsen. Jag kunde verkligen inte göra något annat än att hålla i mig under attackerna - en rejäl depression. Det var hemskt och det gjorde att jag bestämde mig för att sluta med ringen.

Sedan gick jag upp otroligt mycket i vikt också... Över 15 kilo på det knappa året. Kilon som jag fortfarande kämpar med att få bort. :(

Hoppas att du slipper få problem i samma utsträckning, men om du är deppig så kan det definitivt bero på ringen.

• Solen2

Jag använder också p-ring fast jag tycker de har funkar bra. Innan hade jag inte så regelbunden mens så nu har jag ju bättre koll. Visst är jag pms deppig några dagar men det var jag förut också, fast då kunde jag inte lika exakt säga att de berodde på att jag skulle få mens. Eftersom den innan var väldigt oregelbunden.

Har inte provat p-piller men vad jag har förstått så kan man få riktiga pms och depresions attacker med de också.

Men konsultera en barnmoska så kanske det finns något annat du kan prova.

• minimusen

Jag är inne på min andra p-ring nu, hittills har det funkat jättebra! Hade p-piller i ca6 år innan jag började få mellanblödningar osv. Sen provad jag ungefär 5 olika sorters andra piller men de funkade inte heller... Men nu tror jag att jag har hittat rätt!! Jättesmidigt och känner mig faktiskt jämnare i humöret och sånt också.. Så än har jag bara bra saker att säga, hoppas bara att det fortsätter så!!

• Nennza

P-ringen var nog det sämsta jag någonsin testat. Jag hade jätteont i magen konstant och mitt humör var alltid sämsta tänkbara. Jag har nog faktiskt bara dåligt att säga om p-ringen, tyvärr

• Amy1

Jag är inne på min andra ring. Första månaden blödde jag och hade ganska mycket knipsmärtor av och till. Denna månaden blöder jag inget, men känner de där knipsmärtorna fortfarande då och då. Har inte märkt någon förändring på humöret, vilket är positivt, för jag har mått riktigt skit när jag åt p-piller. Summa summarum är att jag är nöjd!

• Mexxis

Jag mår bra av den! Lite mera menssmärtor första 2 gångerna av mensen men nu på min 5e ring mår jag bra!!

Kanske lite mera gråt-mild... Men betydligt mindre än vad jag blev av p-piller.

• ialu

har använt p-ring i snart ett år. Det funkar för mig. Har iofs gått upp 5 kg, men jag betvivlar att det beror på ringen =). Använde p-piller innan som gav ojämna hormondoser (och därmed an massa problem), ringen sitter i hela tiden och därmed får man hormonet jämnt. Ringen funkar bra för mig, först oroade jag mig över att den skulle åka ut men det har inte varit något problem.

Som Mexxis kanske jag är lite mera gråtmild, men det var värre med p-pillret.

Men allt kan ju inte fungera på alla, vilket är ett problem. Jag tycker du ska fortsätta så att du åtminstone har använt dem i ett halvår eller längre för att se hur de verkligen påverkar dig.

• ialu

Dock tycker jag att det är dags för p-medel för män snart!!! Det är på gång, men forska mer!!!!

• martinibruden

Jag kunde inte få p-ringen att sitta kvar. Den gled ut! Hur jag än försökte. En gång tappade jag den i toan när jag kissa, snacka äckligt att skölja av den och sen stoppa in den igen. Jag måste vara felbyggd för p-ringar.

• Buslinna

ialu,
    P-ringen ger mer hormoner i början av perioden den ska sitta inne. Man har exempelvis en hormontopp någon gång runt tre dagar efter att man satte in en ny, sedan blir det mindre och mindre hormoner under resten av perioden. Men det kanske inte var det du menade?

Svar på tråden Mått dåligt av p-ring??