• BrudSofia

Cambridge... jag kommer inte igång..

Körde ren kur i januari och gick ner 5 kg....har gått upp det tillbaka och har inte gjort nåt sen dess.
    Vill gå ner 10-15 kg...men jag kommer bara inte igång.
    Gifter mej 8 juli...så om jag ska så MÅSTE jag ju borja NU.
    Och sen kommer vi att ha klassträff 27 maj, skulle vara så roligt att komma dit och vara smal.
    Så jag har ju orsak till att vara motiverad..men nä.
    Suck!
    Tips, snälla!

• Svar på tråden Cambridge... jag kommer inte igång..
  • MimmiMus

Hej på dig!

Usch - jag vet precis hur du känner dig!

Gör så här:

1. Gå in på den andra Cambridge-tråden.
    2. Ta dig tid och läs den från början till slut. Det tar sin tid! Detta får dig mycket snabbt att inse att det du känner är mycket normalt och att ALLA CK:are känner som du till och från. Du kommer även att snabbt inse att du inte är den enda människan på jorden som kämpar för att förlora vikt. Vi är många i den situationen!!!!
    3. Börja nu - pronto! Fundera inte mer över detta. Risken som jag har känt av är att man blir deppig och tankegången utvecklas negativt. Lite granna i stil med: "Usch - jag är juh bara på dag 1. Kommer ta flera veckor innan jag e klar!" Lova att inte börja tänka i de banorna - det är förödande. Börja här och nu - detta är första dagen i ditt nya liv.
    4: Unna dig själv ett klädesplagg som du ännu inte kommer i och ha just det klädesplagget som mälsättning.
    5: Våga njuta av våren! Jag känner så många människor som hatar våren därför att den skapar en "snart-sommar!-Jag-måste-vara-smal-om-en-månad"-ångest. Om du börjar med CK IDAG!!!! då kommer du vara minst 10 kg lättare den 31 maj! Garanterat!!!
    6: Ska du bort på valborgsmiddag eller bjuda hem gäster själv? Avboka middagen eller ställ in din egen middagsbjudning! Det finns nämligen inte ett enda jä-la undantag fram tills den 27 maj för din del!
    7: Kom ihåg att de 3 första dagarna är värst! Du har gjort detta förr så du kan detta.

Sen finnd jag och massor av andra människor här för att stötta dig. Jag trodde att jag var en "single-player" som skulle klara allt själv. Men icke. Gå in på den andra tråden och läs mina inlägg som jag skrvit sedan i måndags då jag körde igång på ren kur. Jag lovar dig att du kommer att klara detta. Vi kör tillsammans - du och jag och några till.

Kom igen, tjejen!!! Det här fixar du!

P&K

• BrudSofia

Tack....tusen tack!
    Precis vad jag behövde.
    Nu F*N ska de gå...

• Blowjo

jag ska gå ner 15kg till 1 juli...min start blir på onsdag!! Och jag har en brudklänning hemma som är för liten....

och jag måste bara komma iden...börjar själv få smått panik..men man måste tänka positivt..och det ska jag göra från och med ONSDAG!!! då jäklar...heheh

Svar på tråden Cambridge... jag kommer inte igång..