•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!

Står i valet och kvalet om vi ska ha engångskameror på bordet eller inte. Kvaliten på fotona brukar väll inte bli den bästa, eller? Det kanske räcker med gästernas digitalkameror?

Hoppas någon orkar svara!

• Svar på tråden Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!
  • Blivande Fru!

Jah har inte sett nyligen, men jag har hört att de blir rätt mörka och nu har ju nästan alla digitalkameror, så varför inte lägga in en mailadress i festprogrammet och be alla som tar kort skicka kopior.

• Sanasol

Vi har uteslutit engångkameror, istället kommer vi ha bärbar dator där gästerna direkt kan ladda in sina digitala bilder, eller så kommer vi dela ut CD-skivor med betlat porto (fick tips här på BT) så att de kan bränna ut bilderna och skicka dem till oss!

• discodivan

det finns kameror med blixt och olika ISO, så vi kommer absolut ha engångskameror på borden. tror det blir fler roliga och annorlunda foton då

• aktuelle

discodivan: trots att kamerorna har blixt så brukar de bli mörka. Blixten brukar inte räcka längre än nån meter i mörka förhållanden. Högsta iso talet pådem är 400 och det är ju bra, men om blixten är kass så spelar det ingen större roll.. tyvärr.. Engångskameror lämpar sig mest för fotografering i dagsljus

• Hej baberiba

Vi hade engångskameror och WOW vilka bra bilder det blev!...inte alls mörka och så. Superbra blev dem. Blir helt klart lite roliga och crazy bilder om man har engångskameror...Så jag tycker verkligen att ni ska ha det !

Go for it !

• Novaline

Ni som har haft engångskameror: Var får man tag på dem billigast?

• Utpala

Jag tycker nog också att kvalitén är bra på engånskameror idag.
    Mycket bättre foton med dom än med min gamla "vanliga" kamera som var en APS (eller vad dom nu hette.) Kvalitén på färdiga pappersfoton är nog helt jämförbar med bilder som jag tagit med min IXUS 55 digitalkamera.

• 26maj2007

ni som haft engångskameror vilken sort har ni haft? har ni haft vanliga som är köpt i äffären eller har ni haft den som där står bröllop på?

• aktuelle

det beror ju mycket på vad man har för krav på bilderna, de sämsta bilderna man kan ta, bortsett från med webcam och sämre mobilkameror, de tar man med engångskameror.

• Hej baberiba

Vi hade vanliga Kodak engångskameror köpt i fotobutiken som säljer Kodak.

Svar på tråden Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!