Inlägg från: *Minna* |Visa alla inlägg
  • *Minna*

Hur mycket könshår ska man raka?

Varför skall det heta nedsättande "buske"?
    Är motsatsen "kalhygge"?
    Bara undrar :?

Det finns ju de som har kvar sitt hår, men är välsignad (?) med en rätt liten, ljus och gles hårbeklädnad. För egen del kan jag nog knappast tala om en buske om jag ställer mig framför spegeln och jag tar bara fram rakhyveln för de få stråna som sticker utanför trosan.

Om det inte vore så förbaskat kittlande och stickande skulle jag låta armhålshåret vara kvar också i ren protest.
    ...och så skulle jag vilja bränna BH:ar...
    ...och ockupera tjejtidningarnas redaktioner...
    ...och sjunga kampsånger...
    ...och leva på 60-talet...

;) ;) ;) ;) ;) ;)

...och kanske låta bli att föra fram mina feministåsikter på ett forum som bröllopstorget. 8)

• *Minna*

Skit vilka svar jag kommer att få! :D

Undrar om jag kommer att bli nya Electric Lady nu... :? 8) :D

• *Minna*

symbolspråk, Rugbytjejen, symbolspråk... ;)

• *Minna*

rebecca81 for president! :)

• *Minna*

"Tror f.ö att det var skrivet med en hel del glimten i ögat då troligtvis andelen som är rakade på Spybar är högre än samhället i övrigt."

...och den generaliseringen skulle jag gärna vilja se lite statistik på...

• *Minna*

Attraktionen sitter för mig fortfarande inuti personen, skulle fortsätta att kn*lla med maken även om han slutade borsta tänderna och odla hår på ryggen.

Hans kvaliteter sitter varken i pubishårets vara eller icke-vara eller något annat yttre attribut.

• *Minna*

Men bara för att man har haft ett antal 6partners (med olika kön) så betyder det inte att man per automatik föredrar kalhygge.
    Believe me, I know.

Jag uppfattar det som att förespråkarna för skinnade kön ofta vill framställa oss andra som sexuellt oerfarna med bara missionären som enda merit.

Det låter säkert helt barockt i era öron, men man kan faktiskt föredra orakade kön och vara pretty erfaren och exprimenterande.

• *Minna*

Jag missuppfattade nog inte ditt inlägg.

Jag menade mer allmänt. Att jag har fått uppfattningen att kalhyggarna tror sig vara mer 6uellt erfarna och frigjorda. Som om man lever något sorts puritanskt liv bara för att man inte vill hyvla.

• *Minna*

Jag delar lite av det tattar-Emma skrev. Jag har åtminstone två exempel på tråkig 6 med kalhyggeanhängare. I båda fallen var det viktigaste att se snygg ut och att dölja varje liten naturlig doft än att ge sig hän och göra lite kul prylar.
    Kändes som at 69an var det mest extrema dessa wanna-bes kunde gå med på. ;)

Å andra sidan har jag bra exempel på skalliga också, åtminstone en...

Man blir liksom inte en bra hantverkare bara för att man har dyra märkesvaror. Det krävs att man kan hantera dem också.

• *Minna*

Tar inte illa upp alls.
    Kan enkom konstatera att de slutsatser du drar genom data insamlat i din bekantskapskrets inte överensstämmer med mina erfarenheter.
    Men det säger egentligen varken det ena eller andra.

• *Minna*

Denm frågan bör nog besvaras av någon som känner den pressen - m a o inte jag... ;)

/Orakade Minna :)

• *Minna*

98 grader:

Nja... Urvalet blir helt klart missvisande och ger således usel reliabilitet och validitet.
    För det första är detta ett intresseforum, vilket medför att det är ett visst sorts klientel härinne. Kvinnodominansen är en annan aspekt.

Även om man skulle vara intresserad av vilka som intimrakar sig bland kvinnor på en site som denna kommer det i alla fall att slå, eftersom det är bara de med intresse för frågan eller för att svara på enkäter i allmänhet som kommer att söka sig till en sådan tråd.

Jag tror att Pickolina var mer intresserad av hur det generellt ser ut i Sverige. Jag skulle i alla fall tycka att det var intressant.

• *Minna*

Jag tycker att Pickolina är värd all heder. :)
    Många (och säkert jag också ibland) är otroligt principfasta och kan aldrig tänka sig att förändra en åsikt.

Jag menar inte att min åsikt är den sanna och enda, jag är heller inte ute för att "omvända" människor (vilket jag inte tror att Pickolina har gjort eller kommer att göra) men fler av oss borde bli bättre på att, som Pickolina, ta till oss andras åsikter och att ständigt ompröva våra egna uppfattningar.

Just i denna fråga står jag dessvärre fast i min övertygelse. Been there done that liksom, och jag föredrar numera mig själv samt min bättre hälft orakade, men väl ansade.

• *Minna*

Ja, nån sorts trigger fick du ju uppenbarligen igång på björnen, martinibruden... ;)

• *Minna*

Carebear - jag vet inte om jag tror att gängse norm på BT är förespråkare för ansat-ej-rakat. Men jag tycker att det var lite kul att du tror det.

Om du hade mitt inlägg ang Pickolina i åtanke när du skrev "trägen vinner"-inlägget, så får jag vänligast be herrn att läsa mina synpunkter och Pickolinas inlägg en gång till. Ingen har blivit "omvänd", det har heller inte varit någons intention (eller har det det Carebear? ;) ) utan bara att en openminded tjej såg saken från en annan vinkel (_utan_ att ändra åsikt) och en till tjej som tyckte att det var värt lite cred.

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?