Inlägg från: Kall stjärna |Visa alla inlägg
  • Kall stjärna

Hur mycket könshår ska man raka?

Jag undrar som Pickolina och Addicted, vad anser ni vara rakat eller inte? Bortsett från helrakat förstås.

Jag blev väldigt sårad när en kille sa till mig att jag var hårig när jag hade ca 1 cm långt hår uppepå eller vad man ska säga och sedan helt bortklippt runt musöppningen och lite uppåt. Men triangeln var naturlig form, bara nedklippt som sagt.

Jag tycker inte att det är äckligt eller hårigt men det tyckte tydligen han. Fruktansvärt sårande och är det verkligen äckligt att ha det så eller är det han som är puckad?

Självklart fattar jag att man ska ha det som man vill, men jag vill inte heller få en sån kommentar igen.

• Kall stjärna

Pickolina, det var verkligen klantigt av honom, jag håller med. För att inte säga sårande.

Men när du pratar om rakad menar du helrakad då? Att det är det dina killar har gillat och killkompisar kommenterat att det är bäst?

Jag kan helt förstå att en kille inte vill att tjejen ska ha en vildvuxen buske med 5 cm långt hår, det fattar jag att det kan vara ofräscht. Men när man är såpass nedtrimmad som jag var och ännu mindre runt själva musen så fattar jag inte att killen kan uppleva det sååå störande.

Och i samma veva så undrar jag vart vi är på väg om man inte anses vara fräsch och sexig när man är ren och nedtrimmad som jag var som sagt. Hur långt ska kroppshysterin behöva gå?

Skulle vara roligt att få svar av någon av de få killar som finns här ang mitt fall förresten.

• Kall stjärna

Pickolina, som jag sa, jag kan förstå att man inte tycker om vildvuxna buskar men när man har problem med ansade och väl-trimmade underliv, då börjar man ju undra vart vi är på väg. Som killen jag var med. Jag kan förstå om man föredrar helrakad men att göra sig lustig på ett trimmat underliv och få en att känna sig som en porrskådis på 70-talet, nej det är inte kul.

Förresten, jag låter som jag är helt pryd säkert men jag tycker det ser lite löjligt ut med helrakat. Kan inte hjälpa det men jag förknippar det med småflickor på något vis. Och nej, jag är INTE pedofil!!

• Kall stjärna

Exakt tattar-emma! Instämmer med dig. Man skulle ju kunna tycka att som jag gör skulle vara den gyllene medelvägen som alla kan tycka om. Men tydligen inte...

Hade iaf aldrig räknat med att kallas hårig och osexig så som jag ser ut.

Gud, vad jag tjatar. Jag måste verkligen ha hängt upp mig på det här.

• Kall stjärna

Ursäkta en dum fråga, men hur lämnar man en liten trekant? Och var?

• Kall stjärna

Vad kul att höra Pickolina!

Jag förstår mycket väl att man kan ha olika preferenser men att ett förhållande ska hänga på hur könshåret ser ut (medicinska skäl eller ej) gör mig både förbannad och ledsen. Vart är samhället på väg liksom?

Själv så gillar jag inte helrakat/kalhygge varken på mig själv eller mannen. Dessutom har jag varken tid eller lust att stå och raka varje dag. Finns bättre saker att lägga tiden på!

Förresten försvinner ju alla möjligheter till spontansex vid kalhygge eftersom att en eller två dagars stubb gör ONT!

För oss funkar ca 1 cm långt hår kanon, inte ivägen, inget hår i maten, behöver bara trimma ca varannan eller var tredje vecka, man är alltid redo och det sticks inte och gör inte ont. Perfekt!

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?