Inlägg från: Buslinna |Visa alla inlägg
  • Buslinna

Hur mycket könshår ska man raka?

Jag hör till dem som ansar genom att klippa ner håret, men rakar inte. Jag får så stora problem av att raka så det har hittills inte varit värt det, tyvärr. Min kille har inga problem med det, men det är klart att det vore kul att variera med att raka någon gång ibland!

Så, alla ni som rakar och har kommit över problem med rödhet, plitor, inflammerade hårsäckar, svidande och kliande - hur kan jag göra det ibland utan att få så stora problem?

Har försökt med en bra och splitter ny (herr)hyvel tillsammans med apotekets intimolja. Sedan har jag smort in med oljan och senare med hudsalva för att lugna. Det fungerade inte!

Har även försökt med bra hyvel och rakgel, men det gav samma resultat.

Jag har fått råd om allt från att badda med sprit (men det har jag också hört inte är bra) till babypuder, men eftersom jag har riktigt ont och det kliar grymt mycket i en till två veckor efteråt drar jag mig för att experimentera på egen hand. Men jag vill så gärna kunna överraska min pojkvän någon gång. :)

Vilka är era främsta råd? Inget är för obetydligt för att kunna hjälpa mig... :)

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?