Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Hur mycket könshår ska man raka?

Vad bra. Hoppas du får ordning på det där, att gyn är bra/trevliga och kan hjälpa dig.

Skratt... Förstår, men man får vara lite ambivalent! :D

Jag har alltid älskat det ordet för att jag tyckte att det passade så bra på mig som person.. För ett litet tag sedan gjorde en psykolog ett personlighetstest på mig och hennes ordval för att beskriva mig var just "ambivalent". Skratt.. Sedan frågade hon om jag visste vad det betydde. :D Som om jag inte gjorde det... Så nu vet jag att ordet beskriver mig bra! *fniss*

• pickolina

Diskussionen är väl kanske lite passe´men jag var bara tvungen att berätta... Jag har frågat runt lite och det var precis som jag uppfattat det/trott. Det är MÅNGA tjejer å killar som har samma inställning som CareBear och jag, att man inte skulle acceptera en orakad partner. Vi är alltså inga "aliens"... ;)

• pickolina

Jo men så är det nog.. Det är nog kanske så att man får högre och högre krav ju mer medvetandet ökar?!

Jag menar, de som väntar med sex till efter bröllopet nöjer sig ju med vad som helst eftersom de inte har något att jämföra med.

Har man mycket erfarenhet och testat sig fram så har man en ganska klar bild gällande vad man ogillar och gillar och man vågar kräva det man vill ha osv... Man behöver ju absolut inte vara mindre öppen för nya saker för det.

• pickolina

tattar-Emma

Absolut. Jag har pratat om det med min svåger och de som bor där de bor, i norrland..och just där och då var alla helt emot rakning.

Jag ville bara påpeka att CareBear inte är så "hemsk" och "onormal" som många ville få det att framstå som.. Han är ganska vanlig i sin åsikt faktiskt...

• pickolina

La-Lolita

Ärligt så har jag ingen aning... Risken finns att jag skulle bli avtänd och att känslorna skulle förbli vänskaplig kärlek och inte sexuell attraktion/passion. Jag säger inte att det absolut skulle bli så men risken finns absolut.

• pickolina

Skratt... "Relationsfilmer".. :D Den var bra! Men som sagt, jag pratar om verklig erfarenhet... :) Tycker inte att filmer räknas som erfarenhet direkt!.. ;)

• pickolina

*Minna*

Om din kommentar kom av det jag skrev så missuppfattade du mig totalt!

Jag svarade på detta:

"Men i vissa trådar, som den här och den om smisk, verkar många väldigt begränsade sexuellt. Det måste vara vissa saker (rakat/hår, bdsm/vanilj), annars funkar det inte."

Å då menade jag att man inte behöver vara begränsad pga att man vet vad man gillar oc inte gillar, vilket kommer med erfarenhet. Det hade ingenting med rakat eller orakat att göra.

• pickolina

*Minna*

Fast om jag ska vara ärlig... De som jag känner som är orakade är de som är lite "mesiga" i sängen och de som är rakade är de som är lite "vildare"... Det är dock i min omkrets och jag tror inte på något sätt att det är normen men eftersom du tog upp det så var jag tvungen att påpeka det.

• pickolina

*Minna*

Skratt... Ja, tyvärr har du nog en poäng. Det ligger nog något i det där... Vi som samhälle är ju mycket för stereotyper tyvärr.

• pickolina

tattar-Emma

Skratt... Vad olika det kan vara. Av de jag känner är det precis tvärtom!

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?