Hur mycket könshår ska man raka?
tattar-Emma
Tja, där kan jag nog hålla med dig. Varför besgränsa sig på det sättet??? :D Ser inget fel i det dock men jag gillar att leka och variera...
tattar-Emma
Tja, där kan jag nog hålla med dig. Varför besgränsa sig på det sättet??? :D Ser inget fel i det dock men jag gillar att leka och variera...
*Minna*
Absolut! Nej att man är rakad betyder ju absolut inte att man är bättre i sängen eller mer öppen för olika saker sexuellt... Däremot så är det (i min omkrets) de mest erfarna som är mest noga med om det är rakat eller ej och de som har mindre erfarenhet som är mindre noga med detta... Precis tvärtemot tattar-Emmas uppfattning/erfarenhet i hennes omkrets.
Sedan innebär ju inte det att alla som är rakade är erfarna, eller att alla erfarna är bra på det de gör osv... Skratt...
Men det är väl oxå så att jag skulle kunna kategorisera dessa människor lite...
De rakade är de som är fåfänga, modemedvetna, har många partners, festar mycket osv...
De orakade är de som kanske inte haft lika många partners, inte är så modemedvetna eller fåfänga osv...
Ta inte illa upp nu, detta är de slutsatser jag kan dra av de människor som JAG har runt mig. Å jag menar inte att det ena är bättre än det andra heller.
*Minna*
Undrar hur verkligheten ser ut egentligen? Skulle vara väldigt intressant att veta... För som du säger så utgår man ju från sin egen erfarenhet och beroende på ålder, var man bor, vilka man umgås med osv osv så skiljer sig ju dessa erfarenheter enormt från varandra.
Jag tyckte det var så underbart när min svåger frågade min syster vad hon höll på med när hon rakade benen och efter hon svarat så var hans nästa fråga -varför då?
Skratt...
Snacka om en annan värld än den jag lever i... :) Men det är härligt tycker jag! Det är oerhört skönt att ta sig en paus å åka dit ibland och bara vara som man är...
Började fundera... Om vi raderar alla våra fördomar och egna erfarenheter, åsikter osv så kan vi nog konstatera att det här med rakat eller orakat är extremt olika och individuellt, i alla samhällen, alla åldrar, och bland alla typer av människor...
Men hur kommer det sig då att så många känner en sådan "press" på att raka???
Kanske är lite så som någon annan tog upp oxå... Att de som rakar "hörs" mera, på forum som detta osv.. Man byter erfarenheter etc men de som inte rakar har ju inget att prata om och då "hörs" de inte... Dvs man uppmärksammar debatten om rakat och de andra försvinner pga ouppmärksamhet... De finns men hörs inte lika mycket liksom. Därför tar man de som hörs som normen och det påverkar alla runtom osv...
Hmmm...
Nej nu ska jag sluta filosofera för kvällen och lägga mig framför tv´n.. :)
Yes, det var precis det jag menade... :)
Jag måste även säga att den här diskussionen har gjort mig mycket mer "open minded" i frågan... Ofta kan sådana här trådar göra att man blir ännu mer envis och övertygad om sin ställning men denna har gjort precis det motsatta för mig. Så det tackar jag för... :)