Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Hur mycket könshår ska man raka?

tattar-Emma

Tja, jag har börjat ifrågasätta och ompröva mina åsikter.. Denna tråd har haft mer substans än de gamla vanliga argumenten, FÖR och EMOT.. Jag inser nu att min uppfattning, "min värld" inte alls är repressentativ för hela samhället och det är ju både intressant och befriande.. Skratt... Både gällande intimrakning och sex (olika typer av människor), eftersom vi kom in på det nu på slutet... Allt är inte så svart eller vitt... Vilket jag ju alltid vetat om i teorin men... ;)

När jag frågade mitt ex hur han skulle hantera situationen om hans tjej slutade raka sig så blev jag faktiskt lite irriterad på svaret, trots att jag visste vad det skulle vara när jag frågade... Jag kände faktiskt att jag ville ifrågasätta hans åsikter och försvara rätten att vara orakad. Det hade aldrig hänt tidigare. Skratt...

Vad inrutad och begränsad man kan vara... Jag hoppas att jag inte faller in i det igen... Det är befriande att se ett vidare perspektiv och vara lite mer öppen...

Oki, nu ska jag sluta babbla... :D Men så känner jag i alla fall!

• pickolina

CareBear

Jag tror att många (de flesta) har olika "ytliga" preferenser gällande sina partners och det är väl inget fel med det?! Men när någon säger det rakt ut blir det ofta negativa reaktioner, speciellt när/om någon känner sig träffad. Jag tror dock att de själva säkert har NÅGON lite ytlig preferens gällande någonting hos partners men som de inte vill erkänna för andra eller ens sig själva.. Eller vad tror du??? ;)

Jag kommer fortsätta att raka, för MIN skull och föredrar fortfarande rakade killar... MEN jag har en mycket mer öppen, förstående och accepterande attityd nu måste jag säga.. Å om jag träffar en kille som föredrar rakat så gör det mig inget men om rakning är så viktigt för honom att han skiter i min hälsa så... :( Vilket mitt ex antydde när han svarade på mina frågor. Gggrrrrr....

• pickolina

Nu hängde jag inte med....

"Betyder det att du skulle kunna tanka dig att bara ansa dig sjalv och att din kille bara skulle kunna ansa sig i framtiden?"

Vad menar du???

• pickolina

98 grader

Ok.. Ja det skulle jag nog faktiskt kunna tänka mig.. Tro det eller ej.. ;) Fått en lite liberalare inställning plötsligt.. *s*

Jag föredrar ju fortfarande rakat, både på mig själv och min partner.. Men samtidigt så känner jag mig lite emot att det skulle bli ett krav, att det skulle bli en avgörande faktor för förhållandets vara eller icke vara. Skulle dock ändå vilja ansa och att han ansade... ;)

När jag frågade x:et så sa han så känslokalla saker och det gjorde mig ledsen.. Hade han lämnat mig om jag varit tvungen att sluta raka? Vilken hemsk tanke.. Å då måste jag ju själv tänka om oxå och sanningen är ju att jag inte hade lämnat honom om han varit tvungen att sluta...

+ allt ni sagt som fått mig att tänka, fundera och grubbla i flera dagar....

+ att jag fick besvär av troskanterna efter rakning och fick gå utan i flera dagar för att slippa utslag och irritation...gör ont som ***** och är fult... Detta får jag lite då och då men hittat sätt att undvika det, men på sommaren när man blir varm är det svårt... Så problemen fick mig ju verkligen att känna att man kanske inte alltid kommer att kunna vara slätrakad varje dag och man vill ju inte ha en kille som man riskerar att förlora över en sådan sak. :(

Nej, jag vill nog ha en lite mer liberal kille och jag är definitivt lite mer liberal själv nu..! :D Så, tack alla "förespråkare" som diskuterat med mig i denna tråd... :) Rakat ska vara ett nöje och är det inte det så får det vara! *s*

• pickolina

Förr tyckte jag inte att det var så viktigt.. Det var OK att han krävde att jag skulle vara rakad, med tanke på att jag ändå alltid varit det.. Men att han tex har inställningen att medicinska skäl inte är tillräckliga som ursäkt att inte raka osv... FY F*N!!! Nej en sådan kille vill jag ju inte ha.. Å eftersom jag numera varierar mig mycket i hur jag rakar och/eller ansar för att undvika problem så vill jag ju ha en kille som tycker att det är OK....

Hmmmm, en riktig tankeställare! ;)

• pickolina

Kall stjärna

Vänta nu...!

"Förresten försvinner ju alla möjligheter till spontansex vid kalhygge eftersom att en eller två dagars stubb gör ONT!"

Jag måste bara säga att jag INTE håller med! Skulle möjligheterna till spontansex försvinna så skulle jag nog oxå sluta raka, för det vill jag absolut inte leva utan! Skratt... Jag förstår ju att du upplever det så men vill bara säga att alla inte gör det... :D Jag har spontansex oavsett. Tycker inte alls det gör ont... :) Gudskelov! *s*

• pickolina

CareBear

*LOL* :D :D :D

• pickolina

Kall stjärna

Håller inte med om att det är tidskrävande att raka, går på mindre än 1min och sker alltid samtidigt som jag duschar så... Däremot så förstår jag om man inte har lust att hålla på med det hela tiden. Den friheten har jag funnit nu när jag varit singel ett bra tag.. Å jag kommer definitivt att fortsätta göra lite som jag vill även i framtiden. Jag trivs med det och framförallt så trivs min hud med det.. :D

Jag tror dessutom att de flesta killar som föredrar rakat skulle godkänna det och gör de inte det så är de inte värda att ha... Skratt... ;)

• pickolina

CPH

Hmmm, blev det inte en massa hår kvar??? Vad betalade du, vilken metod anv hon???

Vet inte om jag någonsin kommer utsätta mig för den tortyren igen men kul att höra... *s*

Nej, själva vaxningen var inte tortyren utan efteråt.... :( + att det inte ens blev slätt....

• pickolina

Jag blev illröd och svullande upp väldigt mycket och var jätte öm i flera dagar... Usch, det var INTE skönt! Smärtan under behandlingen kan man ju överleva men tiden efter var allt annat än kul... Dessutom blev det inte bra så jag var ändå tvungen att raka, eller gå med en massa strån fånigt uppstickandes överallt.... När jag sedan lät triangeln växa ut igen så tog det många månader innan hårväxten gick tillbaka till det vanliga... Såg skitfult ut...

Nej det var ingen positiv upplevelse alls för min del....

Men jag funderar på om man ska vaxa bikinilinjen + lite till och därför är det intressant att höra.. Eftersom det stället/den personen inte kändes så bra om man säger så.... Hon efterbehandlade oxå men det hjälpte ju inte... :(

• pickolina

:D

Ja de flesta som rakar könet och för övrigt är väldigt håriga brukar ju raka/ansa/vaxa andra delar av kroppen oxå... Måste sett lite lustigt ut ja... *s*

• pickolina

Dusty angel

Jag har den perfekta lösningen för dig!
    Gör som jag, använd en hårtrimmer.. :D

• pickolina

martinibruden

Stackare... Förstår ditt dilemma...
    Men hälsan måste ju komma först. Du får försöka hitta en lösning som både DU och DIN KROPP är nöjd med...

• pickolina

CPH

Peela e bra att göra... En annan sak som jag alltid gör är att hålla koll.. Dvs syna "behaget" noga och anv en bra (vass) pincett för att pilla upp stråna innan det blir inflammationer... :)

• pickolina

Du kan ju testa... Men jag skulle nog ha ett litet uppehåll om jag vore dig, så att kroppen och slemhinnorna får vila lite först...

Trist att du får problem av att raka, när du vill raka... Sånt är aldrig kul...

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?