• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • pickolina

tattar-Emma

Jag skulle inte dejta en kille med hårig rygg heller... *s* Då får han vaxa!.. :D

Det gjorde den förra killen jag träffade, men honom dumpade jag ju av andra skäl som jag skrev tidigare.... :)

• pickolina

Appropå det vi nu kom in på så måste jag dra en paralell.

Min mamma har alltid tyckt att långt hår på killar är ovårdat och äckligt.. För några år sedan fick min pappa för sig att spara ut håret. De är självfallet fortfarande gifta och älskar varandra men attraktionen har ju självfallet blivit lidande då mamma tycker att pappa ser ut som en slusk nu. Å min pappa har alltid gillat smala tjejer och attraktionen till mamma har sjunkit pga att hon ökat kraftigt i vikt.

Självfallet så försämrar dessa ytliga saker deras relation till varandra och visst är det saker som skulle kunna leda till skilsmässa till slut?!

• *Minna*

Attraktionen sitter för mig fortfarande inuti personen, skulle fortsätta att kn*lla med maken även om han slutade borsta tänderna och odla hår på ryggen.

Hans kvaliteter sitter varken i pubishårets vara eller icke-vara eller något annat yttre attribut.

• pickolina

Alla är vi olika!

Att älska någon, handlar om insidan, om människan som person.. Fysiskt attraktion är inte riktigt detsamma.

Som jag skrev. Om jag älskade en person som hade hår på ryggen och orakad kön så kanske jag inte skulle bry mig.. Men det skulle kunna bli så att det gick ut över sexlivet, vilket sedan skulle spilla över på relationen, vilket i sin tur skulle kunna leda till en separation. Jag vet inte förrän jag hamnar i den situationen. Men att lämna någon man älskar så lättvindigt skulle nog ingen människa göra.

Om jag däremot träffar en kille med hårig rygg och orakat kön så skulle jag välja att inte inleda något, pga att detta skulle göra att jag inte tände på honom och så kan man ju inte börja en relation.

Det är ju STOR skillnad på att lämna någon man inte är kär i och att lämna någon man älskar.

Om ni inte ser denna skillnad borde ni skaffa glasögon vänner!!!! ;)

• tattar-Emma

Jag håller med om att det är skillnad att dumpa nån efter några veckor och efter några år, men jag räknar det inte riktigt som att dumpa om förhållandet knappt börjat. Alltså tolkade jag det du pickolina skrev om att dumpa nån som slutade raka sig lite annorlunda än du menade det. Jag brukar inte räkna förhållandet som förhållande förrän efter flera månader, och vid det laget har jag ju bestämt mig för om jag tycker han är läcker eller inte.

• Buslinna

Jag hör till dem som ansar genom att klippa ner håret, men rakar inte. Jag får så stora problem av att raka så det har hittills inte varit värt det, tyvärr. Min kille har inga problem med det, men det är klart att det vore kul att variera med att raka någon gång ibland!

Så, alla ni som rakar och har kommit över problem med rödhet, plitor, inflammerade hårsäckar, svidande och kliande - hur kan jag göra det ibland utan att få så stora problem?

Har försökt med en bra och splitter ny (herr)hyvel tillsammans med apotekets intimolja. Sedan har jag smort in med oljan och senare med hudsalva för att lugna. Det fungerade inte!

Har även försökt med bra hyvel och rakgel, men det gav samma resultat.

Jag har fått råd om allt från att badda med sprit (men det har jag också hört inte är bra) till babypuder, men eftersom jag har riktigt ont och det kliar grymt mycket i en till två veckor efteråt drar jag mig för att experimentera på egen hand. Men jag vill så gärna kunna överraska min pojkvän någon gång. :)

Vilka är era främsta råd? Inget är för obetydligt för att kunna hjälpa mig... :)

• pickolina

tattar-Emma

Nej om man är kär så är det ju en helt annan sak.... Men eftersom det tar låååång tid för mig att bli kär så ligger killen risigt till ett bra tag in i relationen... *s* Men det är klart, har man haft en relation en tid så hamnar allt i ett helt annat ljus. Jag vet dock inte hur jag skulle tackla det om jag ska vara ärlig... Vid det laget är man ju ändå attraherad av personen och skulle ju säkert tycka att killen var sexig ändå, trots hår men jag skulle nog få problem med att utföra orals*x, speciellt slicka och suga på p*ngen och det skulle så klart leda till problem, både för mig och killen.... Så jag hoppas innerligt att jag aldrig hamnar i den situationen.

Å skulle han sluta borsta tänderna som någon skrev så skulle jag sluta kyssa honom... Vilket oxå leder till problem... Å gick det så långt att han dessutom började stinka ur munnen, vilket bara skulle vara en tidsfråga, då skulle jag inte ens vilja vara nära, vara intom överhuvudtaget... :( Så visst spelar "ytliga" saker roll helt klart.

• tattar-Emma

pickolina

Jag skulle nog också dumpa en som slutade tvätta sig, men det är en annan sak tycker jag. En kompis till mig är ihop med en långhårig kille och säger att hon inte vet hur hon skulle göra om han klippte sig. Hoppas för deras skull att hon ångrar sig, för jag är inte helt säker på att han kommer vilja ha kvar håret om tio år, inte om man tänker på vilken utbildning han läser, dvs var han kommer jobba när han är klar. Man får ju räkna med att saker ändras så man inte vill ha samma utseende hela livet. Men det gäller ju som sagt inte hygien.

• addicted

Hur lange tar det innan haret vaxer ut ca 1 cm eller sa efter att man har helrakat sig? Kommer det att skava och vara javligt under tiden ocksa eller?
    Snalla, snalla svara fort!

• addicted

Nu nar man behover det far man minsann inga svar i en trad med 200 svar. Vart tog ni vagen allihop??

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?