Hur mycket könshår ska man raka?
rebecca81
Måste även ge dig cred för din inställning. Jag gillar folk som står för sin sak oavsett! Starka människor helt enkelt! :)
rebecca81
Måste även ge dig cred för din inställning. Jag gillar folk som står för sin sak oavsett! Starka människor helt enkelt! :)
Men jag förstår de som blir påverkade. Tyvärr... Jag rakar ju för att JAG vill det och inget annat men efter allt negativt jag hört av alla killkompisar (om orakade tjejer) så blir man påverkad, absolut... Jag tycker att det är superstrongt av er tjejer som inte vill och därför inte gör det. Däremot så finns det faktiskt många tjejer som gör det för att de vill... Det är de tjejer som gör det mot sin vilja, för killars skull som är den negativa sidan av denna "hype"...
Det är ju faktiskt så.. Många killar och tjejer bryr sig inte alls om deras partner är rakade eller ej men mååånga i dagens samhälle vill inte ha en orakad partner.. Så ser verkligheten ut, bra eller dåligt. Jag ser dock inget negativt i det, så länge man inte gör det MOT sin vilja.. Vilket jag tror att de flesta inte gör.
Jag vill själv inte ha en kille som inte rakar/ansar sig så jag har full förståelse för de killar som känner så.
För övrigt så rakar sig/ansar sig de flesta kill och -tjejkompisar jag har. Vissa gör det inte och då har de oftast oxå en partner som inte gör det. Maka söker kaka eller vad man nu säger... Skratt...
rebecca81
Jag måste bara svara dig, hur killen jag träffade förut gjorde... Han rakade könet helt, kanske en gång i veckan. Han rakade brösten då och då och rakade sig i ansiktet dagligen. Så visst rakade han sig ofta och mycket han med.. :)
Han tycker att hår på tjejer, på "fel" ställen är väldigt avtändande men han brydde sig självklart aldrig om jag inte var helt nyrakad.. Det är stor skillnad på att inte vara nyrakad och att vara helt orakad!!! Både på ben, under armarna och på könet.
rebecca81
Alla tycker inte att det är jobbigt att hålla på med! Man gör det ju för att man själv vill.
Å det låter ju som att CareBare och hans partner har samma krav på varandra som de har på sig själva och då är det ju inte på något sätt "icke jämnställt".
Jag förstår inte problemet???
Hans partner tycker/tänker uppenbarligen inte som du gör och därför är det inget problem för dem. Han ställer ju inga krav på henne som inte hon ställer på honom.
Om jag inte ville raka mig och kände mig "tvingad" att göra det, DÅ är det ett problem och något att argumentera om... Men om jag vill raka mig för min egen skull så har det väl ingen som helst betydelse om min partner kräver att jag ska vara rakad eller ej, eftersom jag ändå skulle vara det om han inte hade det kravet????? Tänkte både på mig och CareBear och alla andra som rakar sig. hahaha....
rebecca81
Oki... :D
Jag förstår din tanke och självklart ska det vara en jämnställd fråga! Annars är det ju helt galet. Jag tror dock att det oftast är ganska jämnställt idag. De som har krav på att deras partner ska vara rakade är oftast de som rakar sig själva.
Det var nog inte riktigt menat så?! Poängen var väl mera den att ett förhållande inte behöver vara icke jämnställt bara för att ena parten kanske lägger 10min på rakning och den andra 15min, eller att den ena lagar maten och den andra lagar bilen osv... Det var nog inte för att jämföra dessa sysslor med varandra utan för att påpeka att jämnställdhet inte innebär att man delar EXAKT lika på allt ansvar, alla sysslor... Dvs om CB lägger ner några minuter mindre på rakning per vecka än hans partner så betyder ju inte det att det inte är jämnställt ändå liksom.
Jag kan ju bara svara för mig själv.. Jag varierar mig ganska mycket men när jag rakar/ansar som minst så använder jag en hårtrimmer och trimmar ner håret så det blir någon millimeter, jag lämnar en trekant som jag trimmar till 5-10mm.
Det brukar vara mer än väl godkänt av pojkarna.... :D
Alla har ju olika smak men det viktigaste brukar vara att det är rakat runt själva musen, blygdläpparna. Med tanke på orals*x framförallt..
Detta är ju min åsikt och erfarenhet. Andra säger säkert annorlunda.
När det gäller min partner så vill jag att de ska vara rakade eller trimmade och då inte ha längre hår än några millimeter...
Man behöver absolut inte raka med hyvel varje dag för att alltid vara slät osv..
Jag gjorde det förr men det var ingen höjdare för huden så nu gör jag inte det längre... Så nu är jag mycket nöjdare och killarna är fortfarande lika nöjda... Win-win situation! :D
Fråga 1 - Svar: JA
Fråga 2 - Svar: JA
Fråga 3 - Svar: NEJ
*LOL* :D