Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Hur mycket könshår ska man raka?

rebecca81

Jag är lite nyfiken, hur gör du med håret under armarna och på benen??? Å vad anser du om rakning på dessa ställen???

Å vad anser du om rakning av ansiktshår för män???

Genuint nyfiken, frågar inte för att provocera eller liknande alltså...

• pickolina

Oki.. Jag förstår precis vad du menar med skägg, varken snyggt eller skönt.. Cältrimmat skägg kan dock vara supersnyggt på vissa men inge skönt att pussas eller få orals*x... Jag har fått blödande skavsår av det flera gånger... :(

Tycker du att det är lika "fel" eller tycker du att rakning av ansiktet är naturligt och frivilligt från männens sida???

• pickolina

Vältrimmat skulle det ju så klart stå... :D

• pickolina

Vad jag tänker på att man kan se en likhet i alla dessa saker....

Tex är det väldigt "ute" med helskägg, många anser det vara ovårdat och killarna blir då "tvugna" att hålla efter regelbundet om de vill anses som snygga och fräscha hos majoriteten av kvinnorna.. Detta är både tidskrävande och kan ge besvär så som irritation i huden osv.. Jag tror dock att de allra flesta gör detta för att de själva vill... Vi tjejer har ofta invändningar mot skägg, som att det inte är mysigt att pussas osv.... Men inte tycker vi att de ser ut som små pojkar när de är renrakade?!

Varför diskuteras då inte denna fråga i samma utsträckning, jo för att det ser vi som naturligt... Jaha, vad är skillnaden då kan man ju undra???

Jag tycker att detta är ett intressant fenomen måste jag säga....

Varför ser ni motståndare inte likheten i dessa frågor? Å varför måste ni försöka förstå vår åsikt och vårt ställningstagande, kan man inte respektera varandras olikheter och acceptera att man kanske inte kan förstå allt....

Mycket intressant tycker jag!..

• pickolina

Av mina närmaste vänner så rakar sig i princip alla, utom en tjej.. Den tjejen gillar inte orals*x, varken att ge eller få... Intressant tycker jag, att hon som inte gillar detta är den enda som inte rakar sig....

Nu tror jag inte på något sätt att detta återspeglar resten av samhället men jag tycker att det är intressant.

• pickolina

tattar-Emma

Jag håller med dig till fullo! Jag har ofta sagt positiva saker till de som inte rakar sig och står för att de inte gör det. Jag tycker att det är jätte bra att de ger sig in i debatten och visar att man absolut inte "måste" raka sig osv... Jag förstår även hur uppgivna vissa kan känna sig av dessa "krav" och att det kan vara jobbigt och svårt att låta bli att raka sig och stå upp för att man inte vill det när det är man kanske riskerar att någon ska tycka att man är "äcklig" osv.. Det är alrrig kul, i någon situation!...

Jag tycker som sagt att detta är jätte viktigt att argumentera för MEN vad jag vänder mig emot är att de som inte rakar inte bara framför ett annat perspektiv de försöker smutskasta hela fenomenet med att raka sig och visar ingen som helst respekt för att vi som rakar har de åsikter som vi har... DÅ reagerar jag och DÅ tycker jag att debatten blir felvriden och "löjlig"....

• pickolina

tattar-Emma

Om du läst hela tråden så stöttade jag rebecca81 till en början, jag tycker att hon är jätte strong och det behövs fler som henne... Men när debatten går över på angrepp mot den andra sidans åsikter så tycker jag att det spårat ut och gått för långt!

• pickolina

Som sagt, det är en smakfråga...

Det finns ju massor av både killar och tjejer som föredrar orakat!...

Å så finns det de som som föredrar rakat!...

Jag tror inte alls att det handlar om att det ena är fräschare än det andra osv...det handlar om smak och tycke och den enskildes känsla....

När jag ger en kille orals*x så föredrar jag stubbigt över hårigt alla gånger... Stubbet stör mig inte alls men håret gillar jag inte.... Så jag tycker precis tvärtom jag. Smaken är ju som baken helt enkelt.

Men visst är detviktigt att lyfta fram båda sidorna, utan att döma dock utan med respekt! :)

• pickolina

Jag bryr mig inte ett dugg om någon säger att det är fult med rakat men jag blir irriterad om någon kräver att jag ska försvara min åsikt och mitt val! Varför ska jag behöva det???

En annan sak som jag är evinnerligt trött på men som jag absolut inte tar personligt på något sätt, det är insinuationen att vi som gillar rakat skulle vara pedofiler.

SÅÅÅÅ onödigt!

Jag tycker denna tråd varit jätte kul (jämfört med många andra trådar) pga att det varit ovanligt lugn ton och ovanligt mycket förståelse.. Då är det kul att diskutera och höra andras åsikter, få nya perspektiv och förståelse osv... :D

• pickolina

Å jag tycker ABSOLUT att det måste lyftas fram mera att det är ett val och att varken unga tjejer eller killar ska känna sig tvingade att raka sig för att duga... Det är tragiskt att det blivit så!..

Det finns många killar som föredrar rakat, ja.. Men det finns även många killar som föredrar orakat!

Jag önskar och hoppas verkligen att alla gör som de själva vill utan att känna press. Tyvärr är det svårt att uppnå kanske, när det gäller alla ämnen i vårat samhälle, inte bara könsbehåring.

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?