Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Hur mycket könshår ska man raka?

*LOL* :D

• pickolina

Hej alla glada!

Den här tråden är verkligen kul!..

För att återkomma till det här med svamp då.. Jag har inga som helst problem med svamp och ja jag har rakat i över 15år. Mina väninnor som rakar har inte heller några problem med svamp... Så att generalisera och säga att alla kvinnor som rakar får problem med svamp är enbart fånigt tycker jag!

Jag hade problem med svamp under en period i mitt liv men det löste sig alldeles utmärkt utan att jag behövde sluta raka. Svampen berodde på annat, vilket det säkert gör för många unga kvinnor men så fort de är rakade så skyller barnmorskorna på just det. Som om inte andra saker kan orsaka svamp, tex att de unga tjejerna ofta har sex utan att vara riktigt upphetsade osv... Tragiskt att barnmorskorna tar den lätta vägen och skyller på detta, vare sig det är det som är grunden eller ej. :(

• pickolina

Tro nu inte att jag inte är medveten att det KAN orsaka svamp för VISSA! Men det är nog inte så att man kan skylla ALLA fall av svamp på rakning vilket man idag gör! Tyvärr!!!

• pickolina

*LOL*

Tror ni på allvar att CareBear frågar om rakningen det första han gör och att det är det enda som är viktigt och att han kommer lämna sin partner om hon inte kommer åt att raka under sin graviditet??? Nu får ni väl ändå ta och ge er!!! Allt är väl inte svart eller vitt heller.

• pickolina

martinibruden

Ja jag rakar med hyvel på insidan av läpparna.. Sträcker man ut huden så är det INGA problem. Under över 15år har jag aldrig någonsin gjort mig illa och aldrig blivit irriterad där heller, som man kan bli på resten av huden...

Två saker, tvätta INTE så ofta. Tvätta ALDRIG med tvål och smörj in dig med vitt vaselin regelbundet. Sedan sådana saker som att använda bomullstrosor, inga trosskydd + lufta ofta är ju säkert sådant som du hört miljoner ggr men jag upprepar det ändå... ;)

• pickolina

Om jag skulle träffa en orakad kille så är risken ganska stor att jag skulle dumpa honom om han vägrade raka.... Så jag förstår CareBear mer än väl... Sex är en av de viktigaste bitarna av en relation och tänder man inte på personen, oavsett anl till att man inte tänder så är det ett problem och då finns det inget att bygga på... Så enkelt är det!

• pickolina

tattar-Emma

Det är en stor skillnad! Om jag älskar en man och levt med honom ett bra tag så skulle man självklart inte ta sitt pick och pack och dra om han slutade raka sig.. Om sexlivet skulle bli lidande och det till slut skulle leda till separation kan jag inte svara på. Kanske, kanske inte... Men när man träffar en kille så älskar man honom inte från början och man har ingen historia med killen, då är det inte så svårt att dumpa honom om man säger så.

Jag tror dock inte att jag kommer hamna i den sitsen eftersom jag bara dejtar killar som rakar sig.... Men OM det skulle hända så skulle jag ju inte lika lättvindigt dumpa honom så klart.

Förra killen jag träffade dumpade jag pga att han kysstes fruktansvärt avtändande + hade en väldigt avtändande förhud. Ni kan tycka vad ni vill om det men jag blev avtänd och då kommer relationen aldrig att fungera eftersom sex är något av det viktigaste i en relation för min del.

• pickolina

tattar-Emma

Alla är väl olika men jag har alltid sex ganska tidigt i mina relationer. LÅÅÅÅÅNGT före jag blir kär och om då sexet inte fungerar så är killen inte värd att fortsätta träffa... Så enkelt är det!

• pickolina

martinibruden

Kom på lite andra saker. Undvik binda och använd Ellen-tamponger.

Å även, du skrev väl att du anv engångshyvlar??? Då förstår jag att du är rädd för att skada dig... Köp en bra hyvel! Det är superviktigt!

• pickolina

tattar-Emma

Jag skulle inte dejta en kille med hårig rygg heller... *s* Då får han vaxa!.. :D

Det gjorde den förra killen jag träffade, men honom dumpade jag ju av andra skäl som jag skrev tidigare.... :)

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?