Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Hur mycket könshår ska man raka?

Appropå det vi nu kom in på så måste jag dra en paralell.

Min mamma har alltid tyckt att långt hår på killar är ovårdat och äckligt.. För några år sedan fick min pappa för sig att spara ut håret. De är självfallet fortfarande gifta och älskar varandra men attraktionen har ju självfallet blivit lidande då mamma tycker att pappa ser ut som en slusk nu. Å min pappa har alltid gillat smala tjejer och attraktionen till mamma har sjunkit pga att hon ökat kraftigt i vikt.

Självfallet så försämrar dessa ytliga saker deras relation till varandra och visst är det saker som skulle kunna leda till skilsmässa till slut?!

• pickolina

Alla är vi olika!

Att älska någon, handlar om insidan, om människan som person.. Fysiskt attraktion är inte riktigt detsamma.

Som jag skrev. Om jag älskade en person som hade hår på ryggen och orakad kön så kanske jag inte skulle bry mig.. Men det skulle kunna bli så att det gick ut över sexlivet, vilket sedan skulle spilla över på relationen, vilket i sin tur skulle kunna leda till en separation. Jag vet inte förrän jag hamnar i den situationen. Men att lämna någon man älskar så lättvindigt skulle nog ingen människa göra.

Om jag däremot träffar en kille med hårig rygg och orakat kön så skulle jag välja att inte inleda något, pga att detta skulle göra att jag inte tände på honom och så kan man ju inte börja en relation.

Det är ju STOR skillnad på att lämna någon man inte är kär i och att lämna någon man älskar.

Om ni inte ser denna skillnad borde ni skaffa glasögon vänner!!!! ;)

• pickolina

tattar-Emma

Nej om man är kär så är det ju en helt annan sak.... Men eftersom det tar låååång tid för mig att bli kär så ligger killen risigt till ett bra tag in i relationen... *s* Men det är klart, har man haft en relation en tid så hamnar allt i ett helt annat ljus. Jag vet dock inte hur jag skulle tackla det om jag ska vara ärlig... Vid det laget är man ju ändå attraherad av personen och skulle ju säkert tycka att killen var sexig ändå, trots hår men jag skulle nog få problem med att utföra orals*x, speciellt slicka och suga på p*ngen och det skulle så klart leda till problem, både för mig och killen.... Så jag hoppas innerligt att jag aldrig hamnar i den situationen.

Å skulle han sluta borsta tänderna som någon skrev så skulle jag sluta kyssa honom... Vilket oxå leder till problem... Å gick det så långt att han dessutom började stinka ur munnen, vilket bara skulle vara en tidsfråga, då skulle jag inte ens vilja vara nära, vara intom överhuvudtaget... :( Så visst spelar "ytliga" saker roll helt klart.

• pickolina

tattar-Emma

Jo det är klart att det är lite olika saker, att vara oren/ofräsch och att vara orakad... Å som sagt, jag skulle ju aldrig lämna någon jag älskar för en sådan sak, MEN det skulle kunna bli en snöbollseffekt eftersom jag inte gillar att tex slicka och suga på p*ngen om den är hårig... Om han gillar lite "attention" där så skulle ju det försämra sexlivet både för honom och mig och det i sin tur får följder och konsekvenser, så är snöbollen i rullning.... :( Å det är det jag menar med att det kanske skulle kunna leda till en separation. Sexlivet är ju så otroligt viktigt för en relation.

När det gäller att du och jag tänkte olika gällande uttrycket "dumpa".... Jag säger "dumpa" när jag avfärdat någon jag träffat ett kort tag men jag säger "lämna" när jag pratar om någon man haft en djupare relation med/till.. :)

• pickolina

tattar-Emma

Jo det är klart man varierar. Jag har ett evigt "mission" i mina relationer att alltid försöka hitta på nya saker... Därför hade jag och mitt ex ett spännande och nytänkande sexliv konstant under de 4-5år vi träffades... Men saker som orals*x osv är sådant som alltid finns med i bilden, även om man varierat sättet även där... Men att leva utan orals*x känns inte som ett spännande sexliv även om det kan vara helt underbart på alla andra plan ändå.

• pickolina

Buslinna

Om du finns kvar här?!
    Mitt tips är, släng hyveln och köp dig an rakapparat istället. Du blir i princip lika slätrakad men slipper de besvär som en hyvel kan åtsadkomma.... Å vill du vara ännu mer skonsam mot huden så kan du använda en trimmer men då blir det inte riktigt lika slätt.

Hyvel är oslagbart men får man problem och inte hittar något sätt som fungerar så får man ta till andra lösningar helt enkelt.

• pickolina

Om jag någon gång stöter på "problemet" så får man väl se... Den dagen, den sorgen. Men jag vet inte om jag tror att det någonsin kommer att bli ett problem för mig...

Jag skulle inte vilja dejta en rökare heller tex...

Osv...

Dessa önskemål är ingenting som någonsin ställt till ett problem för mig då de killar som jag attraheras av är icke-rökare och har rakade kön osv... *s*

• pickolina

tattar-Emma

Good for U! :D Jag kanske kommer över min avsmak för hår någon gång i framtiden oxå, vem vet... Kanske kommer gifta mig med en rökande "apa" i framtiden... Who knows?! Kanske inte så troligt dock men man man kan ju aldrig veta.... :) *fniss*

• pickolina

Vaselinet ska man använda dagligen om man har torra slemhinnor eller vid behov, dvs när man känner lite besvär..

Usch, lider med dig! Du kanske ska skippa det där med hyvel helt.. Om det inte fungerar för dig så är det inte värt det! Du kan ju testa rakapparat eller trimmer om du känner att du ändå vill vara rakad och/eller ansad.

Tråkigt gumman! :(

En annan sak som jag skulle rekommendera, vare sig du rakar eller inte i framtiden, det är att bara använda ellen-tamponger och att undvika binda. Jag har även hört mycket bra om menskoppen men har inte testat själv. Ellen-tampongerna + undvikandet av binda har hjälpt i alla fall. Jag anv bara binda på natten men tom det ger mig problem, men då räddar vaselinet mig alltid.. Gudskelov!

Hoppas du hittar en lösning som passar just dig! Skickar en stöttande *kram* Svamp är värdelöst!!!!

• pickolina

Du vet väl om att du bara ska använda apotekets receptfria svampmedel 1ggn per kvartal eller om det är 1ggn per halvår? Annars försvagar du slemhinnorna för mycket och då är det svårt att bli av med problemen. Ofta kan man dessutom blanda ihop svamp med att ha obalans i ph-värdet/bakteriefloran. Det kan en gynekolog svara på och ge dig rätt medicin. Många felbehandlar pga att de tror sig ha svamp.

Efter att jag hade gått på medicin för mina besvär nästan konstant i flera år och efter en 6mån lång intensivbehandling så frysbehandlade min gynekolog min livmoderetapp... Efter det började behandla med vitt vaselin de ggr jag kände mig torr/var röd och hade tendenser till den här brännande känslan... Jag har pga detta inte haft svamp mer än 2ggr på massvis med år. :D

Vad jag menar är att det finns hjälp att få!

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?