• äntligen-06!

Gifta= ta varandra för givet?

Det är min sambos största rädsla att vi ska ta varandra för givet när vi väl är gifta och att spänningen då tar slut.Hur känner ni andra gifta som ogifta?

• Svar på tråden Gifta= ta varandra för givet?
  • Ettolrach

Den risken finns väl alltid i ett långvarigt förhållande, vare sig man är sambo eller gift.

För min del ändrades inte känslorna eller synen på min käre make för att vi ingick äktenskap.

Långa förhållanden sköter inte sig självt. Det är alltid "ett meckande" vare sig man "legaliserar" förhållandet eller ej.

• Lady Marmelade

Håller helt med Elltorach. Det spelar ingen roll om man är gift eller inte utan mycket mer på hur länge man har varit ihop. Det är den vanliga vardagen som nöter på förhållandet och den finns defintivt även som ogift. Man får jobba på sitt förhållande och fortsätta hitta på roliga saker och överraskningar och göra gulliga saker för varandra.

• SYL

Man maste axa tanka pa de dar sma sakerna som kanske verkar betydelselosa men som gor sa mycket, som att ge en komplimang, eller tomma diskmaskinen etc etc..

• Swing

Vi har varit ett par i snart 28 år, gifta 22. Tar INTE varandra för givet. Älskar varandra djupt, hittar hela tiden guldkanter i tillvaron och njuter av varandra. MEN vissa veckor är tillvaron hysterisk och man känner sig långt ifrån varandra och har inte tid. Men vi vet var vi har varandra och gräset är INTE grönare på andra sidan. Tvärtom!

• äntligen-06!

Det är väl som ni säger att bollen ligger hos en själv.Inget fixar sig om ingen gör något.Känner igen det där när livet går på helfart och man bara ses på väg in eller ut, i synnerhet när det är mycket med barnen.

Svar på tråden Gifta= ta varandra för givet?