Rätt att "lämna ut" folk på forumet?
Jag har reagerat på att det ganska ofta förekommer att man "hänger ut" folk här på bt.
Det finns ganska många trådar där man nämner företag och personer vid namn och där de man pratar om är lätta att identifiera.
Ofta handlar det om en negativ upplevelse någon av oss brudar har av ett företag och som man vill förmedla till alla andra.
Jag kan på ett sätt förstå det, det är ju bra att bli varnad och ett företag många har negativa erfarenheter vill man ju inte riskera att anlita.
Men jag tycker ändå det känns fel. Det är en persons upplevelse av (oftast) ett tillfälle som beskrivs. Det ger ju inte en rättvis bild av företaget. Dessutom är det lite taskigt om man vräker ur sig allt här istället för att tala om för företaget att man är missnöjd. Vid de tillfällen jag gjort det har jag alltid blivit vänligt bemött och misstag har rättats till.
Det känne som en etisk fråga. Är det ok eller inte att "lämna ut" folk på forumet? Alltså, att snacka negativt om någon person som är lätt för andra att identifiera?
Vad tycker ni?