• Lippi

Maffiafasoner = Spärrtjänst

För ett tag sedan så var jag ansluten till SPÄRRTJÄNST. De ska spärra betalkorten vid eventuell stöld.

Tjänsten var totalt värdelös och svindyr för vad man får. Så jag sa upp tjänsten.

En dag för sent. Och då förlängdes avtalet, med hör och häpnad ett helt år...

Det skulle sägas upp exakt två månader innan avtalet gick ut, men jag skrev alltså en dag för sent.

Visst är det mitt fel, men herregud alla serviceinriktade företag hade väl gjort någon sorts överenskomelse. Att jag bara behövde betala för halva tiden eller något sånt...

Men vad gör Spärrtjänst...
    Jo, de hotar med kronofogden och skickar fakturan direkt till inkasso. Får de inga betalande kunder om de inte skrämmer alla?

I inkassobrevet jag fick idag står det att fodran går vidare till KRONOFOGDEN den 2maj.

Jag tycker det är maffiafasoner att hota med kronofogden direkt. Då vågar man ju inte arrgumentera, utan betaler direkt.

Tack för att ni lyssnade på mitt I-landsproblem, ville bara skriva av mig ilskan...

• Svar på tråden Maffiafasoner = Spärrtjänst
  • **honey**

Hej!

Har gått på precis samma nit! Dock hade vi ett 3-årsavtal :(

Bojkotta dem j-vlarna!!!

• BrendaStarr

Vi också... Först var man tvungen att säga upp skriftligt, alltså skicka ett brev, sedan visade det sig att vi sagt upp tjänsten för sent, så nu är det bara att betala. Men SEN, lovade de, skulle tjänsten upphöra utan att vi behövde göra något...

• Zozo

A andra sidan är ett kontrakt ett kontrakt... men jag hade ocksa blivit irriterad!

• Lippi

Trist att höra att detta inte var en engångsgrej, utan att de behandlar alla som inte är intresserade av deras tjänst lika illa.

Fattar de inte att man blir irriterad och går runt och berättar för alla människor hur illa behandlad man känner sig?

Jag kommere ju aldrig att rekomendera deras företag eller tjänst till någon, utan precis tvärt om.

Svar på tråden Maffiafasoner = Spärrtjänst