• jejan

Stygnen efter bröstoperation på Akademikliniken

Hej.
    Jag gjorde den 6/4 en bröstförstoring på Akademikliniken. I måndags tog jag bot tejpen och tvättade ärren. Jag märkte då att tråden stack ut lite på kanterna. När jag "tog stygnen" 13/4 klippte de bara kanterna och sa att det skulle "ordna sig". Vet inte vad de menade, ska tråden lirka sig ut eller löses den upp av kroppen? Jag har även fått lite ont där tråden på det vänstra ärret sticker. Det sticker liksom till ibland när jag rör vid det. Ska ta bort tejpen nu i helgen och titta på det och tvätta igen. Kan tänka mig att det är för att jag rörde lite på det när jag inte visste vad det va rnär jag tvättade som jag har fått lite ont nu. Någon som vet?

• Svar på tråden Stygnen efter bröstoperation på Akademikliniken
  • famousfairy

hej jejean!
    jag op där på AK en vecka sen, (skulle ha varit tidigare men det var problem med tanden!)
    I alla fall. de klippt bara mina stygn på kanten RESTEN SKA VARA KVAR! DRA ICKE!!!
    Om..de sticka ut klipp bara det som sticka ut eller åk tillbaka, eller för guds skull ringa om du är orolig!
    du ska inte röra eller gnugga såren och byt tejp vart 14 dagen .. inte mera.
    Mina sår är jobbiga, sport bh'n gnugga på dom och de är helt enkelt ömma!
    Men det är ju ett stort sår!!
    hej så länge!

• jejan

famousfairy: Tack så jätte-mkt för ditt svar. Hade skrivit den här frågan på en annan sida och svara en att man skulle höra av sig till kliniken om någon tråd stack ut. Blev lite orolig men du lugnar mig. Det är därför jag vill få bort tejpen nu för att kunna se om det har ändrat sig ngt mer och sedan ringa och fråga när jag kan berätta hur det ser ut nu. Det stack ju inte till innan så något kan ju ha ändrats som att det t.ex. sticker ut mer tråd nu.

• jejan

Någon mer som har opererats på akademikliniken som vet? Ska ringa in på tis men det hade varit skönt att veta innan...

Svar på tråden Stygnen efter bröstoperation på Akademikliniken