• Princessdiamond

Princessdiamond - har blivit FRU PRINCESS

Jaha.. då var det min tur att skriva här..

Egentligen skulle jag nog behöva några dagar till för att smälta det hela..
    men.. here we go..

vaknade fyra på morgonen.. tio i fem gav jag upp.. gick upp och satte mig vid datorn.. herrn sov lugnt vidare..

hade ställt min klocka kvällen innan för säkerhets skull.. även att jag ju visste att den aldrig skulle behövas :)
    jag lät den va igång så att brudgummen skulle vakna i tid..
    så.. halv sju ringer klockan och han kravlar sig upp.. äntligen kan jag hoppa in i duschen!

strax efter ått var det dags att plocka fram frukosten som jag förberett kvällen innan..
    räkröra i minicrustader
    ost och skink trianglar
    och tunnbrödssnittar med varmrökt lak och mjukost
    till detta serverade vi självklart bubbel... :D
    husets herre valde dock cider och tog bilen till hotellet så vi kunnde komma hem när vi kände för det dagen efter..

strax innan halv nio dyker tärnorna upp och vi skålar och äter frukost..
    ja, jag fick i mig en laxsnurra..

lösnaglarna hade jag hunnit få på en stund tidigare och helt plötsligt kände jag mig minst sagt handikappad.. kunde inte göra ngt själv ;)
    så det fick bli älsklingen som hjälpte mig med örhängena..
    en minst sagt roande syn ;)

tärnorna började göra mitt hår så smått och brudgummen hämtades upp av sin bestman..
    de åkte iväg och hämtade blommorna, som de sedan fick lämna av i hallen då bruden ju ville vara en överraskning i kyrkan..

magen protesterade under hela morgonen..
    håret tog nästan två timmar att göra, men resultatet var mödan värd.. säger jag som slapp göra något ;)
    efter det satte jag igång med mitt smink och tärnorna gjorde detsamma.. sen fick vi på oss klänningarna och gav oss iväg..

väl väntande inne i kyrkan började det kännas lite lugnare..
    pappa kom in och höll oss sällskap de få minuterna som var kvar..
    klockorna började ringa och portarna öppnades..
    först gick tärnorna och en liten bit efter gick jag vid min fars arm..
    bakom oss gick prästen..
    hjärtat slog, men det känndes bra..
    efter en stund kom jag på att jag ju måste lyssna så att kantorn spelade rätt låt..
    lyssnade ordentligt och kom fram till att det nog lät bra.. sen hörde jag inte musiken mer..

så kom jag då fram till min brudgum och vi gick sista biten uppför trappan tillsammans.. jag trampade lite på min kjol, men det gick bra..
    den va dock lite, lite för lång bak..

vi småpratade med varandra när vi kunde och jag log och log.. så mycket att hela ansiktet började darra tillslut ;)

jag fick påminna mig flera gånger att lyssna på vad prästen sa.. men missade ändå det mesta..
    kunde bara tänka på att jag skulle prata en lite stund senare.. och jag va SÅ torr i munnen!
    men det gick bra.. vi klarade oss galant och förklarades sedan MAN OCH HUSTRU!!
    efter det läste en vän till mig upp en dikt som jag skrev precis när jag och älsklingen blivit ihop :) en lite överraskning som han tackade för efteråt :)

sedan va det dags och gå ut.. trappan ner gick i lagom långsam takt.. sedan började jag tydligen i stort sett springa eftersom maken viskade åt mig att sakta ner lite ;):D

efter det kom vi ut på trappan och gästerna blåste bubblor på oss :)
    fiint!
    och sen blev det maaaaaassor av kramar :)

efter en massa ståhej utanför kyrkan begav sig gästerna till festlokalen/restaurangen och vi åkte iväg med bestman och tärnor för att ta kort..
    vi hade den absolut bästa fotografen man kan tänka sig! lätt att prata med, glad och trevlig och väldigt duktig!
    vi är så nöjda med våra bilder så det kan inte beskrivas i ord :)

när vi var fördiga med korten så var det dags att åka till våra väntande gäster..
    när vi kom fram blev det brudskål och mingel en stund innan det var dags för maten..
    vi hade en så superbra kypare som hela tiden kollade med oss vad vi ville göra härnäst osv..

och så kom då höjdpunkten på hela dagen.. att njuta av maten! ;):D
    helt underbart! kan inte beskrivas bättre!
    tack till vår fantastiska kock!

efter maten var det cigarr som gällde och ännu mera mingel :)
    under middan hade vi bestämt oss för att skippa valsen och ta en "tryckare" istället.. jag kände mig för osäker i min kjol, som ju som sagt var lite för lång..

det blev en lite stapllande men mysig dans.. några få hängde på.. men vi var förvånade över att det inte var fler..
    detta råddes så klart bot på senare på kvällen när gästerna fått lite mer innanför rocken ;)

precis innan det var dags för tårta avlägsnade sig de första gästerna..
    min farbror och hans assistent..
    stackars farbror hade så ont..
    tack för att du kom! det är vi så glada för!

så skar vi då upp tårtan och matade varandra :)
    och jisses vilken god tårta!! där gjorde vi rätt val iaf!

efteråt uppmärksammade min kära mamma (om jag inte mins fel) att fållen hade lossnat bak..
    så det var bara att ta fram nödkittet och låta en vän sy upp det så gott det nu gick..
    detta var väl egentligen enda smolket i bägaren på vår dag..

när vi lite senare stod ute och rökte cigarr igen fick vi även firas med fyrverkeri :)
    tack lisseberg! :D
    tyvärr var inte smarta nog att passa på att ta kort just då *muttra*

det gjorde vi däremot lite senare ute på bryggan.. och vilka bilder det blev!! :)

sen vart det ju lite dans med de gäster som var kvar...
    och vid elvatiden började vi prata om att åka.. kom väl iväg strax innan tolv skulle jag tro..
    med vår skattkista och en stooor bit tårta med oss :)
    en tårta som jag smaskade på i tre eller fyra dagar efteråt :D
    dags att banta! ;)

lägger med fotografens bilder här:
    share.shutterfly.com/action/welcome

vill ni besöka hennes hemsida så är den här:
    www.quirbach.se

och här finns bilder som gästerna tagit:
    share.shutterfly.com/action/welcome

tryck på knappen "wiew pictures"

• Svar på tråden Princessdiamond - har blivit FRU PRINCESS
  • yrvädret

Hej princess, låter som en jättehärlig dag!

Vilka fina bilder Quirbach har tagit! Hur glad är du att jag tipsade om henne Det känns jättebra att vi har anlitat henne, hon är riktigt bra!

Förresten, vart har ni tagit korten?

• Princessdiamond

vi är väldigt tacksamma för det :)

vi tog korten vid klippan..
    eller sankta birgittas som du så vill ;)
    så ni har ju världens läge att få bilder i samma stil :D

• Princessdiamond

ja just det..
    skulle ju komma ihåg att påpeka att vi har scannat in bilderna och därför är inte kvaliten riktigt vad den borde vara..
    originalkorten är mycket bättre!

• rebecca81

jättegrattis! vackert...

• bullisklubben

Åh vad härligt det ser ut! Ni var jättefina! Längtar så till den stora dagen...

• 26maj2007

Jätte GRATTIS till er!

jätte fina bilder och ni var jätte fina.

• yrvädret

Tyckte väl att det såg ut som det Tog ni kort på Sjömagasinets brygga också eller?

• Princessdiamond

åh, tack tack tack :)

ni kommer säkert få helt underbara dagar allihopa :)

• Vårbrud -06

Grattis princess.

Härliga bilder!

• Princessdiamond

ja, det va på baksidan av sjömagasinet :)

tack vårbrud!

Svar på tråden Princessdiamond - har blivit FRU PRINCESS