• persian princess

Goodbye and Goodnight, Nu Slutar Jag Här

Synd, för det var en bra sida en gång i tiden.

Nu är jag mest trött på att läsa det som börjar som en rolig tråd men som snabbt övergår i bråk, tjafs och onödiga påhopp.

Trött på att läsa om eller själv ge fotograftips (eller vad som helst för tips, men just fotografer är extra känsligt) för att sedan anklagas för reklam.

Tycker att sajten har totalt tappat sin funktion som ett forum där blivande brudpar träffar varandra, gifta eller andra bröllopsintresserade för att utbyta tankar, tips, idéer och framförallt erfarenheter.

När allt slutar i personpåhopp, förföljelser och negativ energi får det liksom vara nog. Synd som sagt för ett gott syfte som gått till spillo. Trodde mig dessutom som gift kunna dela med mig av mina erfarenheter, både negativa och positiva, till blivande brudpar.

Så ha det så kul alla ni som är kvar, och håll er borta från bitterhet.

byeeee

• Svar på tråden Goodbye and Goodnight, Nu Slutar Jag Här
  • Eppika

Vad är det som har hänt?
    Jag har inte märkt av några påhopp eller liknande.
    Stanna kvar, vi blivande brudpar vill ha och behöver tips och råd från er som har "varit med ett tag"....

• *BlushingBride*

Jag håller helt och hållet med dig. Jag tipsade en gång om en person samt skrev mycket bra saker om henne, blev sedan anmäld för att ha tipsat om mig själv! En utredning startades men lades självfallet ner eftersom jag inte hade någon som helst anknytning till personen jag tipsat om, annat än att jag anlitat henne själv. Det var alltså någon som trodde att jag var personen jag tipsade om, bara för att jag skrev att jag tyckte hon var bra. Tyckte att det var väldigt obehagligt att en utredning gjordes mot mig. FY F-N säger jag bara för vissa här inne. Går och anmäler till höger och vänster och sprider osämja. Jag höll mig borta härifrån ett bra tag för jag kände mig riktigt kränkt.

• Chessie

Håller helt med TS. Varför är fotografer så känsliga? Min teori är att de själva inte är tillräckligt bra, och får inte tillräckligt med uppdrag. Istället för att rannsaka sig själva ger de sig på oss andra som vill tipsa och få tips.

Och akta er för att be om billigare altervativ vad det än gäller. Genast får du en "förklaring" till varför det kostar som det gör. Det är oftast inte det som är problemet, att man inte förstår VARFÖR det kostar, utan att man inte har råd med det - oavsett om det är valuta för pengarna.

Det är allt för ofta man känner sig personligen påhoppad om man söker billigare alternativ. Tydligen är man helt plötsligt gjord av pengar bara för att man ska gifta sig!!!

Trots allt kan jag ännu inte släppa BT, då jag fortfarande behöver tips. Efter mitt bröllop är jag dock tveksam till om jag kommer att tipsa om de jag har anlitat - av rädsla för elaka påhopp och anklagelser att känna dem.

• Mitt hjärta är hemma

Jag tycker att BT är vänligt och fullt av gott välvilligt folk. Man får strunta i de som surar och tjurar. Låta bli dem. Välkommen tillbaka om du någonsin börjar sakna BT! *kram*!

• lolabe

Håller med Mitt hjärta är hemma - det är bara att ignorera dem som tjurar. De flesta är välvilliga

• Maria

Alla diskussionforum på nätet får en del inlägg som inte tillför något positivt. Men då återstår ju bara att ignorera dem och att ta vara på det som är positivt. Riktiga personpåhopp och liknande är väl inte så vanligt och det är ju i så fall moderatorernas sak att rensa bort sådant.

Vad det gäller reklam så tycker jag ju att det verkar hårt att man inte skulle få tala om om någon är bra, precis som att man kan tala om att något är dåligt. Givetvis är det inte så att det skall gå att lägga upp reklam för sig själv, men det skulle nog i praktiken ändå inte funka för någon för skulle det ha någon reklameffekt fick de hålla på hela tiden och då skulle det lätt genomskådas.

Visst jah kan hålla med om vissa saker, som att det ibland förekommit påhopp eller orörstående onödiga inlägg men jag tycker ju rakt inte att den här siten ligger sämre än andra nätforum, snarare tvärt om.

Svar på tråden Goodbye and Goodnight, Nu Slutar Jag Här