• Vår-brud2006

Brazilian wax

Är det någon som vet var man kan göra en brazilian wax i Linköping och vad det kostar?

Det andra jag undrar om är hut tätt inpå bröllopet man ska göra en vaxning. Har tidigare aldrig provat men ville överraska min blivande med detta men vill ju inte få en massa problem inför bröllopsnatten.

• Svar på tråden Brazilian wax
  • idalotta

Ja det vill jag oxå veta

• Teds brud

Det gör ondare än att föda barn....... men det ville ni nog inte veta!

• pickolina

Min erfarenhet. Det gjorde ont men man överlevde. Däremot så var jag svullen och jätte öm i flera dagar efteråt + hade en massa strån kvar som jag var tvungen att raka bort om jag ville bli slät. Vilket ju var hela poängen med vaxningen fr början.

• Bride Aug-08

Vill bara säga att det är högst individuellt hur ont det gör. Jag har ändå väldigt mycket och grova hårstrån. Och jag tycker det gör mer ont att vaxa benen än bikini/brasilianskt.
    Och jämförelsen med att föda barn. Nja, nä. Nu så ärj u jag välsignad med att älska förlossningar och såg fram emot att få föda mitt andra barn (för 6 månader sen). Jag tycker det är jobbigare att gå till tandläkaren än att föda barn. Men ändå kan jag inte påstå att det gör så ont att vaxa. Så bli inte skrämda, prova, men börja kanske inte med en brassilianare, man kan ju prova vanlig bikinivaxning först.

• Sanna*

Vad är skillnaden på en brasiliansk vaxning och en bikinivaxning ?
    Förmodligen en knäpp fråga, men jag ställer den ändå :)

• Briderella

Bikinivax...trimmar du väl bara lite runtom och på sidorna mendans brasilianska tar bort rubbet....tror jag iaf.

• Bride Aug-08

Briderella. Helt rätt. Bikini är just ta bort det på sidorna, dvs håret utanför troskanterna. Brasiliansk = Allt.

• Tittij

Jag var öm bara precis efter vaxningen. Dagen efter var allt bra. Rekommenderar verkligen brasiliansk. Där jag gick (Sthlm) tog det bara 20 minuter. Klart det gör ont, men 20 minuter står man ut med för det blir verkligen såå mjuk och fint efteråt!!

• Jenniemaria

Jag har provat att vaxa bort det mesta själv och det gick väldigt bra. Se till att hålla i huden bara medan du drar bort vaxet. Jag har precis som Bride aug-08 rätt grova hårstrån och vääääldigt mycket hår. Visst är du lite öm efteråt men det går bort inom ett dygn och sen är det hur skönt som helst!

Tittij: var i sthlm gjorde du din vaxning? Jag letar efter en bra salong.

• Tittij

Jenniemaria: Jag har varit både på Astron på Birger Jarlsgatan och på Thaim.
    Jag gillar Astron bäst då de använder vanligt vax och strips och det går snabbare än när man använder brasilianskt vax.

• Maddle

Jag kan verkligen rekommendera brasiliansk vaxning, känner inte till nåt i Linköping tyvärr...Jag brukar göra halva ben + brasiliansk och sammanlagt tar det 20 minuter och det är bara 5 minuter det gör mycket ont, men det går bättre o bättre ju fler ggr. man går tycker jag och resultatet är jättefint. Efter att ha gjort det en gång så var jag fast, kommer nog alltid fortsätta med det :) Blir bara lite röd timmarna efter så gör det några dgr./1 vecka före bröllopet.. Lycka till!

• Blivande Fru Johansson

Tycker inte ni det är obehagligt att ligga där?? Skulle vilja testa men vågar nog inte..

• basilikan

Hur mycket kostar det att gå till salong o fixa en brasiliansk vaxning? Och hur länge är man slät och fin (individuellt förstås, men på ett ungefär)?

• Runaway bride

Någon som vet ngt ställe nära jönköping? Skulle oxå vilja testa...

• famousfairy

.. men sen då, när det växa ut!? eller korva sig in i huden? bli det inte stubbig? och måste man inte vänta tills det är minst 1cm innan man gör om det?
    Jag vaxade mina ben en gång.. hade stubb efter 2 dager, mitt hår växa extremt fort!

• pickolina

famousfairy

Jag går mot strömmen då och rekommenderar det inte alls. Skratt... Dels så var jag svullen och öm i flera dagar. Sedan var det massvis med hårstrån kvar som jag fick antingen låta vara, ta bort med tex pincett eller raka... Så det där med att man blir len och fin, njae, inte jag i alla fall. Sedan fick jag problem med inflammerade hårsäckar, inåtväxta strån samt att vissa strån inte kom ut på flera månader medan andra kom ut direkt så min hårväxt såg minst sagt hemsk ut + det faktum att man måste låta det växa ut innan man kan göra om det.

Nej, hederlig rakning fungerar alldeles utmärkt för mig och ger mycket bättre resultat! :D

• Kall stjärna

Hur länge tar det tills det har vuxit minst 1cm igen efter rakning? Obs, efter rakning, inte vaxning.

• emma26

Jag ska göra en brasiliansk två dagar före bröllopet, är det för sent tycker ni?

• pickolina

emma26

Har du gjort det förut???
    Om inte så skulle jag inte rekommendera det.. Det går säkert jätte bra men OM det inte gör det så är det lite för sent påkommet liksom...

Jag var svullen, röd och öm i flera dagar efteråt... Inget jag skulle rekommendera inför ett bröllop/en bröllopsnatt direkt om man säger så.

• Jap

hello ladies,

I would ask you for a help. I'm not from Linkoping, but I paln to stay here for a while. I wonder where could I get the Brazilain wax in Linkoping? and how much could it cost?

I would appreciate any help.

Svar på tråden Brazilian wax