• tofs

vill gärna höra andras åsikter om val av bil!

vi funderar på att åka i en Volvo pv 444 från kyrkan till festlokalen. Vad tycker ni om val av bil????

• Svar på tråden vill gärna höra andras åsikter om val av bil!
  • Blivande Fru!

Den hadde jag kunnat tänka mig
    Vi har ingen bil ännu, de vi har hittat kostar mer(2h)än vad fotografens eftermiddagsjobb (5h) gör.

• Fia-Lia

Låter som ett bra val tycker jag.

• blivande fru ländin

Tofs, superbil, vi ska ha en likadan

• Sanna*

mulan

Det var ett otroligt vackert bröllop ni hade. Så fantastiskt genomtänkt !
    många idéer att ta efter :)

• Janne71_JKP

Tofs:
    Det är ju en vacker bil och ett stycke svensk historia så det är väll perfekt.

//Janne

• Semlann

Åhh, en sån vill vi också ha!! Men hur många passagerare kan den ta. Vi är 4 st.

• sweet saint

vi ska ha ett liitet utomhusbröllop m ca 20 personer.. det kommer att bli enkelt och fint efter våra önskemål.. det enda som kommer att vara lyx för oss är att vi kommer i em merchedes sportbil av 2006 års modell.. kommer att bli superglassit att glida in i denna otrooooligt sexiga bil!!!! MMMMUMS!!! Först tänkte vi ha min M3bs pappas vackra gamla bil, men nej, vi vill komma in på gården med buller o bong då allt annat är av "mysig nere på jorden" stil.

• Chessie

Vi har också problem med priserna på bilar. Länge såg det ut som att det blir vår Saab kombi, men om vädret håller i sig blir det hans brors Mustang Cab. 4000 och uppåt för en 10 min färd är vi inte beredda att betala.

OBS! Alla ni som nu tänkt att förklara för mig att det inte alls är dyrt - ni har redan gjort det i andra trådar jag skrivit i. Jag struntar i hur mycket tid de lägger ner att putsa på bilen - jag är fortfarande inte beredd att betala detta pris. Så ni behöver inte skriva ett argt inlägg om min otroliga snålhet - redan gjort!

• 26maj2007

vi har att välja på PV, P-1800 eller en amason (alla volvo bilar).

som är i orginal skick

• sweet saint

chessie:
    4000 för en 10 min bilfärd??????? jisses!!! vilket pris!!!!
    Och det finns folk som tycker det är snålt om man inte vill betala det???? det skulle jag iaf kalla mer för idioti om man nu ska namnge det.... men snål.. nej du!

• Janne71_JKP

Jag tycker oxå 4000 för 10 minutersfärd är hutlöst. För 4000 kan man hyra en Dodge Viper av Sixth biluthyrning i ett dygn och det är en bil som kostar över en miljon i inköp. Dock får man köra själv iså fall för den rymmer bara två personer och kan vara lite trång för en brudklänning.

//J

• Chessie

Jo, håller med. Därför frågade jag efter billigare alternativ, och blev promt tillrättavisad med att den som hyr ut sin bil står så och så många timmar och polerar och städar den. Och vem vill jobba lördagar och midsommar!!!??? (Varför man skulle erbjuda sig att hyra ut sin bil till bröllop om man inte vill jobba lördagar och midsommarafton och inte helt enkelt tacka nej, stod inte.) Och det är det man betalar för enligt svaret. Inte för färden. Jag ser det dock lite annorlunda - jag ser det fortfarande som 4000 kr för 10 min färd.

• MrsQ

Nu är jag kanske inte i rätt tråd, men kastar ut frågan ändå: Får man plats med en relativt stor brudkjol i en två-sits mercedes??!! *undrar o funderar* Vi skulle kanske få låna den gratis! (bilen alltså)

Svar på tråden vill gärna höra andras åsikter om val av bil!