• Belsebubblan

11 år tillsammans idag...

Usch....idag är ingen bra dag. Känner mig så ledsen.

Känner mig samtidigt lite fånig som ÄR ledsen.

Saken är den att vi har varit ihop i 11 år idag, men sambon uppmärksammade det inte det minsta... Han sa att vi kunde fira lite på fredag istället, efter det att han hade varit ute och ätit middag med sina arbetskamrater...

Åh...snällt att han kunde klämma in mig där på fredag.

Jag förväntade mig inga stordåd idag...men en liten blomma? Eller en extra kram...är det för mkt begärt?

Usch...ledsen blev jag iaf.

/ Agnes (som är mens-känslig...)

• Svar på tråden 11 år tillsammans idag...
  • Nini_m

Oj, jag jag förstår att du känner dig lite besviken. Men gjorde du inte själv någon insats? Du hade förväntat dig en liten blomma eller en extra kram men gav du det till honom? En liten tanke bara, menar inte att vara otrolig på något sätt... :)

• Belsebubblan

Jo....jag gjorde faktiskt lite... Han favvistidning är Fantomen och han älskar Turkisk Peppar-godisar...så det fick han.

Ville ju bara visa att jag tänkte lite x-tra på honom.

/ Agnes

• Nini_m

Ok, jo men då förstår jag att du är lite ledsen. Men säg det till honom! Förklara för honom att du vill att ni ska hitta på något, ut och äta eller vad som helst, att det är viktigt för dig.

• Penny J

Man blir ledsen! Min kille är ungefär likadan. Jag vet ju att han älskar mig även om han inte köper choklad och så men när han vet hur glad jag blir av små överraskningar så kan han väl anstränga sig lite någon gång. Bara för att han vet att det gör mig lycklig. Eller?

• Belsebubblan

Jag sa till honom att jag blev lite besviken...det var då han kontrade med att erbjuda mig en videofilm på fredag, EFTER att han varit ute och käkat med sina arbetskamrater och varit på puben... Kände mig en aningens...bortprioriterad, bara.

/Agnes

• jocelyn

Säg att du inte har tid på fredag och gå ut med en tjejkompis istället! Han kan väl inte boka om Er dag? Brrr....

• LVN

Om det inte vore för mig så skulle nog min blivande vara likadan, men jag ger honom helt enkelt ingen chans att glömma bort eller inte veta vad han ska göra etc. Han är riktigt bra på att hitta på romantiska saker på "vardagar", men jag vill ju fira de speciella dagarna med något speciellt om du förstår vad jag menar. Så för flera år sedan sa jag till honom att vi tar varannat år när det gäller "våra" dagar. Jag får ju självklart påminna honom att det är hans år att komma på något att fira vår dag med. Det kan var något litet som att ta med en ros hem efter jobbet till att vi har varsin massage på hälso centret i närheten. Det har hittills funkat jättebra, och jag vet att han gör detta för min skull. Han vet också att om jag är glad så är han glad

• Buslinna

"Ain't nobody happy if mama ain't happy", eller hur? hihi

Min kille är likadan och jag vete katten vad jag ska göra åt saken. Alla hjärtans ville han inte fira alls. Jag förberedde honom flera dagar i förväg på att jag skulle göra något för honom och att han gärna fick göra något för mig med och poängterade att det inte krävdes presenter utan att ett gulligt sms eller kort hade räckt. Det var bara jobbigt, fick jag höra. Varför skulle det firas? Han visste inte vad han skulle göra, så jag gav några förslag. Men då var det inte kul "längre" (som att det var det från början?) eftersom han inte längre kunde komma på de sakerna själv...

Dagen till ära spenderade han mycket sur och vägrade prata med mig. Vi bor på olika orter och han har haft ett tungt år, vilket kan ursäkta en liiiten del av beteendet, men gissa om jag blev ledsen och arg?

Vad ska man göra? Att jag tog initiativet och gav honom något lät ju bara jobbigt. Sedan gillade han förstås sitt minipaket, när han väl hämtade ut det från posten - en vecka senare. Det slutade med att jag fick en ryggsäck av honom... Visserligen något jag behövde, så det var väl gulligt på så sätt, men kanske inte vad man förväntat sig på alla hjärtans. :) En enkel msn-puss hade varit gulligare...

Så jag förstår hur det känns Belsebubblan.

• Rosenhaga

Nu skäms jag...

Jag glömde bort vår årsdag i år, kom hem och han hade lagat en trevlig middag, ljus och vin och alltihop. Jag kom inte ens då på att det var en speciell dag - för han gör det ganska ofta. (Lagar en god middag med tända ljus och så...)

Det kan inte ha känts bra för honom, usch! Jag skulle inte vilja vara sambo med mig själv ens...

Kan väl iofs säga att jag har pysslat flera andra årsdagar och han har väl glömt bort någon gång han med. Vi är bara människor som ibland har lite för mycket omkring oss.

I en perfekt värld så skulle vi alla komma ihåg allting..;)

• Smulu

Bara undrar, men hur vet ni vilken dag ni blev ett par? Var det från dagen ni kysstes första gången?, hade sex? Flyttade ihop?

Jag förstår ärligt talat inte hur man kan sätta datum på "När man blev tillsammans"

Ok handlar det om årsdagen efter förlovningen eller brölloppet, då är det en annan sak.

• _koko_

Smulu - De allra flesta tycker nog om att ha en speciell dag att fira som "dagen vi blev tillsammans" då man kan tänka tillbaka på det som hände och bli lite pirrig igen. Själva datumet känns ganska irrelevant (vi räknar dagen vår första date började, den tog dock inte slut samma dag... :D), men enklare att komma ihåg.

Själv väntar jag fortfarande på mitt 5-årsfirande...

• SadPsychoBitch

Själv firar vi 6 år tillsammans nu den 26 maj, och jag vet inte ifall han kommer hitta på något. Jag ska iallafall ge honom en liten nalle som de står I love you på. Sen funderar jag på att laga en romantisk middag och bara ha en myskväll tillsammans.

• Nightingale

"hur vet man vilken dag man blev tillsammans?"

Tja, man får väl bara välja en dag som passar! Vi valde den dagen det tände till mellan oss, skottdagen-04. Det var första kyssen + att sambon sov hos mig den natten, men vi hade dock inte sex.

Vi kommer inte att förlova oss än på några år, men det är ju ändå kul att ha en dag att fira.

Vid närmare eftertanke kommer ju vår dag inte så ofta (skottdagen) men vi firar ju 28/2 istället!

det är väl roligt att hitta på anledningar att fira något!

Svar på tråden 11 år tillsammans idag...