• Millemo

Hur mycket förstör en frossar-dag/vecka då man dietar?

Jag väger oxå mycket mer när jag ska ha mens, så förhoppsningsvis kommer du att se stora resultat nästa vecka, när du gåt ner "mensen-vikten" och det vanliga du kämpar med. Dubbel lycka!!

Jag har oxå tidigare varit med i viktväktarna, tre ggr tror jag, och precis som ngn skrev tidigare så blir jag helt fixerad av vad jag inte får äta - så det är inte riktigt min grej.

Men till frågan om frossar-dagar. Jag skulle vilja ha 31 dagar per månad ;) - om det vore ok. Men denna gången (försöker ytterligare en gång för alla att tappa ett par kilo) så försöker jag att inte äta socker, och då är jag inte stenhård utan jag hoppar allt godis, kakor och bullar, men sådant socker som jag får i mig via bröd, yoghurt etc det är ok. Första veckan var fruktansvärd, nu vet jag hur rökare har det när de ska sluta... men nu har det gått fyra veckor, och jag klarade mig t o m över påsken när ALLA åt påskägg.. Ett litet tips som jag brukar äta istället; nötter - det finns hur många olika smaskiga nötter som helst i olika varianter, och om man har oturen att vara allergisk så finns det ju massor olika lyxiga frukter man kan äta, frukter man inte äter i vanliga fall. Jag brukar köpa vindruvor, melon, och massor med nötter. Så får jag oxå lite lördagsgott när de andra frossar i onyttigheter. Kan bara tillägga att när det väl gått ett par veckor så är det inte lika jobbigt längre att vara utan alla onyttigheter.
    Lycka till!

Svar på tråden Hur mycket förstör en frossar-dag/vecka då man dietar?