• pickolina

Hur mycket förstör en frossar-dag/vecka då man dietar?

Inte läst hela tråden men....

Min bror rasade i vikt när han gick på VV för en massa år sedan. När han sedan nådde en platå så hände inte så mkt mer på länge... Då började han med 1st ätardag/veckan och då började han rasa igen.

Alla fungerar olika och det kan vara både bra och dåligt med ätardagar men jag tror på att chocka ämnesomsättningen + då även kanske hålla igång motivationen. Tror inte att det skulle vara en dum ide´att testa med en ätardag i veckan.

• pickolina

Sant sant.. Jag tänkte mera på att kanske en dag i veckan äta den mat man skulle vilja, med vissa undantag och kanske tillåta sig lite snacks osv... Ingen överdriven frossa, det är aldrig att rekommendera.

• pickolina

Varför måste allt vändas och vridas på så fruktansvärt på detta forum??? Var det inte ganska uppenbart att jag pratade om att det aldrig är rekommenderat att frossa för en normalviktig, framförallt en överviktig person som detta handlade om???? Det finns alltid undantag men om allt man skriver ska inkludera precis alla undantag som existerar så kan vi ju lika gärna lägga ner att yttra våra åsikter över huvud taget! Man pratar oftast om normen när man svarar lite allmänt på ett inlägg.

Svar på tråden Hur mycket förstör en frossar-dag/vecka då man dietar?